بهترین بازی های ویدئویی بتمن ؛ خفاش آرکهام در دنیای بازی

آگر شما هم عاشق دنیای بازی‌های ویدیویی و دنیای گاتهام و شخصیت بتمن هستید، با ما همراه باشید تا بهترین بازی های ویدئویی بتمن را به شما معرفی کنیم.

به بهانه‌ی اکران فیلم بتمن با بازی رابرت پتینسون و موفقیت این خفاش محبوبِ دنیای دی‌سی بد نیست نیم نگاهی به بهترین بازی های ویدئویی بتمن در طول تاریخ بیاندازیم.

بتمن، خفاش محبوب دنیای دی‌سی و کمیک داستان بروس وین را روایت می‌کند که پدر و مادرش توسط یک قاتل در بچگی کشته می‌شوند و او به دنبال انتقام از قاتل پدر مادرش هنرهای رزمی یاد می‌گیرد و سعی می‌کند شهر گاتهام را از دست شرور ها و ابر شرور ها پاکسازی کند.

بهترین بازی های ویدئویی بتمن

خفاش آرکهام در دنیای بازی

با هم دیگر نگاهی به بهترین بازی های ویدئویی بتمن از لحاظ امتیاز دهی بیاندازیم.

بهترین بازی های ویدئویی بتمن
بهترین بازی های ویدیویی بتمن

محبوبیت این ابرقهرمان در چندین سال اخیر باعث شده است که کمپانی‌های بزرگ بازیسازی به فکر ساخت بازی‌های متفاوتی حول محور این شخصیت بیافتند، و طی چند سال اخیر توانسته‌اند بازی‌های موفقی بسازند و صنعت بازیسازی را با این شخصیت محبوب دنیای کمیک‌های دی‌سی (بهترین کمیک های دی سی تاریخ) با همدیگر به خوبیِ هر چه تمام تر گِره بزنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با همدیگر بپردازیم به بهترین بازی های ویدئویی بتمن.

Injustice: Gods Among Us

بهترین بازی های ویدئویی بتمن
بهترین بازی ویدئویی بتمن
  • سال انتشار : 2013
  • امتیاز : 8.1

اگر شخصیت سوپرمن قرار بود یک ابر شرور (شرورترین شخصیت های مارول) باشد چه اتفاقی می‌افتاد؟ این سوالی است که در این بازی ویدئویی که در سال 2013 منتشر شده است به آن پاسخ داده می‌شود. در دنیایی که سوپر من برای انتقام مرگ لوئیس همسرش، که به دست جوکر کشته می‌شود و حالا که تحت تسلط یکی از دشمنان بتمن است می‌خواهد بتمن را هم از پای در بیاورد.

این بازی ویدیویی به سبک بازی‌های مبارزه‌ای ساخته شده است و شما اگر با بازی‌های Mortal Kombat یا Takken ارتباط برقرار کرده‌اید، از این بازی هم خوشتان خواهد آمد. بازی ویدئویی که حول محور شخصیت‌های دنیای دی‌سی است و می‌تواند تا ساعتهای زیادی شما و دوستانتان را سرگرم کند.

بیشتر بخوانید:

Lego Batman 2: DC Super Heroes

بهترین بازی های ویدئویی بتمن
بازی های برتر ویدیویی بتمن
  • سال انتشار : 2012
  • امتیاز : 8.1

از سال 2005 که سری بازی‌های جنگ ستارگان به سبک لِگو عرضه شد، این سبک از بازی‌ها طرفداران زیادی در بین گیمرها پیدا کرد و در این بین بتمن با اقتباس از لِگو توانست در سال 2008 یک یازی خلق کند، اما نتوانست توجه زیادی به خودش جلب کند.

تا اینکه در سال 2012 کمپانی دی‌سی با برگرفته از کمیک‌هایش (بهترین کمیک های بتمن ؛ ترتیب خواندن، دانلود و هر آنچه که باید بدانید) یک بازی ویدیویی با محوریت لِگو برای گیمرها عرضه کرد و توانست با خط داستانی جذاب و بامزه‌اش یک بازی موفق خلق کند تا به یکی از برترین بازی های ویدئویی Batman تبدیل شود.

Batman Begins

بهترین بازی های ویدئویی بتمن
بهترین بازی ویدئویی بتمن
  • سال انتشار : 2005
  • امتیاز : 8.2

یک اقتباس موفق از اولین سری سه‌گانه‌ی موفق کریستفور نولان به اسم بتمن آغاز می‌کند، که در سال 2005 برای کامپیوتر و پلی استیشن معرفی شد و توانست توجه طرفداران بتمن را به خودش جلب کند.

شاید بازی بتمن آغاز می‌کند قدیمی باشد و از لحاظ استاندارد‌های حال حاضر جهان دارای کیفیت نباشد، اما همچنان می‌توان گفت یک اقتباس شاهکار و یکی از بهترین بازی های ویدیویی بتمن می‌باشد.

Batman: Arkham Origins

بهترین بازی های ویدئویی بتمن
برترین بازی های ویدئویی Batman
  • سال انتشار : 2013
  • امتیاز : 8.3

بتمن : پایه‌های آرکهام، اولین بازی از سری‌ بازی‌های آرکام که توسط استودیوی اینترتیمنت ساخته نشد و پیش درآمدی بر سری بازی‌های اصلی بود. با اینکه نقد‌های مثبتی از سمت منتقدان دریافت کرد اما طرفداران این بازی را یک شکست می‌دانند. یکی از بزرگترین نقاط ضعف این بازی پیش درآمد بودن آن است چرا که یک عنوان پیش درآمد باید داستانی را که طرفداران از قبل در خاطر دارند را تکمیل کند اما بتمن: پایه‌های آرکهام کاملاً با این اصل در تضاد است چرا که در بقیه‌ی عناوین این سری دخالت می‌کند و داستانی مجزا را روایت نمیکند.

اما نقطه‌ی قوت این بازی حضور جوکر (بهترین کمیک های جوکر) با صداپیشگی تروی بیکر است، که طرفداران این جوکر را با مارک همیل که یکی از بهترین صداپیشه‌های جوکر در انیمیشن‌های سریالی بتمن است مقایسه کرده‌اند.

Batman: The Enemy Within

بهترین بازی های ویدئویی بتمن
بهترین بازی ویدئویی بتمن
  • سال انتشار : 2017
  • امتیاز : 8.4

این بازی دومین بازی از سری بازی‌های Batman : The telltale ganes می‌باشد که با پیشرفت فوق‌العاده نسبت به سری اول توانست خودش را در دل هواداران جا کند. اما متاسفانه این بازی در آخرین سالهای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد که باعث شد نتواند زیادی سروصدا به پا کند اما در سال 2018 یک نسخه‌ی اپدیت شده برای پلی استیشن 4 عرضه کند و یک سری قابلیت جدید هم به بازی اضافه کرد تا از اشتباهات گذشته درس بگیرد که بتواند یکی از بازی های برتر ویدیویی بتمن نام بگیرد.

بیشتر بخوانید:

Injustice 2

بهترین بازی های ویدئویی بتمن
برترین بازی های ویدئویی Batman
  • سال انتشار : 2017
  • امتیاز : 8.6

این بازی در ادامه‌ی داستان نسخه‌ی اول بازی است، جایی که سوپرمن به دست بتمن زندانی شده است و یک ابر شرور به اسم برینیاک به زمین حمله می‌کند و سعی دارد زمین را تسخیر کند و حالا سوپرمن و بتمن باید سعی کنند با هم متحد بشوند تا بتوانند زمین را از شر این شرور نجات بدهند.

این نسخه از بازی Injustice توانست مانند نسخه‌ی اول در همان ابتدا توجه همه را به خودش جلب کند اما چیزی که این نسخه را از نسخه‌ی قبلی متمایز کرد و باعث شد نمراتش نسبت به نسخه‌ی اول بالاتر شود پیشرفت خیره کننده‌ی گرافیکش و خط داستانی‌اش بود.

The Adventures Of Batman & Robin

بهترین بازی های ویدئویی بتمن
بهترین بازی ویدئویی بتمن
  • سال انتشار : 1995
  • امتیاز : 8.8

اگر شما هم با کنسول سگا خاطره دارید حتما اسم بازی ماجراهای بتمن و رابین را شنیده‌اید. یکی از بهترین اقتباس‌های بازی از کمیک‌های بتمن، همین نسخه‌ است که توانسته در سال 1995 و در کنسول سگا سروصدای زیادی به پا کند و نمرات بالایی از کاربران دریافت کند.

Batman: Arkham Knight

بهترین بازی های ویدئویی بتمن
بهترین بازی های ویدیویی بتمن
  • سال انتشار : 2015
  • امتیاز : 9.1

آخرین نسخه از سری بازی‌های آرکهام که انتظارات هواداران را به شدت بالا برده بود، اما می‌گویند که نتوانست از لحاظ داستان با دیگر نسخه‌ها برابری کند. بیشترین انتقادی که به این بازی میشد، وابستگیِ زیاد بتمن به ماشینش بت‌موبیل بود. اما این بازی توانست جان سالم از انتقادات به در ببرد و با امتیاز بالای 9 به یکی از برترین بازی های ویدئویی Batman تبدیل شود.

از نقاط قوت این بازی می‌توان به گرافیک خیره کننده‌اش (بهترین بازی های گرافیکی 2022)، فضاسازی عالی شهر گاتهام و گیم پلی فوق‌العاده‌اش در صحنه‌های اکشن (بهترین بازی های اکشن کامپیوتر 2022) بازی اشاره کرد.

Batman: Arkham Asylum

بهترین بازی های ویدئویی بتمن
بهترین بازی ویدئویی بتمن
  • سال انتشار : 2009
  • امتیاز : 9.2

این بازی که در سال 2009 از کمپانی پاندمیک ساخته شد، اولین بازی بتمن بود که به صورت یک بازی جهان باز (بهترین بازی های جهان باز در سال 2022) عرضه می‌شود.

کمپانی پاندمیک که بعد از ساخت این بازی، ضعیف و ورشکسته شد و مالکیت بازی را به استودیوی راکستیدی واگذار کرد و این استودیو باعث شد که مورد تحصین منتقدان و هواداران قرار بگیرد. یک بازی اکشن-ماجراجویی که بر اساس کمیکی به همین اسم اثر گرانت موریسون ساخته شد. شاید بزرگترین نقطه‌ی قوت این بازی گویندگی کوین کانروی و مارک همیل، گویندگان قدیمی انیمیشن بتمن بجای بتمن و جوکر بود.

Batman: Arkham City

بهترین بازی های ویدئویی بتمن
بازی های برتر ویدیویی بتمن
  • سال انتشار : 2011
  • امتیاز : 9.4

شاید از هر نظر آرکهام سیتی بهترین بازی ویدئویی بتمن باشد. بازی که در سال 2011 با کنار گذاشتن تمامی رقبای خودش، عنوان بهترین بازی سال را دریافت کرد و همچنین توانست در فهرست بهترین بازی‌های تاریخ، رتبه‌ی 29 را کسب  کند. این بازی مانند نسخه‌ی قبلی خود به صورت جهان باز عرضه شد و شهر گاتهام را روایت می‌کند.

این بازی با پایان بندی بسیار شوکه کننده‌اش نگرشی جدید را در صنعت بازی‌های ابرقهرمانی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بازی های ویدئویی بتمن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین بازی های ویدئویی بتمن

بهترین بازی های ویدئویی بتمن از لحاظ امتیاز دهی کدام بازی است؟

بهترین بازی های ویدئویی بتمن از لحاظ امتیاز دهی به ترتیب بازی آرکهام سیتی و تیمارستان آرکهام می‌باشد.

بهترین بازی های ویدئویی بتمن از لحاظ گرافیک کدام بازی است؟

بهترین بازی های ویدئویی بتمن از لحاظ گرافیک شاید بازی Injustice 2 و Arkham Knight باشند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *