آموزش تعمیر ریش تراش فیلیپس

ریش تراش فیلیپس یکی از وسایل کاربردی جهت اصلاح موی سر و صورت آقایان است. بنابراین در صورت استفاده زیاد از آن، ممکن است دچار مشکل شود. رفع مشکل هر یک از قسمت های داخلی و بدنه ریش تراش نیاز به یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص دارد که به درستی آن را عیب یابی و برطرف کند.

نحوه تعمیر ریش تراش فیلیپس

ممکن است دلایل بسیاری برای کار نکردن دستگاه ریش تراش وجود داشته باشد که در ادامه به برخی از مهمترین علل و روش های رفع آن پرداخته ایم:

1- خاموش شدن ریش تراش فیلیپس:

یکی از دلایل رایج روشن نشدن ریش تراش، ایجاد اختلال در قطعات داخلی دستگاه از جمله برد، باتری، موتور دستگاه و اتصالات داخلی است. در این هنگام باید به جستجوی عیب ها پرداخته و در صورت مهارت کافی به رفع آنها بپردازید. اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید بهتر است دستگاه را به یک تعمیرکار حرفه ای نشان دهید.

2- خراب شدن دکمه ها:

خرابی دکمه های تعبیه شده بر روی ریش تراش، از دیگر دلایل تعمیر دستگاه است. به عنوان مثال از کار افتادن دکمه پاور ریش تراش که یکی از قسمت های مهم این دستگاه است، عملا به معنای از کار افتادن ریش تراش است. زیرا بدون این دکمه قادر به روشن کردن دستگاه و استفاده از آن نخواهید بود. همچنین به دلیل استفاده زیاد از این دکمه در مقایسه با سایر دکمه ها، احتمال خرابی آن بیشتر است. از جمله دلایلی که باعث خراب شدن این دکمه می شود می توان به نوسانات برقی، قطعی اتصالات داخلی و سیم های موجود اشاره کرد. مراحل زیر به شما در تعمیر دکمه پاور ریش تراش کمک خواهد کرد:

  • در صورت داشتن مهارت کافی برای تعمیر، ابتدا دستگاه را باز کرده و کاور دستگاه را بردارید. پس از دستیابی به کلید پاور، به بررسی اتصالات داخلی دستگاه بپردازید.
  • در مدل های قدیمی ریش تراش فیلیپس، می توان با تعمیر کنتاکت های دکمه مشکل آن را برطرف کرد.
  • ممکن است از دیگر دلایل کار نکردن این دکمه، شکستن آن باشد؛ که در این صورت باید به تعویض دکمه بپردازید.

3- خراب شدن چرخ دنده ها:

یکی دیگر از قطعات مهم در ریش تراش، چرخ دنده ها می باشد که ایجاد اختلال در آن باعث از کار افتادن دستگاه می شود. در صورت خراب شدن چرخ دنده ها، تیغه های دستگاه نیز با سرعت کمتری می چرخند. در صورت خرابی این قطعه از ریش تراش مشکلات زیر به وجود خواهند آمد:

  • عملکرد نادرست و فرسودگی چرخ دنده ها، باعث داغ شدن دستگاه می شود.
  • ایجاد اختلال در چرخ دنده ها، باعث می شود فرآیند اصلاح صورت به درستی انجام نشود.

از آنجا که چرخ دنده های ریش تراش یکی از قطعات حساس آن است بهتر است در صورت خرابی، آنها را تعویض کنید. اگر مهارت کافی برای انجام این کار ندارید، به یک تعمیرکار مراجعه کنید تا قطعه را تعویض و چرخ دنده مناسب دستگاه شما را جایگزین آن کند.

نحوه نگهداری از ریش تراش فیلیپس

روش های زیر باعث افزایش طول عمر دستگاه ریش تراش فیلیپس می شود:

1- تمیز کردن ریش تراش پس از هر بار استفاده

پس از هر بار استفاده از دستگاه، تیغه های آن را تمیز کنید؛ این کار باعث کاهش فشار بر روی موتور دستگاه شده و انتقال بیماری های پوستی را در مراتب بعدی استفاده کاهش می دهد. همچنین تمیز کردن تیغه ها باعث افزایش طول عمر موتور دستگاه می شود.

2- شستن ریش تراش

برخی از ریش تراش ها قابلیت تمیز کنندگی خودکار دارند که به راحتی تمیز می شوند، برخی دیگر هم دارای سری های قابل جداسازی هستند که می توانید آنها را از دستگاه جدا کرده و با آب ولرم و صابون بشویید. پس از شستن قطعات را کاملا خشک کنید و آنها را جایگذاری کنید. زیرا عدم خشک کردن قطعات باعث ایجاد رسوبات آهکی شده و به مرور زمان باعث آسیب به بخش های الکترونیکی دستگاه می شود.

3- روغن کاری ریش تراش

برای جلوگیری از اصطکاک بین تیغه های ریش تراش که منجر به سایش بیشتر آنها می شود، بهتر است دستگاه را روغن کاری کنید. این کار از سایش قطعات دستگاه جلوگیری کرده و در نهایت هنگام کار با دستگاه گرمایی پوست شما را دچار آسیب و ناراحتی نمی کند. برای روغن کاری ریش تراش می توانید قبل از هر بار استفاده از روغن های مخصوص و سبک استفاده کنید. برای این کار تنها یک قطره روغن در هر فویل یا تیغه کافیست تا عملکرد دستگاه شما را بالا برده و از خوردگی قطعات جلوگیری کند.

4- استفاده از کیف های محافظ

از دیگر روش های نگهداری از دستگاه ریش تراش، قرار دادن آن ها در کیف های محافظ است که از هر گونه آسیب به آن ها جلوگیری شود. از آنجا که تیغه های ریش تراش فیلیپس از حساسیت بالایی برخوردار است بهتر است آنها را از هر گونه ضربه مکانیکی دور نگه دارید. همچنین از روش های خشن مانند ضربه وارد کردن به تیغه ها، برای تمیز کردن آنها خودداری کنید.

5- تعویض تیغه های ریش تراش

ریش تراش هایی که دارای قابلیت تعویض تیغه هستند، بایستی هر 12 تا 18 ماه یکبار تعویض شوند. این کار از این جهت اهمیت دارد که تیغه ها به مرور زمان و در اثر برخورد با موهای ضخیم، کند و در برخی مواقع خراب می شوند. در این صورت علاوه بر از دست دادن کارایی خود باعث وارد کردن فشار زیاد بر روی موتور دستگاه نیز می شوند.

6- آماده کردن صورت قبل از اصلاح با ریش تراش

برای اینکه از دستگاه ریش تراش به راحتی استفاده کنید بهتر است قبل از اصلاح، صورت خود را با آب ولرم بشویید. این کار باعث باز شدن منافذ پوست و نرم تر شدن فولیکول های پوست می شود. همچنین می توانید این کار را با قرار دادن یک حوله گرم بر روی صورت انجام دهید. استفاده از لوسیون های قبل از اصلاح نیز برای از بین بردن چربی های جمع شده بر روی سطح پوست بسیار تاثیرگذار است. همچنین برخی از ریش تراش ها ضد آب هستند و می توانید همزمان زیر دوش آب گرم و یا با کف به اصلاح صورت خود مشغول شوید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *