عنکبوت میرشکار رامبد جوان ؛ عنکبوتی به نام هنرمند ایرانی

جانور شناسی کجا و دنیای هنر کجا؟ عنکبوت میرشکار رامبد جوان نقطه تلاقی این دو رشته با یک‌دیگر بوده که در فیگار، به آن، پرداخته شده است.

رامبد جوان، بازیگر و هنرمند ایرانی است که در فیلم و سریال‌های بسیاری، ایفای نقش کرده است. همچنین او در حوزه کارگردانی و تهیه کنندگی، فعالیت داشته و اخیرا او را با اجرایش در برنامه پرطرفدار خندوانه، می‌شناسیم.

عنکبوت میرشکار رامبد جوان اخیرا سوژه سایت‌های خبری شده است. واقعا این عنکبوت وجود دارد؟ علت چنین نام‌گذاری بر روی آن، چه بوده است؟ برای یافتن پاسخ سوال‌هایتان، با ما، همراه باشید.

عنکبوت میرشکار رامبد جوان

عنکبوتی به نام هنرمند ایرانی

عنکبوت رامبد جوان میرشکار
عنکبوت رامبد جوان میرشکار, عنکبوت رامبد جوان میرشکار

در فصل‌های گذشته خندوانه، رامبد جوان، مهمانی را در برنامه‌اش دعوت کرد که روی گونه‌های مختلف جانوران، تحقیق و مطالعه می‌کند. این جانور شناس با حضورش در برنامه پرمخاطب خندوانه، اطلاعات بسیار مفیدی را درباره جانوران به بینندگان، عرضه کرد.

در این برنامه گونه‌ای از عنکبوت، که انحصاری ایران بوده و توسط مجید مرادمند، علیرضا زمانی و پیتر یگار توصیف و بررسی شده است، به به پاس قدردانی از زحمات رامبد جوان و برای ادای احترام به او، به نام این هنرمند با استعداد، نام‌گذاری شد.

عنکبوت رامبد جوان میرشکار

میرشکار عنکبوت رامبد جوان
میرشکار عنکبوت رامبد جوان, رامبد جوان عنکبوت میرشکار

این گونه از عنکبوت، از کویر مرکزی ایران جمع‌آوری شده و در استان قم نیز شناخته شده است. متاسفانه تنها یک نمونه نر این گونه، از عنکبوت‌ها مطالعه و بررسی شده و هیچ اطلاعاتی در مورد شیوه زندگی و رفتار این جانور، ثبت نشده است.

رفتار این گونه‌های موجود در شمال آفریقا و آسیای مرکزی مشاهده و بررسی شده و به ما اطلاعات کلی درباره این گونه از عنکبوت می‌دهد.

رامبد جوان عنکبوت میرشکار ، با مهارت‌های بسیاری که دارد می‌تواند، دانه‌های ریز شن را که در سطح کویر به وفور یافت می‌شود، با رشته‌های تار به یک‌دیگر، متصل می‌کند.

این اتصال باعث به وجود آمدن چیزی مشابه یک لوله در درون ماسه‌ها شده و برای زندگی این نوع از عنکبوت، آماده می‌شود. در واقع محل زندگی این جانور، در درون تونل‌هایی ساخته دست خودشان است.

عنکبوت رامبد و ماهی دایی

عنکبوت رامبد و ماهی دایی
عنکبوت رامبد و ماهی دایی, رامبد جوان عنکبوت میرشکار

قبلا نیز، ماهی‌ای به نام ستاره فوتبال ایران، علی دایی نام‌گذاری شده و به ثبت رسید. حالا اما میرشکار عنکبوت رامبد جوان که یک نوع عنکبوت شب فعال است، در کنار ماهی علی دایی سوژه خبرگزاری‌ها شده و ما شاهد تیترهای بامزه‌ای نظیر عنکبوت رامبد و ماهی دایی هستیم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار عنکبوت میرشکار رامبد جوان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید. به این صورت می‌توانید علاوه بر اشتراک نظرتان در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را در فیگار انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *