همنواز

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم که نباید آنها را نادیده گرفت

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم طی سال‌ها از دل داستان‌های کمیک «مارول» ظهور کرده‌اند و به محبوبیت بالایی در میان طرفداران دست یافته‌اند.

ونوم مدت‌هاست که برای «مارول» یکی از شخصیت‌های موفق و محبوب به شمار می‌رود. او دهه‌ها پیش به‌ عنوان ترکیبی از یک سیمبیوت بیگانه مرگبار و خبرنگاری که از «مرد عنکبوتی» متنفر بود، به دنیای کمیک معرفی شد. این دو با هم از یک ابرشرور خشمگین به یک ضدقهرمان خطرناک در صفحات کمیک ونوم تبدیل شدند. با گذر زمان، سیمبیوت‌های بیشتری نیز ظاهر شدند که به گسترش اساطیر این دنیا کمک کردند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم

در ادامه لیست قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب CBR نوشته شده است.

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم
قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم

در سال‌های اخیر، اطلاعات جدیدی در مورد ماهیت قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم و منشأ آن‌ها فاش شده که بینش بیشتری در مورد قدرتمندترین این موجودات را ارائه می‌دهد.

«ونوم» همچنان یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین موجودات مارول بوده که در فیلم‌ها، بازی‌ها و کمیک‌ها ظاهر شده است. او به عنوان یک سیمبیوت قدرتمند، الگویی برای خلق نسل جدیدی از سیمبیوت‌ها شد که برخی از آن‌ها از او هم نیرومندتر بودند.

ونوم (Venom)

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم
قوی ترین سیمبیوت ها

«ونوم» اولین سیمبیوت «مارول» بود که در کمیک Amazing Spider-Man #252 سال 1984 حضور یافت. این شخصیت توسط «تام دِفالکو»، «راجر استرن» و «ران فرنز» خلق شد. اگرچه به لحاظ زمانی سیمبیوت‌های دیگری قبل از او وجود داشتند؛ اما ونوم» شخصیتی بود که این مفهوم را در دنیای «مارول» جا انداخت و محبوبیت فراوانی پیدا کرد. پس از اینکه «مرد عنکبوتی» سیمبیوت را پس زد، «ونوم» با «ادی براک»، خبرنگار بدنامی که از «مرد عنکبوتی» متنفر بود، پیوند خورد.

«ونوم» و «براک» با هم ترکیبی مرگبار را تشکیل دادند که به‌ عنوان یک ضدقهرمان کشنده، از کشتن و مجازات دشمنان خود ابایی نداشتند. رابطه این دو در طول سال‌ها پرفراز و نشیب بود؛ اما از لحاظ هدف، همسو باقی ماندند.

حضور «ونوم» در هر شهر، با کاهش قابل توجه فعالیت‌های مجرمانه همراه بود و او نقش مهمی را در برقراری امنیت داشت. در این میان، «ونوم» به عنوان قوی‌ ترین دشمن کارنیج شناخته می‌شود و نبردهای بین آن‌ها همیشه شدید و پرهیجان بوده است. این دو سیمبیوت در هر رویارویی با خشونت و قدرت تمام با یکدیگر مبارزه کرده‌اند.

کارنیج (Carnage)

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم

«کارنیج» همیشه به عنوان قوی‌ ترین دشمن ونوم شناخته می‌شود. این ضدقهرمان مرگبار تصمیم گرفت با دشمنش «مرد عنکبوتی» آتش‌بس کند. سیمبیوت «کارنیج» فرزند سیمبیوت «ونوم» بود که با «کلتوس کسدی»، قاتل زنجیره‌ای بدنام پیوند خورد و به یکی از وحشتناک‌ترین ابرشرورهای دنیای «مارول» تبدیل شد.

این سیمبیوت جدید نه تنها از «ونوم» قدرتمندتر بود، بلکه با توانایی‌های مرگبارترش تهدیدی جدی‌تر محسوب می‌شد. تنها اراده پولادین «ونوم»، تفاوت در توانایی‌هایشان و نفرت عمیقی که نسبت به این دشمن جدید داشت، به او اجازه داد تا در این نبرد نابرابر پیروز شود. «کارنیج» قادر بود از سیمبیوت برای ایجاد سلاح‌های خطرناک استفاده کند و حتی توانایی‌های عجیب‌تری مانند حرکت در خطوط تلفن و داده برای حمله به افراد در مکان‌های دورتر داشت.

توکسین (Toxin)

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم
قوی ترین دشمن اسپایدرمن

سیمبیوت «کارنیج» فرزندی به دنیا آورد که بعداً توسط «ونوم» با نام «توکسین»، یکی از برجسته‌‌ترین شخصیت‌ های سیمبیوت مارول شناخته شد. با وجود اینکه نفرت «ونوم» از «کارنیج» بسیار بود، او تصمیم گرفت اجازه دهد سیمبیوت «توکسین» زنده بماند تا به عنوان نیرویی برای خیر عمل کند. در نهایت «توکسین» با یک افسر پلیس نیویورک به نام «پاتریک مالیگان» پیوند خورد که پس از آموزش با «مرد عنکبوتی»، به یک ابرقهرمان تبدیل شد.

قدرت‌های «توکسین» شباهت زیادی به «کارنیج» و «ونوم» داشت؛ اما از هر دوی آن‌ها قوی‌تر بود. پس از مرگ «مالیگان»، سیمبیوت «توکسین» به زور با «ادی براک» پیوند خورد تا زمانی که در جریان رویداد King in Black میزبان جدیدی به نام «برن واترز» پیدا کرد.

بدلام (Bedlam)

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم
قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم

با ورود «دیلن براک» جوان به عنوان میزبان جدید «ونوم» روی زمین و ارتقاء «ادی براک» به مقام خدای سیمبیوت‌ها و پادشاه کیهانیِ King in Black، «ادی» سفری کیهانی را آغاز کرد و با استفاده از بدن‌های مختلف سیمبیوت‌ها به گوشه و کنار کیهان سفر می‌کرد. در یکی از این سفرها به باغ زمان، با پادشاه سیاهی دیگر به نام «بدلام» روبرو شد و به جای اینکه در جریان زمان گرفتار شود، بر آن تسلط داشت.

«بدلام» حتی در مقایسه با دیگر پادشاهان سیاه در طول زمان، یک سیمبیوت غول‌پیکر و بسیار قدرتمند است. او همچنین می‌تواند مانند توانایی‌های «ادی براک» به‌ عنوان پادشاه سیاه، دیگر سیمبیوت‌ها را تسخیر کند. «ونوم» در نهایت فهمید که «بدلام» در واقع نسخه تاریک «ادی براک» از آینده است. «بدلام» بدون شک یکی از خطرناک‌ ترین سیمبیوت‌ ها در کمیک های مارول شناخته می‌شود.

کدکس (Codex)

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم

«ادی براک» سال‌ها پس از تولد پسرش «دیلن براک»، از وجود او آگاه شد. مادرش «آن وِیینگ» او را مخفی نگه داشت و پس از مرگش، پدر «ادی براک» به طور مخفیانه «دیلن» را بزرگ کرد. وقتی آن «وِیینگ» با سیمبیوت «ونوم» پیوند خورد، این پیوند باعث بارداری او از «دیلن» شد. «دیلن» با توانایی‌های اضافی برای کنترل سیمبیوت‌ها بزرگ شد که او را به یک سلاح قدرتمند در جنگ علیه «نول» تبدیل کرد.

«دیلن» یکی از شخصیت‌های مهم در میان قدرتمندترین سیمبیوت‌ ها در دنیای ونوم محسوب می‌شود که پس از شکست «نول»، «ادی» به عنوان پادشاه سیاه جدید کنترل کندوی سیمبیوت‌ها را به دست گرفت. «دیلن براک» نیز با سیمبیوت اصلی پدرش پیوند خورد تا نسخه جدیدی از «ونوم» شود. او زنجیرهایی به ظاهر خود اضافه کرد تا خود را به عنوان «ونوم» جدید متمایز کند؛ اما در نهایت سرنوشت خود را پذیرفت و نقش جدیدش به عنوان «کدکس» را بر عهده گرفت.

دارک کارنیج (Dark Carnage)

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم
قوی ترین موجودات فضایی

«نول»، خدای سیمبیوت‌ها، اژدهایی به نام «گرندل» خلق کرد که در نهایت به «دارک کارنیج» تبدیل شد. این اژدهای سیمبیوت بسیار قوی‌تر از سیمبیوت‌های معمولی مانند «ونوم» است و حتی توانایی کشتن موجودات شبیه به خدایان را دارد. ضعف‌های معمول سیمبیوت‌ها مانند آتش و سلاح‌های صوتی تأثیر چندانی بر آن ندارند و می‌تواند آتش را بدمد.

این اژدها به سرعت «سیلور سورفر» حرکت می‌کند و بسیار مقاوم است. گرندل قوی‌ ترین سیمبیوت‌ مارول بوده که می‌تواند با سایر سیمبیوت‌ها ترکیب شده و موجودات عظیم الجثه‌ای با اشکال مختلف را خلق کند. نمونه بارز آن ترکیب او با «چیو» بود که در نبردی حماسی با «آرو»، با «سورت مستر» و «بلک نایت» روبرو شد.

نول (Knull)

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم
قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم

ابتدا تصور می‌شد که سیمبیوت‌های بیگانه نژادی وحشی با منشاء ابتدایی هستند؛ اما با ورود «نول» همه چیز تغییر کرد. «نول» که موجودی با قدرتی خداگونه است، منشأ تمام اعضای خانواده سیمبیوت «ونوم» شناخته می‌شود.

«نول» یکی از قوی ترین سیمبیوت ها در دنیای مارول بوده که یک شمشیر ساخته‌ شده از جسد یک سلستیال را حمل می‌کند و قدرتش بسیار فراتر از اکثر موجودات است.

او به‌ طور ناخواسته سیمبیوت‌ها را خلق کرد و فهمید که می‌تواند از آن‌ها به عنوان نیروی جنگی انگلی استفاده کند. او قادر است سیمبیوت‌ها و موجوداتی که از زیست‌شناسی آن‌ها زاده شده‌اند را تحت کنترل خود درآورد. «نول» یکی از مخرب‌ترین نیروهای کهکشان به شمار می‌رود و تنها با ترکیب قدرت‌های کیهانی شکست داده شد.

ایجنت ونوم (Agent Venom)

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم

زمانی که «ادی» و «دیلن براک» به‌ طور ناخواسته به چندجهانی کشیده شدند، «ایجنت ونوم» از زمین-1051 به صحنه آمد. وقتی به مقصد خود رسیدند، دنیایی را دیدند که به دست سیمبیوت شرور که «کدکس» نام دارد، تسخیر شده بود و سلطه او در هر مرحله توسط آن و قهرمانان سیمبیوتی‌اش مختل می‌شد.

علاوه بر نبرد در هر گوشه از دنیای خود علیه تهدیدی بزرگ، آن توانست تیم چندجهانی از ونوم‌ها را سازماندهی کند که اکنون در برابر سیمبیوت کارنیج و تلاش او برای رسیدن به مقام خدایی ایستاده‌اند. نسخه‌ «ایجنت ونوم» شاید به اندازه دیگر همتایانش قوی نباشد؛ اما توانایی او در زنده ماندن در برابر چالش‌ها نشان می‌دهد.

دیلن براک (Dylan Brock)

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم
قوی ترین دشمن ونوم

هنگامی‌که «دیلن» معرفی شد، او به‌ عنوان پسر گمشده «ادی براک» شناخته شد. به زودی مشخص می‌شود که «دیلن» بیشتر از چیزی است که ظاهر آرامش نشان می‌دهد؛ اما این موضوع تنها به خانواده‌ای که از آن آمده مربوط نخواهد شد.

«دیلن» نه تنها پسر «آن» و «ادی» بوده، بلکه پسر سیمبیوت «ونوم» نیز است. بخشی از سیمبیوت که پس از دوران «شی ونوم» در بدن آنه باقی مانده بود، باعث بارداری غیرمنتظره او شد. بنابراین «دیلن» بیشتر از یک انسان یا یک سیمبیوت معمولی بوده و قدرت‌های او این را بارها و بارها اثبات کرده است. او در میان قوی ترین موجودات فضایی به عنوان یک نیروی قدرتمند و شکست‌ناپذیر شناخته می‌شود و می‌تواند هر تهدیدی را مهار کند.

کلتوس کسدی (Cletus Kasady)

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم
قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم

در حالی که «دیلن» نوع جدیدی از سیمبیوت را به دنیای «مارول» معرفی کرد، برخی دیگر تصمیم گرفته‌اند که فقط به سیمبیوت بودن ادامه دهند؛ اما هیچ‌کس به‌اندازه «کلتوس کسدی» از این موضوع خوشحال نیست. او طی چند دهه گذشته، میزبان اصلی سیمبیوت «کارنیج» و یکی از قوی ترین دشمن اسپایدرمن و دنیای «مارول» بوده است؛ اما اخیراً تصمیم قطعی گرفت تا ماهیت بشری خود را رها کرده و به موجودی قدرتمندتر و پایدارتر تبدیل شود.

مانند «فلش تامپسون» و «ادی براک»، «کدکس کلتوس» در درون «هیو سیمبیوت» به او این فرصت را داد تا به‌ طور مؤثر دوباره متولد شود. به عبارتی به موجودی از سیمبیوت و ماشین، چرا که زره «اکسترمبیوت» که توسط «تونی استارک» توسعه داده شده، تا آخرین شکست او همچنان به‌ عنوان هسته اصلی «کلتوس» عمل می‌کرد.

مریدیس (Meridius)

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم

«مریدیس» به عنوان یکی از قدرتمندترین سیمبیوت‌ ها در دنیای ونوم شناخته می‌شود که آخرین مرحله از تحول «ادی براک» است که او را به سوی پلیدی سوق می‌دهد. برخلاف «بدلام»، «مریدیس» با بی‌رحمی و محاسبات سرد خود، فاصله‌ی زیادی با نسخه‌های انسانی‌تر و همدلانه‌تر قبلی خود گرفته است.

با این حال «مریدیس» به خوبی می‌داند که در خط زمان، یک «ونوم» هفتم وجود دارد که هنوز نتوانسته به آن دست یابد. در واقع دستیابی به آن قدرت انگیزه‌ی اصلی تلاش «مریدیس» برای ربودن «ادی» و وادار کردن او به انجام اقداماتی بود که در نهایت به دیگر پادشاهان سیاه منجر می‌شود؛ اما این برنامه به هیچ وجه آن‌ طور که او امیدوار بود، پیش نرفت.

ادی براک (Eddie Brock)

قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم
قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم

بدون شک قوی‌ ترین دشمن کارنیج از نظر نیروی خالص، «پادشاه سیاه» خواهد بود؛ اما «ادی براک» با کمک به بازتعریف آنچه که یک سیمبیوت می‌تواند باشد، حتی از او هم فراتر رفته است. پس از رسیدن به «ونوم» هفتم، همان‌ طور که «مریدیوس» پیش‌بینی کرده بود، «ادی» با مجموعه‌ای از کشفیات روبرو شد که نه تنها جایگاه او در جهان را بازتعریف کرد، بلکه تاج سلطنت او را نیز تحت تأثیر قرار داد.

در نتیجه «ادی» به عمق‌های جدیدی از قدرت‌های خود دست یافت و از طریق زمان خود را احیا کرد و از آنچه که از بدن فیزیکی او باقی مانده بود، بیرون آمد. مشابه «ایلن»، این تحول «ادی» را به یک ترکیب انسانی-سیمبیوت تبدیل کرد؛ اما او به مراتب قدرتمندتر از هر چیزی خواهد بود که برادر جوان‌ترش تاکنون نشان داده است. با این روند، «ادی» از هر سیمبیوت دیگری در کل دنیای «مارول» پیشی گرفته و به نظر می‌رسد هیچ‌کس به این زودی‌ها نتواند به او برسد.

سوالات متداول

قدرتمندترین سیمبیوت در دنیای ونوم کیست؟

کارنیج به‌ عنوان یکی از قدرتمندترین سیمبیوت‌ها شناخته می‌شود که با قابلیت‌های فراتر از ونوم برجسته شده است.

آیا کارنیج قوی‌تر از ونوم است؟

بله، کارنیج از نظر قدرت و توانایی‌های تخریب بیشتر از ونوم بوده و تهدیدی جدی‌تر محسوب می‌شود.

آیا سیمبیوت دیگری قوی‌تر از ونوم و کارنیج وجود دارد؟

بله، سیمبیوت نول (Knull) به‌عنوان خدای سیمبیوت‌ها، قدرتمندترین موجود در دنیای سیمبیوت‌ها شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب قدرتمندترین سیمبیوت ها در دنیای ونوم چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *