آیا برای افزایش ترافیک سایت حتما باید سئو بلد باشیم؟

یکی از دغدغه های اصلی دارندگان سایت افزایش ترافیک سایت می‌باشد. ازجمله سؤالات مهم در پیرامون این موضوع این است که آیا می توان ترافیک سایت را بدون دانش سئو افزایش داد؟

در این متن می خواهیم پاسخ این سوال را برای شما بگویم. نخست ببینیم که ترافیک سایت چیست و چه کمکی به کسب وکارها می کند؟  چگونه به کمک افایش ترافیک سایت می توان درآمد بیشتری کسب کرد؟

افزایش ترافیک سایت
افزایش ترافیک سایت

ترافیک سایت

ترافیک سایت در واقع همان بازدید از سایت شما می باشد. هرچه ترافیک و بازدید از سایت بیشتر باشد، محصولات و خدمات شما بیشتر به مخاطبان می رسد و درنتیجه درآمد شما نیز افزایش می یابد . برای رسیدن به این ترافیک به یک سری ترفندها و اصول خاص نیاز هست. یکی از این اصول ها رعایت سئو در سایت می باشد. اما ما در این متن می خواهیم به شما روش هایی را یاد بدهیم که بدون نیاز به دانش سئو و رعایت این نکات بتوانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید.

روش های افزایش ترافیک سایت

روش اول: استفاده از کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی تاثیر بسیار بالایی در بازدید سایت شما دارند و برای موتور های جستجو بسیار حائز اهمیت هستند.  کلمات کلیدی طولانی در مقابل کلمات کلیدی کوتاه به رقابت کمتری نیاز دارند، درنتیجه محتوا و سایت شما زودتر به نتیجه می رسد و در دید مخاطب قرار می گیرد. به همین منظور توصیه می کنید به جای استفاده از کلامات کلیدی کوتاه و یک یا دو کلمهای ، از کلمات کلیدی طولانی تر استفاده کنید.

روش دوم : استفاده از وب سایت های دیگر

شما می توانید یک محتوا را به عنوان پست مهمان در سایت های معتبر نشر دهید. بعضی از سایت ها هستند که در گوگل دارای اعتبار و سابقه بالا بوده و محتواهای آن ها سریع تر به صفحات اول گوگل راه پیدا می کنند. معمولاً این سایت ها به طور پیش فرض دارای بازدیدکننده نیز می باشند و به خاطر همین اعتبار و قدمتی که دارند، هرروز مخاطب جدید به آن ها جذب می شود.

شما می توانید یک پست مهمان در سایت های این چنینی ایجاد کنید و در متن آن ، آدرس سایت خود را درج کنید. به این صورت مخاطبین آن سایت به سمت سایت شما جذب شده و ترافیک سایتتان افزایش می یابد. برای این منظور باید در حیطه فعالیت خود به دنبال سایت های معتبر بگردید ،زیرا ممکن است موضوع شما در سایت های غیرمعتبر دیده نشده و جذب مخاطب خوبی نداشته باشید.

ترافیک بالا در سایت, چگونگی بالا بردن ترافیک سایت
ترافیک بالا در سایت, چگونگی بالا بردن ترافیک سایت

روش سوم: به روزرسانی محتواهای قبلی

بروزرسانی محتواهایی که زمان های گذشته در سایتتان درج شده می تواند کمک بزرگی برای افزایش ترافیک سایت کند. شما می توانید نگاهی به مقالات گذشته سایت خود انداخته و با تغییرات کوچک و جزئی در آن ها، به بروزرسانی شان بپردازید.  البته تغییراتی نیز باید در متن آن ایجاد کنید. به عنوان مثال مقدمه را جذاب تر کنید، عکس های جدید در آن قرار دهید، کیفیت متن را بالاببرید و … تا ترافیک و بازدید از سایت شما بیشتر شود.

حتما برای انجام بروز رسانی محتوا فرایند آنالیز و تحلیل سئو سایت را انجام دهید.

روش چهارم: همکاری با اینفلوئنسر ها

در روشی دیگر می توانید با اینفلوئنسر ها همکاری کنید. به عنوان مثال یک شخصی که در فضای مجازی مانند اینستاگرام، دارای شهرت زیاد هست و دنبال کنندگان زیادی دارد می توانند در ترافیک سایت شما تاثیر گذار باشد. بدین صورت که با این افراد قرارداد بسته و از آن ها بخواهید در ازای مبلغی که پرداخت می کنید محصولات شما را در صفحه اینستاگرام خود معرفی کنند.  پس از آن می بینید که حجم انبوهی از مخاطب به سمت سایت شما سرازیر شده و فروش بالایی را خواهید داشت .

روش پنجم: فعالیت در دیگر رسانه ها

از دیگر راه های بالا بردن ترافیک سایت فعالیت در دیگر شبکه های اجتماعی می باشد. اینستاگرام یکی از مهم ترین و پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی است که در هر رنج سنی مخاطب دارد.  شما می توانید در کنار سایت خود یک پیچ در اینستاگرام ایجاد کرده و در آن نیز به تبلیغ و انتشار کسب وکار و خدمات خود بپردازید. دراین صورت دیگر نیازی نیست که دانش تخصصی در زمینه سئو داشته باشید.  بلکه با پست گذاری در صفحه اینستاگرام خود و تبلیغ در آن می توانید مخاطب را به سمت سایت خود جذب کنید و ترافیک سایت را بالا ببرید.

روش ششم: مسابقه ایجاد کنید

جایزه همیشه برای مخاطب جذاب می باشد. شما می توانید با ایجاد یک مسابقه و مشخص کردن جایزه برای نفرات برتر مخاطبین زیادی را به سمت خود جذب کنید. همچنین می توانید کالایی را به عنوان هدیه روی محصولات خود قرار دهید. موارد این چنینی کمک زیادی به بالا رفتن خرید از سایت و به دنبال آن افزایش بازدید و ترافیک سایت می کند.

روش هفتم: شرکت در پرسش پاسخ

شما می توانید در سایت های معتبر و فعال دیگر در زمینه کاری خود به سوالات پرسیده شده پاسخ دهید. دراین صورت سایت خود را نیز به مخاطبین معرفی می کنید. پاسخی که توسط سایت شما درج کی شود باید مرتبط با فعالیت شما و همچنین سوال پرسیده شده باشد. درنتیجه مخاطب هدف شما کاملاً درست شناسایی شده و جذب بالایی می توانید داشته باشید.  دقت کنید که پاسخ باید کوتاه و نشان دهنده تبحر و دانش فعالیت شما باشد.

برای افزایش ورودی از طرق گوگل میباست در گام اول فرایند سئو و بهینه سازی را به خوبی روی سایت خود پیاده سازی کنید چه از لحاظ سئو داخلی و سئو خارجی.

ترافیک بالا در سایت, چگونگی بالا بردن ترافیک سایت
افزایش ترافیک سایت

جمع بندی

برای داشتن یک سایت خوب که در موتورهای جستجو جزو رتبه های اول باشد، نیاز به یکسری دانش تخصصی در زمینه سئو داریم. اما بدون داشتن این دانش نیز می توانید سایت خود را در نخستین سایت های هر جستجو به مخاطب نشان دهید. برای این کار روش های زیادی وجود دارد.  ما در این متن هفت مورد از پربازده ترین راه ها برای جذب مخاطب به سمت سایت و بالا بردن ترافیک سایت را به شما گفتیم. با اجرای هر کدام از این موارد می توانید مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده و در ادامه درآمد خوبی داشته باشید.

 

برای مشاهده نکات بیشتر افزایش ترافیک و بازدید سایت به صورت رایگان حتما مقاله سایت مهدی عراقی را مطالعه نمایید.

.

پایان رپورتاژ آگهی


2 thoughts on “آیا برای افزایش ترافیک سایت حتما باید سئو بلد باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *