قسمت ششم از فصل دوم سریال The Last of Us با تمرکز بر گذشته شخصیتهای جوئل و الی، عواطف پنهان و زخمهای عمیق آنها را آشکار میکند.
در اپیزود ششم از فصل دوم The Last of Us، مخاطب سفری به گذشته دارد؛ جایی که خاطرات تلخ و ناگفتههای میان جوئل و الی بار دیگر زنده میشوند. این قسمت نهتنها گرههایی درباره سرنوشت شخصیتهایی همچون یوجین و انگیزه خشم عمیق گیل از مرگ همسرش را باز میکند، بلکه نقطه عطفی در رابطه جوئل و الی به تصویر میکشد.
در یکی از صحنههای احساسی و در عین حال سرنوشتساز سریال، الی با سماجت از جوئل میخواهد حقیقت آنچه در بیمارستان فایرفلایز اتفاق افتاد را بر زبان بیاورد؛ همانجایی که جوئل تصمیم گرفت جان او را به بهای نابودی امید بشریت نجات دهد.
این گفتوگوی روی ایوان خانهشان در جکسون، نه فقط یک مکاشفه، که شکاف عمیقی میان دو شخصیت اصلی ایجاد میکند. الی شاید بتواند ببخشد، اما بازسازی این رابطه، دیگر ممکن نیست.
کریگ مازن، یکی از سازندگان سریال The Last of Us ، در گفتوگویی تازه با Collider از واکنش تماشاگران به مرگ جوئل سخن گفته و نقشآفرینی خیرهکننده پدرو پاسکال را تحسین کرده است.
او همچنین درباره تغییرات نسبت به نسخه بازی، ساختار کلی فصل دوم پیش از نگارش فیلمنامه، و اینکه چگونه صحنههای عاطفی را به بازیگران واگذار کردند تا با آزادی کامل اجرا کنند، توضیح داده است.
نکته جالب دیگر در صحبتهای مازن، اشاره به زمان افشای مصونیت الی برای دینا و نحوهی بازتاب آن در رابطهشان است. همچنین به ماجرای هاگهای معلق در هوا بهعنوان تغییری علمی-تخیلی برای گسترش دنیای داستانی اشاره میشود.
او در پایان از احتمال افزایش تعداد قسمتها در فصل آینده سخن میگوید و حتی امکان ساخت فصل چهارم را برای تکمیل روایت رد نمیکند. فصل دوم، با همه دردها، رازها و پیچیدگیهایش، بهوضوح مقدمات پایانی سهمگین و احساسی را مهیا کرده است.
نظر شما دربارهی این صحبتهای کریگ مازن چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.
منبع: Collider