همنواز

دیسکورد در ترکیه فیلتر شد

به‌گفته‌ی نهاد تنظیم مقررات فناوری اطلاعات کشور ترکیه، این کشور دسترسی به پلتفرم پیام‌رسانی فوری دیسکورد را پس از صدور تصمیمی از سوی دادگاه مسدود کرد.

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه (BTK) این تصمیم را در وب‌سایت خود منتشر کرد. «ییلماز تونچ»، وزیر دادگستری ترکیه، اعلام کرد که دادگاه در آنکارا به دلیل وجود شواهد کافی مبنی بر ارتکاب جرائم سوءاستفاده جنسی از کودکان و ابتذال، تصمیم به مسدود کردن دسترسی به دیسکورد گرفته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه های جایگزین دیسکورد

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


ترکیه دیسکورد را فیلتر کرد

وزیر دادگستری ترکیه، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بیان کرد:

ما مصمم به حفاظت از جوانان و کودکان خود در برابر نشرات مضر رسانه‌های اجتماعی و اینترنت هستیم که به‌عنوان جرم محسوب می‌شوند. هرگز اجازه نخواهیم داد که تلاش‌هایی برای تضعیف بنیان‌های ساختار اجتماعی ما صورت گیرد.

این تصمیم در پی خشم عمومی ناشی از قتل دو زن به‌دست یک مرد 19 ساله در اوایل این ماه اتخاذ شده است. پس از این حادثه، محتواهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان داد که برخی از کاربران دیسکورد به تمجید از این قتل پرداخته‌اند، که منجر به بروز خشم عمومی علیه برخی جوامع موجود در این پلتفرم شد.

روز سه‌شنبه، نهاد تنظیم مقررات ارتباطات روسیه نیز به‌دلیل نقض قوانین روسیه، دسترسی به این پلتفرم را مسدود کرد و پیش از این نیز به‌خاطر عدم حذف محتوای ممنوعه، این شرکت را جریمه کرده بود.

دیسکورد

دیسکورد یک پلتفرم ارتباطی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا در سرورهای مختلف به گفت‌وگو بپردازند، صدا و تصویر را به‌صورت زنده تبادل کنند و در گروه‌های مختلف به بحث و تبادل نظر بپردازند.

این پلتفرم به‌ویژه در میان گیمرها محبوبیت زیادی دارد و امکاناتی نظیر چت متنی، تماس صوتی و ویدیویی و امکان ایجاد کانال‌های خصوصی و عمومی را ارائه می‌دهد. دیسکورد به‌عنوان یک فضای اجتماعی، به کاربران اجازه می‌دهد تا با افراد مشابه خود ارتباط برقرار کنند و تجربه‌های خود را به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این تصمیم مدیران ترکیه‌ای چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *