جیمز ارل جونز صداپیشه شخصیت موفاسا درگذشت

جیمز ارل جونز ، بازیگر برجسته‌ای که صدای شخصیت شرور «دارث ویدر» را در مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان بر عهده داشت، شب گذشته در خانه‌اش، در سن 93 سالگی درگذشت.

خبر درگذشت او توسط نمایندگانش در گروه هنرمندان مستقل به رسانه‌ها تأیید شد. «جیمز ارل جونز» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران و صداپیشگان آمریکایی در دنیا شناخته می‌شد و یکی از معدود هنرمندانی بود که جایزه EGOT را کسب کرده بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


جیمز ارل جونز صداپیشه شخصیت موفاسا درگذشت

این بازیگر در طول شصت سال فعالیت هنری‌اش نزدیک به 200 اعتبار سینمایی جمع‌آوری کرد. صداپیشه شخصیت موفاسا کار خود را با نقش‌های مهمان در سریال‌های تلویزیونی اوایل دهه 60 آغاز کرد و در فیلم کلاسیک «استنلی کوبریک»، یعنی دکتر استرنجلاو (1964) به ایفای نقش پرداخت.

او به خاطر صدای ماندگارش در نقش «دارث ویدر» در سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان به کارگردانی «جورج لوکاس» شناخته می‌شود.

یکی از محبوب‌ترین نقش‌های او، «ترنس مان»، نویسنده منزوی دهه 60 میلادی بود که بدون اینکه دوست داشته باشد، با «ری کینسلا» همکاری می‌کرد تا رویاهای او از افسانه‌های بیسبال تحقق بخشد.

جیمز ارل جونز

صداپیشه شخصیت موفاسا به عنوان یکی از برجسته‌ترین و چندوجهی‌ترین بازیگران آمریکا شناخته شده است و به او لقب یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ آمریکا نیز داده‌اند. او در سال ۱۹۸۵ به تالار افتخارات تئاتر آمریکا راه یافت و در سال 1992 با مدال ملی هنر، در سال 2002 با جایزه مرکز کندی، در سال 2009 با جایزه دستاورد زندگی از سوی اتحادیه بازیگران سینما و در سال 2011 با جایزه افتخاری آکادمی علوم و هنرهای سینما مورد تقدیر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی هنرنمایی‌های این هنرمند چیست؟ آیا او را می‌شناختید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: Deadline


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *