تبلیغات در فیگار

فروش میلیاردی سینمای ایران و صدرنشینی پیرپسر

سینمای ایران با کمک پلتفرم‌های آنلاین، در روزهای پرآشوب و هم‌زمان با حملات ۱۲ روزه، با تکیه بر فروش آنلاین توانست بخشی از مخاطبان خود را حفظ کند.

با وجود اینکه کشور در هفته‌های گذشته درگیر شرایطی ملتهب ناشی از حملات ۱۲روزه اسرائیل بود؛ اما سینمای ایران نشان داد که همچنان نفس می‌کشد و مخاطب خود را دارد.

در بازه زمانی ۲۳ خرداد تا ۶ تیر، فروش کلی سینماهای کشور از مرز ۲۳.۵ میلیارد تومان عبور کرد و بیش از ۳۴۰ هزار نفر به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند.

در این میان، سامانه‌های فروش آنلاین نقش پررنگی در حفظ چرخه اکران داشتند. تنها سامانه سینماتیکت با ثبت فروش ۱۱ میلیارد تومانی، حدود ۸۰ درصد بازار بلیت‌فروشی آنلاین را در اختیار گرفت.

در صدر جدول فروش، فیلم پیرپسر به کارگردانی اکتای براهنی با فروش ۸.۵ میلیارد تومان و جذب ۱۱۰ هزار تماشاگر درخشش داشت. از این تعداد، بیش از ۶۵ هزار نفر بلیت خود را از طریق سینماتیکت تهیه کردند.

رتبه دوم به فیلم صددام ساخته پدرام پورامیری رسید که علی‌رغم توقف چندروزه اکران فیلم‌های کمدی، نزدیک به ۶ میلیارد تومان فروخت و ۹۰ هزار مخاطب داشت؛ ۴۰ هزار بلیت آن نیز به شکل آنلاین و از طریق سینماتیکت فروخته شد.

در ادامه، سلام علیکم حاج آقا به کارگردانی حسین تبریزی با فروش ۲.۳ میلیاردی و ۳۶ هزار مخاطب، و خانه ارواح ساخته کیارش اسدی‌زاده با فروش ۱.۶ میلیارد تومانی و ۲۳ هزار تماشاگر به چشم می‌خورند. هر دو فیلم بخش قابل توجهی از فروش خود را مدیون بلیت‌فروشی آنلاین بودند.

در نهایت، فیلم اجتماعی بی‌سروصدا به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی نیز با جذب ۵ هزار نفر و فروش ۳۶۰ میلیون تومانی، گرچه آمار پایین‌تری داشت، اما نشان داد حتی در روزهای بحرانی، هنوز هستند مخاطبانی که به سینما پناه می‌برند.

آیا شما در این روزهای پر التهاب به سینما رفتید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *