عکس هوشنگ ابتهاج در کنار همسرش آلما مایکیال [+عکس و بیوگرافی]

آلما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج ،هوشنگ ابتهاج معروف به سایه، بیش از هفتاد سال زندگی مشترک و عاشقانه ای با همسرش آلما داشتند.

هوشنگ ابتهاج در سال ۱۳۳۷ و در سن ۳۱ سالگی با آلما مایکیال ازدواج کرد. در ادامه با خبر هوشنگ ابتهاج و همسرش همراه فیگار بمانید.

آلما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج

آلما همسر هوشنگ ابتهاج

آلما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج
آلما همسر هوشنگ ابتهاج, هوشنگ ابتهاج و همسرش, آلما مایکیال

بیوگرافی همسر هوشنگ ابتهاج

آلما مایکیال در سال ۱۳۳۷ با امیرهوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه) ازدواج کرد و حاصل آن ۴ فرزند بود. وی در اسفند ۱۴۰۰ چند ماه پیش از همسرش از دنیا رفت. آلما مایکیال متولد ۲۲ فروردین ۱۳۱۱ در رشت و شاعر بود.

سایه همیشه گفته است که نمی داند دنیا بدون آلما چگونه خواهد بود. در این چند سالی که آلما خانم مریض بود، کنارش ماند و حتی چند روزی هم به ایران نیامد و مدام می لرزید. وقتی آلما خانم در بیمارستان بود هر بار که تلفن زنگ می خورد قلبش می شکست. آنها بیش از هفتاد سال با هم زندگی کردند.

آلما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج
بیوگرافی هوشنگ ابتهاج, بیوگرافی همسر هوشنگ ابتهاج

بیوگرافی هوشنگ ابتهاج

ابتهاج شاعری که هیبت اشعار و کلامش، آدم را یاد شاعران بزرگ کلاسیک می‌اندازد، روز یکشنبه 6 اسفند 1306 شمسی در رشت متولد شد. پدرش «آقاخان ابتهاج» از مردان سرشناس رشت و مدتی رئیس بیمارستان پورسینای این شهر بود. سایه هنگام تحصیل در دبیرستان تمدن، آلما را در 14 سالگی به‌عنوان دوستِ یکی از همشاگردی‌هایش دید و در سال 1337 و در سن 31 سالگی با آلما مایکیال ازدواج کرد.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار برخورد آلما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه  کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *