محکومیت علی کریمی بازیکن معروف و بازنشست فوتبال ایران

در پی اعتراضات گسترده علی کریمی فوتبالیست معروف ایرانی به جریانات اخیر، با انتشار تصاویری در فضای مجازی، خبر محکومیت علی کریمی امروز منتشر شد.

حکم علی کریمی چیست ؟ این فوتبالیست بعد از اعتراضات بسیار متهم به “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” شد.

غوغا کردن رکورد جنجالی علی کریمی در اینستاگرام! [+عکس]

علت محکومیت علی کریمی

محکومیت علی کریمی بازیکن معروف و بازنشست فوتبال ایران
علت محکومیت علی کریمی

بعد از خبر کشته شدن مهسا امینی که توسط گشت ارشاد بازداشت شده بود، اقدامات و اعتراضات سراسری در ایران انجام گرفت. برخی از هنرمندان و فوتبالیست‌های کشور نیز نظرات خود را در این جریان بیان کردند و برخی اعتراضات گسترده‌تری از خود نشان دادند.

واکنش علی کریمی نسبت به ماجرای مهسا امینی

لیست بازیگرانی مشهوری که به علت فوت مهسا امینی کشف حجاب کردند

حسین ماهینی در این جریان بازداشت شد. شروین حاجی پور که ترانه‌ای را منتشر کرده بود بازداشت شد و علی کریمی به دلیل استوری‌های متفاوت و اعتراضات بسیار متهم به “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” شد.

بیوگرافی علی کریمی

محکومیت علی کریمی بازیکن معروف و بازنشست فوتبال ایران
بیوگرافی علی کریمی

محمدعلی کریمی پاشاکی (زادهٔ ۱۷ آبان ۱۳۵۷) بازیکن بازنشستۀ فوتبال اهل ایران است. او در دوران فوتبال حرفه‌ای ۱۸ سالهٔ خود از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۳، سابقهٔ بازی در لیگ‌های ایران، امارات متحده عربی، قطر و آلمان را دارد.

کریمی که به‌عنوان یک بازی‌ساز دریبل‌زن شناخته می‌شود، با لقب «جادوگر» و «مارادونای آسیا» از او یاد می‌شود. او در سال ۲۰۱۸ با کسب ۹۱٪ آراء از سوی کاربران وبگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا، به عنوان «بهترین هافبک تاریخ» جام ملت‌های آسیا شناخته شد.

کریمی فوتبال حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۵ با فتح در لیگ دسته دوم فوتبال ایران آغاز کرد و پس از ۲ سال به پرسپولیس پیوست که در آن‌جت در ۳ فصل بازی موفق به ۲ بار قهرمانی در لیگ و یک بار قهرمانی در جام حذفی شد و هم‌زمان با تیم ملی، در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک مدال طلا را به گردن آویخت.

اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *