تبلیغات در فیگار

جریمه 10 میلیون دلاری برای دیزنی به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان در یوتیوب

دیزنی به دلیل جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات کودکان در یوتیوب و نقض قانون COPPA از سوی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا با جریمه ۱۰ میلیون دلاری روبه‌رو شد.

طبق اعلام این کمیسیون، این کمپانی نتوانسته بود ویدیوهای مختص کودکان را به درستی علامت‌گذاری کند و همین امر باعث جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران زیر ۱۳ سال برای تبلیغات هدفمند شد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از ویدیوهای محبوب دیزنی از جمله بخش‌هایی از انیمیشن‌های «یخ‌زده»، «کوکو» و «داستان اسباب‌بازی‌ها» در کانال‌هایی منتشر شده بودند که به‌عنوان محتوای «غیرکودکانه» ثبت شده بودند. این موضوع موجب شد ویدیوها از فیلترهای محافظتی عبور کرده و اطلاعات کودکان برای الگوریتم‌های تبلیغاتی استفاده شود.

این تخلف یادآور ماجرای سال ۲۰۱۹ است که در آن یوتیوب نیز به دلیل نقض مشابه با جریمه ۱۷۰ میلیون دلاری مواجه شد.

اندرو فرگوسن، رئیس FTC، با انتقاد از عملکرد این کمپانی بزرگ تأکید کرد این حکم نشان‌دهنده جریمه سوءاستفاده از اعتماد والدین است و در آینده با اجرای برنامه بازبینی ویدیوها، زمینه حفاظت بهتر از کودکان در فضای آنلاین فراهم خواهد شد.

دیزنی در واکنش به این حکم اعلام کرد متعهد به قوانین حریم خصوصی است و این مشکل تنها به محتوای منتشرشده در یوتیوب محدود بوده است. این شرکت همچنین وعده داده با ایجاد یک برنامه داخلی برای نظارت و دسته‌بندی صحیح ویدیوها، از تکرار چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

نظر شما درباره‌ی این اتفاق جنجالی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *