مستندهای برگزیده جشنواره عمار ؛ اختتامیه دوازدهمین جشنواره و تقدیر از جعفری جوزانی

اختتامیه دوازدهمین جشنواره با معرفی مستندهای برگزیده جشنواره عمار برگزار شد. مسعود جعفری جوزانی نیز از برخی محدودیت‌ها برای هنرمندان، در مراسم گلایه کرد.

دوازدهمین جشنواره مردمی عمار به ایستگاه پایانی خود رسید و برگزیدگان این جشنواره طی مراسمی که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، معرفی شدند. در اختتامیه جشنواره عمار از یک عمر فعالیت هنری مسعود جعفری جوزانی تقدیر شده و فیلم “تروا” به نمایش درآمد.

مستندهای برگزیده جشنواره عمار

اختتامیه دوازدهمین جشنواره و تقدیر از جعفری جوزانی

معرفی مستندهای برتر جشنواره عمار, برنده های دوازدهمین جشنواره عمار, اختتامیه جشنواره عمار, جشنواره مردمی عمار
معرفی مستندهای برتر جشنواره عمار, برنده های دوازدهمین جشنواره عمار, مستندهای برگزیده جشنواره عمار, جشنواره مردمی عمار

اختتامیه جشنواره عمار با حضور خانواده معزز شهدا آغاز شد. در ابتدای این مراسم بخشی از برنده های دوازدهمین جشنواره عمار در بخش‌ مستند معرفی شدند.


بیشتر بخوانید:


معرفی مستندهای برتر جشنواره عمار

  • نهضت جهانی مستضعفین و مدافعان حرم

لوح افتخار جشنواره به اثر “داستان فوتبال(رقصنده با گرگ‌ها)” به کارگردانی مهدی افضل‌زاده رسید. در این بخش هیئت داوران هیچ فیلمی را شایسته فانوس ندانست.

  • مدافعان حرم ؛ مستندهای برگزیده جشنواره عمار
معرفی مستندهای برتر جشنواره عمار, برنده های دوازدهمین جشنواره عمار, اختتامیه جشنواره عمار, جشنواره مردمی عمار
معرفی مستندهای برتر جشنواره عمار, برنده های دوازدهمین جشنواره عمار

لوح افتخار جشنواره در این بخش به مستند “ژنرال” به کارگردانی مهرداد یوسفی و فیلم مستند “آقای اصغر اکبر من” به کارگردانی احمد عبدالرحیمی داده شد. هم‌چنین فانوس جشنواره نیز به مستند “محاصره 360 درجه” به کارگردانی حامد هادیان اهدا شد.

مهرداد یوسفی کارگردان مستند “ژنرال” پس از دریافت جایزه خود گفت:

جایزه خود را به مردم کردستان عراق تقدیم می‌کنم. همانطور که می‌دانید این مستند درباره نجات اربیل عراق است که با رهبری و توسط شهید سلیمانی انجام شد. هفته گذشته در سالگرد شهادت سردار سلیمانی مسئولان سلیمانیه عراق مراسم یادواره بسیار بزرگی را با حضور هزاران نفر از مردم این منطقه برای ایشان برگزار کردند و از مقام سردار سلیمانی تقدیر کردند.

  • حافظه ملی ؛ مستندهای برگزیده جشنواره عمار

لوح افتخار جشنواره عمار در این بخش به مستند “نائب الامام” به کارگردانی محمدعلی یزدانی و “جستجوگر” به کارگردانی محمدمهدی ابراهیمی نصر اهدا شد. فانوس جشنواره نیز به مستند “پسر طلایی” به کارگردانی عباس وهاج تعلق گرفت.

  • تاریخ فرهنگی اجتماعی و دفاع مقدس

لوح افتخار جشنواره در این بخش به 3 مستند “شهرک دارخوین” به کارگردانی سیدمجتبی خیام الحسینی، “آورتین” به کارگردانی حسن وزیرزاده و “زنان جبهه شمالی” به کارگردانی محمد مجیدپور رسید. هم‌چنین فانوس جشنواره نیز به فیلم مستند “کد024” به کارگردانی عبدالرضا رحمانی نسب داده شد.

معرفی مستندهای برتر جشنواره عمار, برنده های دوازدهمین جشنواره عمار, اختتامیه جشنواره عمار, جشنواره مردمی عمار
مستندهای برگزیده جشنواره عمار, برنده های دوازدهمین جشنواره عمار, اختتامیه جشنواره عمار, جشنواره مردمی عمار

پس از اهدای بخش اول جوایز جشنواره عمار، رضا برجی داور این جشنواره طی سخنانی گفت:

جشنواره امسال یک سر و گردن بالاتر از سال گذشته بود. اما دقت داشته باشید که کار مستند این نیست که یک دوربین دست بگیریم و جایی را نشان بدهیم بدون آنکه اول و آخر داشته باشد. نام این کار، سینمای مستند نیست. دوستان حتما باید فرم را در کارهایشان رعایت کنند. درخواست دارم که فیلمسازان عماری بروند و فرم را بخوانند.


بیشتر بخوانید:


3 سال از بیانیه‌ گام دوم انقلاب که رهبر عزیزمان داده‌اند گذشته است، اما متاسفانه در حق آن جفا شده و کمتر کسی بدان توجه می‌کند. رهبر معظم انقلاب نیز بارها در سخنرانی‌های خود به این موضوع اشاره کردند. از دولت قبلی که انتظاری نداشتیم چون اصل قصه را قبول نداشت که اگر قبول داشتند، وضع امروزمان این‌گونه نبود. با این حال، اگر می‌خواهیم نقشه راهی برای آینده داشته باشیم باید از این بیانیه استفاده کنیم.

این مستندساز تأکید کرد: “فرصت ما در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بسیار کم است؛ فضای مجازی را جدی نمی‌گیریم و آن را اصلا نمی‌بینیم. در آن فقط جوک برای هم می‌فرستیم، در حالی که این فضا مانند یک اتوبان دوطرفه است. آنان می‌تازند و ما هم باید جلو برویم. بنده از مسئولین جشنواره درخواست دارم که برای سال آینده بخش ویژه‌ای را به بیانیه گام دوم انقلاب اختصاص بدهند. من نسبت به آینده هشدار می‌دهم و درخواست دارم که این بیانیه را به عنوان یک نقشه راه جدی بگیرند.”

معرفی مستندهای برتر جشنواره عمار, برنده های دوازدهمین جشنواره عمار, اختتامیه جشنواره عمار, جشنواره مردمی عمار
معرفی مستندهای برتر جشنواره عمار, مستندهای برگزیده جشنواره عمار, اختتامیه جشنواره عمار, جشنواره مردمی عمار
  • ملت قهرمان

لوح افتخار جشنواره در این بخش به فیلم “به رنگ مریم” اثری از حمید اکبرپور و “اباشه” به کارگردانی میثم جهان‌بین رسید. هیئت داوران در این بخش اثری را شایسته دریافت فانوس ندانست.

  • جنگ اقتصادی

لوح افتخار جشنواره به اثر “گنج پنهان” به کارگردانی مظفر حسینخانی هزاوه رسید و لوح افتخار بهترین پژوهش را مستند “اکس نیهیل، یک تراژدی اقتصادی” به کارگردانی محمدرضا نیرومند دریافت کرد. فانوس این بخش به اثر “یکی از ما (بی بی)” به کارگردانی امیر اطهر سهیلی داده شد.

  • رویای ایرانی

لوح افتخار جشنواره در این بخش به مستند “رفاقت هایتک” به کارگردانی هاشم مسعودی و محمد صادق رمضانی مقدم رسید. هیئت داوران در این بخش اثری را شایسته دریافت فانوس ندانست.

  • نقد درون گفتمانی ؛ مستندهای برگزیده جشنواره عمار

لوح افتخار جشنواره در این بخش به مستند “آدرس غلط” به کارگردانی محمدهادی اینانلو و “بلوار اتحاد” به کارگردانی صادق زارع رسید. فانوس این بخش نیز به اثر “نان گزیده‌ها2” به کارگردانی محمدرضا حاج‌محمدحسینی اهدا شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار مستندهای برگزیده جشنواره عمار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید. به این صورت می‌توانید علاوه بر اشتراک نظرتان در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را در فیگار انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *