نقش پنگوئن در محفل جغدها ؛ بهشت و جهنم گاتهام

نقش پنگوئن در محفل جغدها می‌تواند تحولی بزرگ در دنیای فیلم بتمن «مت ریوز» باشد و این گروه مرموز را به چالش اصلی در گاتهام تبدیل کند.

سریال پنگوئن اسپین‌آفی از فیلم موفق بتمن 2022، در حال پخش است. در فیلم «مت ریوز»، «رابرت پتینسون» در نقش «بتمن» درخشید؛ اما یکی از عملکردهای برجسته دیگر، «کالین فارل» در نقش «آزوالد کابلپات» ملقب به «پنگوئن» بود. بازی «فارل» و شخصیت «پنگوئن» آنقدر تاثیرگذار بود که اسپین‌آف مخصوصی برای او ساخته شد که نه تنها داستان او را ادامه می‌دهد، بلکه زمینه را برای دنباله بتمن – بخش دوم نیز فراهم می‌کند.

این فیلم نقش مهمی در تقویت جهان «بتمن» «مت ریوز» و دنیای «DC Elseworlds» دارد و می‌تواند زمینه را برای معرفی محفل جغدها و شخصیت‌ های آن فراهم کند. محفل جغدها و دشمنان بتمن در گاتهام می‌توانند نقش جذاب و مهمی را در داستان‌های آینده ایفا کنند و به پیچیدگی دنیای «شوالیه تاریکی» بیفزایند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


نقش پنگوئن در محفل جغدها

در ادامه لیستی از نقش پنگوئن در محفل جغدها را مشاهده خواهید کرد.

نقش پنگوئن در محفل جغدها
نقش پنگوئن در محفل جغدها

با توجه به قدرت و جایگاه شرورهای «بتمن» در دنیای کمیک‌ها، پنگوئن در دنیای دی سی بهترین فرصت را فراهم می‌کند تا گروهی تازه و ترسناک به نام «محفل جغدها» وارد ماجرا شود. این گروه قدرتمند می‌تواند به یکی از بزرگترین چالش‌ های پنگوئن در محفل جغدها تبدیل شود. در این داستان، «پنگوئن» باید با تهدیدهای پیچیده و خطرناکی از سوی محفل جغدها روبرو شود که نه تنها جایگاه او در گاتهام را تهدید می‌کند، بلکه به چالش‌های جدیدی برای شخصیت او در دنیای «بتمن» می‌افزاید.

محفل جغدها در دنیای کمیک‌های دی سی چه نقش و جایگاهی دارند؟

نقش پنگوئن در محفل جغدها
تاریخچه پنگوئن و محفل جغدها

محفل جغدها در داستان‌ های بتمن توسط «اسکات اسنایدر» و «گرگ کاپولو» خلق و اولین بار در سال 2011 در شماره دوم کمیک بتمن ظاهر شد. محفل جغدها در سریال گاتهام، بازی ویدیویی و سریال تلویزیونی شوالیه‌های گاتهام نیز به تصویر کشیده شده است.

اگرچه خانواده وین‌ها همیشه به عنوان بنیان‌گذاران اصلی گاتهام شناخته می‌شدند، افسانه محفل جغدها به عنوان یک سایه همیشگی، گاتهام و میراث وین‌ها را دنبال می‌کرد.

این محفل گروهی از افراد ثروتمند و قدرتمند گاتهام بود که به صورت مخفیانه شهر را کنترل می‌کردند و هرکس که در مسیرشان قرار می‌گرفت، با گروهی از قاتلان حرفه‌ای به نام «تالون‌ها» روبرو می‌شد. «تالون‌ها» شاخه نظامی محفل بودند و هرکسی که با اهداف و برنامه‌های آنها مخالفت می‌کرد، توسط آن‌ها کشته می‌شد.

وحشت از محفل جغدها در گاتهام تا حدی پیش رفت که حتی شعری ترسناک درباره آن‌ها سروده شد:

از محفل جغدها بترس، آن‌ها همیشه مراقب‌اند، از درون سایه‌ها، پشت سنگ و آهک، گاتهام را اداره می‌کنند. آن‌ها تو را در خانه‌ات خواهند دید، تو را در خواب می‌بینند، حتی یک کلمه زمزمه نکن، وگرنه تالون را برای سرت می‌فرستند.

نقش پنگوئن در محفل جغدها
نقش پنگوئن در محفل جغدها

«تالون‌ها» در تاریخچه پنگوئن در کامیک‌ های بتمن نه تنها بسیار حرفه‌ای هستند و حتی یکی از آن‌ها می‌تواند تهدیدی بزرگ برای «بتمن» باشد، بلکه تقریباً شکست‌ناپذیر هستند. آن‌ها قابلیت زنده‌شدن دوباره دارند و تنها راه متوقف کردنشان استفاده از سرما شدید است. در داستان‌های کمیک همچنین اشاره شده که محفل ممکن است پشت پرده قتل خانواده وین‌ها نیز بوده باشد. به همین دلیل، زمانی که «بتمن» شروع به کشف حقیقت محفل کرد، «تالون‌ها» به دنبال جان او رفتند.

محفل علیه «بروس» و تمام خانواده «بتمن» جنگید و «تالون‌ها» حتی به غار «بتمن» حمله کردند و نزدیک بود کنترل گاتهام را به دست بگیرند. افشای تاریخ تاریک خانواده وین‌ها و گاتهام، اعتماد به نفس «بروس» را تکان داد؛ اما او دوباره به خود آمد و شهرش را نجات داد.

10 چیز که طرفداران دی سی از اسپین آف های فیلم The Batman می خواهند

«محفل جغدها» حتی پس از آنکه «بتمن» بیشتر سازمان آن‌ها را از بین برد، همچنان در سایه‌ها فعالیت می‌کند. «دیک گریسون» که بعدها «نایت‌وینگ» شد، در ابتدا قرار بود به عنوان یکی از «تالون‌ها» آموزش ببیند؛ اما «بروس» ناخواسته او را از این سرنوشت نجات داد.

زمانی که «نایت‌وینگ» مورد هدف گلوله قرار گرفت و به «ریچ» تبدیل شد، محفل تلاش کرد دوباره او را به تالونی قدرتمند تبدیل کند. «محفل جغدها» همچنان خطری جدی به شمار می‌رود و سابقه طولانی آن‌ها در پشت پرده کنترل کردن اتفاقات، به خوبی با دنیای ساخته شده در فیلم بتمن 2022 هماهنگ است.

چگونه پنگوئن می تواند دادگاه جغدها را به گاتهام بیاورد؟

نقش پنگوئن در محفل جغدها
نقش پنگوئن در محفل جغدها

در فیلم بتمن «مت ریوز»، «پنگوئن» مدیریت باشگاه شبانه آیسبرگ را بر عهده داشت و به عنوان دست راست «کارماین فالکون» خدمت می‌کرد. پایان فیلم نشان می‌دهد که نقش پنگوئن در گاتهام سیتی قرار است به عنوان رئیس جدید دنیای جنایت، پررنگ‌تر شود و او جایگاه قدرت فالکون را تصاحب کند.

«پنگوئن» به نظر می‌رسد تمرکز خود را روی ظهور خانواده‌ها و سازمان‌های جنایتکار جدید پس از مرگ «فالکون» گذاشته است. او به طور جدی به دنبال تسلط بر شهر بوده، در حالی که «سالواتوره مارونی» از زندان تلاش می‌کند دوباره وارد میدان شود. همچنین «کریستین میلیوتی» به عنوان «سوفیا فالکون» که احتمالاً رقیب اصلی «اوزوآلد» در مسیر صعود به قدرت خواهد بود، نقش‌آفرینی می‌کند.

با روایت داستان پنگوئن و رقابت‌ هایش با محفل جغدها و دیگر جناح‌های جنایتکار برای کنترل شهر، به‌طور طبیعی محفل جغدها نیز به میدان می‌آید. با ایجاد خلأ قدرت در شهر، بهترین زمان برای ظهور محفل است تا شهر را در مسیری که مورد تأیید آن‌هاست هدایت کرده و کنترل آینده گاتهام را به دست گیرند. «پنگوئن» می‌تواند یا با اهداف محفل هم‌راستا شود، یا از خدمت به آن‌ها سر باز زند و به همین دلیل به طور مستقیم هدف «تالون‌ها» قرار گیرد.

«پنگوئن» گاتهام را در دوره‌ای از بازسازی پس از حمله تروریستی عظیم «ریدلر» دید. شهر به زیر آب رفته، رهبرانش مضطرب و نامطمئن هستند و نفوذ «بتمن» در حال گسترش است. «محفل جغدها» این فرصت را برای گسترش قدرت خود می‌بیند. فیلم بتمن 2022 بر موضوعات فساد و فریب تمرکز داشت. «بتمن» اسرار تاریکی را در تاریخ گاتهام کشف کرد که این فرصت عالی را برای محفل فراهم می‌کند تا وارد شود. «پنگوئن» با ورود به سازمان «فالکون» می‌تواند از توطئه‌های بیشتری پرده‌برداری کند.

نقش پنگوئن در محفل جغدها
نقش پنگوئن در محفل جغدها

«فالکون» بسیار قدرتمند بود و در تمام جنبه‌های سیاست گاتهام نقش داشت. این امکان وجود دارد که «فالکون» خود یکی از ابزارهای محفل بوده و تنها به دلیل خدمت به آن‌ها به قدرت رسیده باشد. طبق شخصیت‌ پردازی پنگوئن در کامیک‌ ها ، او ممکن است این حقیقت را کشف کند و از سوی محفل پیشنهاد دریافت قدرت و نفوذ سیاسی در ازای خدمت به آن‌ها را دریافت نماید.

در حالی که «کابالپات» به راحتی می‌تواند به خدمتکار محفل تبدیل شود؛ اما غرور او احتمالاً اجازه نخواهد داد. «کابالپات» مدت زیادی برای «فالکون» کار کرد و به دنبال بازگشت به موقعیت خدمتکاری نیست. او به دنبال ایجاد تأثیر در شهر و تبدیل شدن به یک قدرت واقعی در دنیای جنایت می‌گردد. «پنگوئن» می‌خواهد تصمیم‌گیرنده باشد، کسی که همه از او می‌ترسند؛ اما اگر به محفل خدمت کند این اتفاق نخواهد افتاد؛ او تنها یک مهره دیگر در دستگاه خواهد بود.

بهترین کمیک بوک های پنگوئن ؛ قدیمی ترین دشمن بتمن

با این حال، نپذیرفتن خدمت به محفل برای «پنگوئن» دشمنان جدیدی ایجاد می‌کند. در این شرایط محفل ممکن است «سوفیا» یا «مارونی» را در مبارزه برای قدرت جنایتکارانه حمایت کند و این مسئله دستیابی «پنگوئن» به اهدافش را دشوارتر خواهد کرد. تأثیر محفل جغدها بر داستان‌ های بتمن بسیار مهم است؛ زیرا سرنوشت «پنگوئن» به فیلم The Batman Part II تأثیر می‌گذارد و اگر محفل بخشی از این مبارزه باشد، به دنبال راه‌هایی برای کنترل kبتمنl نیز خواهند بود.

با تقویت جنایتکاران، آن‌ها سلاح دیگری علیه «بتمن» خواهند داشت. «پنگوئن» ممکن است سر خود را در چنگال تالون‌ها به باد دهد؛ اگر سریال پنگوئن محفل جغدها را معرفی کند که این می‌تواند مقدمه‌ای برای حضور دوباره «رابرت پتینسون» در نقش «بتمن» باشد.

سوالات متداول

نقش پنگوئن در محفل جغدها چیست؟

پنگوئن ممکن است به‌عنوان مهره‌ای در خدمت محفل جغدها قرار گیرد یا در مقابل آن‌ها بجنگد.

چرا محفل جغدها در گاتهام قدرت می‌گیرد؟

محفل جغدها از آشفتگی گاتهام و خلأ قدرت پس از مرگ کارماین فالکون برای نفوذ و کنترل استفاده می‌کند.

پنگوئن چرا ممکن است از خدمت به محفل جغدها امتناع کند؟

غرور پنگوئن و تمایلش به استقلال از قدرت‌های بالاتر، مانع از پذیرش خدمت به محفل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نقش پنگوئن در محفل جغدها چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *