پخش انیمیشن بچه زرنگ در اسرائیل جنجالی شد

در پی جنجال درباره اکران انیمیشن بچه زرنگ در سینماهای کودکان اسرائیل ، شرکت پخش‌کننده این فیلم واکنش نشان داد و ادعای ایرانی بودن این اثر را زیر سوال برد.

براساس گزارش رسانه‌های اسرائیل، پس از انتشار مطلبی از یک پژوهشگر دانشگاهی اسرائیلی که اشاره کرده بود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران در تولید این فیلم نقش داشته و بخشی از درآمد فیلم قرار است صرف کودکان غزه شود، شرکت پخش‌کننده فیلم این ادعا را کاملاً نادرست خواند و اعلام کرد که مالزی منبع اصلی ارسال فیلم بوده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


انیمیشن بچه زرنگ در اسرائیل

این انیمیشن که توسط «بهنود نکویی»، «هادی محمدیان» و «محمدجواد جنتی» ساخته شده و محصول سال 1397 است، در ایران به عنوان محصول مشترک کانون پرورش فکری و گروه هنر پویا معرفی شده است. بچه زرنگ که پیش از این به عنوان یکی از پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینمای ایران شناخته شده و در برخی کشورهای دیگر نیز به نمایش درآمده، از دو هفته پیش در فهرست اکران سینماهای اسرائیل برای کودکان و خانواده‌ها قرار گرفت.

این فیلم در اسرائیل با نام ببر سخنگو اکران شده و در این فصل از سال که هم‌زمان با روزهای پیش از شروع سال تحصیلی جدید است، توجه زیادی از سوی خانواده‌ها و کودکان به سینماها جلب کرد.

یک ماه و نیم پس از حمله حماس به اسرائیل، روزنامه فرهیختگان در ایران گزارش داد که این انیمیشن تا آن زمان بیش از 37 میلیارد تومان فروش داشته است. همچنین تهیه‌کننده این فیلم وعده داده بود که یک درصد از درآمد آن به کودکان غزه و ایران اختصاص یابد.

انیمیشن بچه زرنگ

شبکه کان اسرائیل گزارش داده که این انیمیشن تاکنون بیش از 15 میلیون دلار درآمد داشته و به غیر از ایران و اسرائیل، در ترکیه و روسیه نیز اکران شده است. طبق نظر یک محقق دانشگاه حیفا، بچه زرنگ در دو نسخه، یکی برای اکران در ایران و دیگری برای سایر کشورهای جهان تهیه شد.

شرکت پخش محصولات سینمایی «رد کیپ» در واکنش به این جنجال اعلام کرد که یک شرکت فرانسوی که در توزیع فیلم شهرت دارد، این انیمیشن را از مالزی خریداری کرده است. این شرکت در بیانیه خود اشاره کرد که مالزی به دلیل خدمات انیمیشن خود در جهان شناخته شده و بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی به همکاری با آن علاقه دارند.

در بیانیه «رد کیپ» اشاره‌ای به نقش ایران در تولید انیمیشن نشده و ادعاهای مطرح شده را ناشی از سوءتفاهم و عدم درک از فرآیند توزیع و اکران فیلم‌ها در اسرائیل دانسته است. این شرکت تأکید کرد که تمام درآمد حاصل از اکران این فیلم در اسرائیل برای سینماهایی که آن را نمایش می‌دهند و شرکت توزیع‌کننده هزینه خواهد شد و هر گونه ادعای دیگری تنها به کارکنان و تیم‌های اسرائیلی آسیب می‌زند.

برخی رسانه‌های اسرائیل از توضیحات «رد کیپ» قانع نشده‌اند. شبکه 12 تلویزیون اسرائیل گزارش داد که یک فیلم ایرانی با درآمدی که قرار است به غزه اختصاص یابد، در اسرائیل به نمایش درآمده است. روزنامه «مکور ریشون» نیز نوشت که این انیمیشن ایرانی با پیام‌های مملو از خشونت به سینمای اسرائیل نفوذ کرده است. وبسایت «سروگیم» نیز اکران این فیلم ایرانی در اسرائیل را شگفت‌انگیز توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی پخش انیمیشن بچه زرنگ در اسرائیل چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *