ماجرای مصاحبه جنجالی فاطمه معتمد آریا درباره سینمای ایران چیست؟ +[فیلم]

مصاحبه جنجالی فاطمه معتمد آریا درباره سینمای ایران . در ادامه مطلب فاطمه معتمد آریا مصاحبه جنجالی درباره سینمای ایران همراه فیگار باشید.

در ویدیویی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، فاطمه معتمد آریا درباره روند پر فراز و نشیب سینمای ایران صحبت می‌کند که جنجالی شده است.

مصاحبه جنجالی فاطمه معتمد آریا درباره سینمای ایران

ماجرا چیست؟ +[فیلم]

فاطمه سیمین معتمدآریا (زاده ۷ آبان ۱۳۴۰، تهران) بازیگر، عروسک‌گردان و صداپیشه اهل ایران است. او در فیلم‌های کارگردانان نام‌آوری چون بهرام بیضایی، رخشان بنی‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، ایرج طهماسب و محسن مخملباف بازی کرده و بازی او بارها مورد توجه و ستایش قرار گرفته‌است.

فاطمه معتمد آریا مصاحبه جنجالی درباره سینمای ایران, فاطمه معتمد آریا مصاحبه , فاطمه معتمد آریا
فاطمه معتمد آریا مصاحبه جنجالی درباره سینمای ایران

به تازگی ویدیویی در فضای مجازی از صحبت های فاطمه معتمد آریا دست به دست می‌شود که در آن بار دیگر این بازیگر شناخته شده سینمای ایران پرده از نظرات شخصی خود برمی‌دارد و جنجالی می‌شود. معتمد آریا در بخشی از صحبت های خود در این ویدیو که بیش از همه مورد توجه قرار گرفته می‌گوید حذف روابط جنسی، خشونت و نوشیدنی های الکلی در سینمای بعد از انقلاب باعث افتخار و رشد سینمای ایران شده است.

  • پژمان موسوی، روزنامه‌نگار درباره اظهارات معتمدآریا می‌نویسد:

نگاهِ فاطمه معتمدآریا به سینمای ایران حیرت‌انگیز است.

می‌گوید سینمای ایران که راهِ درستِ خود را پس از انقلاب و در دهه‌ی ۶۰ پیدا کرده بود، به دلیلِ این‌که مدیرانِ دولتی رهایش کردند، به بیراهه رفت و سقوط کرد: «مدیران سینمایی که ما رو مثل بچه نگه‌داری کرده بودند و ما رسیده بودیم به سنِ نوجوانی، در اوجِ شکوفایی ما رو ترک کردند و ما زیرِ پاهامون خالی شد».

مصاحبه جنجالی فاطمه معتمد آریا درباره سینمای ایران

عجیب‌تر آن‌جاست که او می‌گوید: «دستِ ما را که رها کردند، ما فهمیدیم دیگه هر کسی به اندازه‌ی توانِ خودش می‌تونه راه بره و از دلسوزی خبری نیست»! اما تیرِ خلاص را وقتی معتمدآریا می‌زند که می‌گوید: «ما به روز‌هایی رسیدیم که دیگر مدیری نبود که ما را کنترل کند، راهبری کند، به ما بگوید این‌وری نری بهتره»! این، صریح‌ترین اظهار نظر در حمایت از نظارت‌دولتی، سینمای رانتی، دولتی و وابسته است که تاکنون از طرفِ یک سینماگرِ شناخته‌شده مطرح شده است.

مصاحبه جنجالی فاطمه معتمد آریا درباره سینمای ایران

فاطمه معتمد آریا مصاحبه جنجالی درباره سینمای ایران, فاطمه معتمد آریا مصاحبه , فاطمه معتمد آریا
فاطمه معتمد آریا مصاحبه جنجالی درباره سینمای ایران

عجیب نیست که او یکی از سرسخت‌ترین سینماگران در مخالفت با تشکل‌یابیِ زنانِ معترض به آزار جنسی در سینمای ایران بود و بیانیه‌ی زنان سینماگر را امضا نکرد.

اخبار بیشتر:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار مصاحبه جنجالی فاطمه معتمد آریا درباره سینمای ایران سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *