وزیر ارتباطات: ماهواره ناهید به زودی به فضا پرتاب خواهد شد! [+عکس]

پرتاب ماهواره ناهید ؛ زارع‌پور با تاکید بر اینکه تصاویر ماهواره خیام در حال دریافت از پرتاب ماهواره ناهید تا پایان امسال خبر داد. در ادامه همراه ما بمانید.

پرتاب ماهواره ناهید

وزیر ارتباطات درباره ماهواره ناهید گفت: این ماهواره به‌زودی پرتاب می‌شود و در تلاش هستیم پرتاب آن امسال انجام بگیرد.

بیشتر بخوانید:

بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر ایرانی قائم 100 در رسانه های جهان! [+عکس]

پرتاب ماهواره ناهید

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین خبرها از ماهواره خیام اظهار داشت: این ماهواره فعال است و تصاویر آن هم دریافت می‌شود و با دستگاه‌هایی که به تصاویر آن نیاز دارند در تعامل هستیم.

پرتاب ماهواره ناهید
پرتاب ماهواره ناهید به فضا

پرتاب ماهواره ناهید به فضا

به گزارش منابع خبری:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور با اشاره به فعالیت موفقیت آمیز ماهواره خیام، در خصوص پرتاب ماهواره ناهید به فضا عنوان کرد که تا پایان سال این پرتاب صورت می‌گبرد. وی خاطر نشان کرد که پرتاب این ماهواره با کمک روسیه انجام خواهد شد.

وی افزود: مرکز دریافت تصاویر این ماهواره را در مهرماه افتتاح کردیم که اولین، بزرگترین و مجهزترین مرکز مدیریت و دریافت تصاویر ماهواره‌ای کشور در سازمان فضایی است.

در ادامه میتوانید عکس ماهواره ناهید را تماشا کنید:

پرتاب ماهواره ناهید
ماهواره ایرانی ناهید

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤال که “ماهواره ناهید چه‌زمانی به فضا پرتاب خواهد شد؟”، بیان کرد: این ماهواره هم به‌زودی پرتاب می‌شود و در تلاش هستیم پرتاب آن امسال انجام بگیرد.

زارع‌پور درباره همکاری‌های فضایی با روسیه خاطر نشان کرد: تعاملات ما با روسیه در حوزه فضایی ادامه دارد و کارهای مشترکی تعریف کرده‌ایم؛ ماهواره خیام ۲، ۳ و ۴ را با کمک همدیگر می‌سازیم و برنامه‌ی بلندمدت ۴ ساله با این کشور داریم.


اخبار بیشتر:

ماهواره ایرانی ناهید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *