بهترین سریال های وسترن تمام دوران ؛ برترین مجموعه‌ها در غرب وحشی

در مناظر وسیع و دائماً در حال تحول تلویزیون، کمتر آثاری مانند بهترین سریال های وسترن توانسته‌اند جوهره مرز آمریکا و روحیه‌ی ماجراجویی بی‌انتهای آن را به تصویر بکشد.

ژانر وسترن با تاریخی غنی که دهه‌ها را در بر می‌گیرد، برخی از بهترین و به یادماندنی‌ترین برنامه‌های تلویزیونی را که تا به حال ساخته شده‌اند، ارائه کرده است. بهترین سریال های وسترن تاریخ از مسیرهای پر گرد و غبار تا مناظر ناهموار، بینندگان را به سفری هیجان‌انگیز در سراسر غرب وحشی برده‌اند و داستان‌هایی درباره‌ی قانون‌گذاران و یاغیان، پیشگامان و روحیه‌ی تسلیم‌ناپذیر کسانی را به تصویر کشیده‌اند که جرأت کردند مرزهای رام نشده را فتح کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های وسترن

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


این یک واقعیت است که بهترین سریال های وسترن آمریکایی در زمان حال ما، از همان سطح محبوبیت ژانرهای دیگر مانند درام‌های جنایی، نمایش‌های فانتزی یا سیتکام‌ها برخوردار نیستند؛ اما در دهه‌های 1950 و 1960، وسترن‌های تلویزیونی بسیار محبوب بودند. سریال‌هایی مانند 1883 و یلواستون (Yellowstone) مخاطبان زیادی را به خود جذب کردند و به نمادهایی ماندگار تبدیل شدند.

بهترین سریال های وسترن

در ادامه لیست معرفی بهترین سریال های وسترن را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار و بر اساس نمرات وب‌سایت IMDb نوشته شده است.

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن

شاید محبوبیت این ژانر کاهش یافته شده باشد، اما هنوز هم مخاطبان قابل‌توجهی وجود دارند که از فیلم‌هایی با مضمون‌هایی درباره‌ی عدالت، ماجراجویی و مبارزه برای بقا قدردانی می‌کنند. پلتفرم‌های استریم به احیای این ژانر کمک کرده‌اند و این اتفاق در لیست بهترین سریال های ژانر وسترن مشهود است.

انگلیسی (The English)

بهترین سریال های وسترن

  • بازیگران: چاسک اسپنس، امیلی بلانت، راف اسپال، تام هیوز
  • سال انتشار: 2022-2022
  • امتیاز: 7.8
  • تعداد قسمت: 6

سریال وسترن انگلیسی که در سال 1890 روایت می‌شود، یکی از سریال های وسترن برتر است که داستان لیدی «کورنلیا لاک» (با بازی امیلی بلانت)، یک زن انگلیسی را نشان می‌دهد که برای انتقام از مردی که او را مسئول مرگ پسرش می‌داند، به غرب سفر می‌کند.

مسیر او با «الی ویپ» (با بازی چسک اسپنسر)، یک پیشاهنگ اسب‌سوار بازنشسته از قوم پاونی که برای تصاحب زمینی که به خاطر خدمت در ارتش آمریکا به او تعلق گرفته به نبراسکا می‌رود، تلاقی پیدا می‌کند.

انگلیسی با چشم‌اندازهای باشکوه از این ژانر، نماهای نزدیک تاثیرگذار و سایه‌های تیره همراه با اجراهای درجه یک در قاب تلویزیون، به یکی از درخشان‌ترین سریال‌های تلویزیونی از نظر فیلمبرداری تبدیل شده است. علاوه بر این، با نگاهی تجدیدنظرطلبانه به مرزهای آمریکا که همچنان به قدرت این منطقه برای وحشت‌آفرینی و مجذوب کردن وفادار مانده، این سریال یک شاهکار در ژانر وسترن به شمار می‌رود.

کافر (Godless)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن
  • بازیگران: میشل داکری، جف دنیلز، مریت وور، اسکات مک نیری
  • سال انتشار: -2017
  • امتیاز: 8.2
  • تعداد قسمت: 7

سریال وسترن کافر که در دهه‌ی 1880 در غرب وحشی آمریکا روایت می‌شود، داستان شهری به نام لا بل را دنبال می‌کند که پس از یک حادثه‌ی معدن که منجر به کشته شدن اکثر مردان شد، تقریباً به طور کامل، تحت سلطه‌ی زنان قرار دارد.

این شهر توسط یک یاغی بدنام به نام «فرانک گریفین» (با بازی جف دانیلز) که به دنبال انتقام از شاگرد سابق خود، «روی گود» (با بازی جک اوکانل) است، تهدید می‌شود. روی برای پناه بردن به لا بل می‌رود و با زنان شهر که برای دفاع از خود در برابر «فرانک» و گروهش آماده هستند، رابطه‌ای عمیق برقرار می‌کند.

سریال بی‌خدا یا همان کافر، به این دلیل فوق‌العاده است که با دادن نقش اصلی در داستان به زنان، کلیشه‌های جنسیتی تثبیت‌شده‌ی این ژانر را به چالش می‌کشد و به یکی از مهم‌ترین سریال های سبک وسترن تبدیل می‌شود.

شخصیت‌های زن پیشرو در لا بل، افرادی قوی هستند که کاملاً تحت تأثیر روابطشان با مردان قرار ندارند. علاوه بر این، سریال کافر با دقتی درخور به موضوعاتی مانند آسیب، فقدان و رستگاری می‌پردازد.

1923 (1923)

بهترین سریال های وسترن

  • بازیگران: براندون اسکلنار، جولیا شلپفر، ایزابل می، میشل راندولف
  • سال انتشار: 2023-2022
  • امتیاز: 8.3
  • تعداد قسمت: 8

سریال وسترن 1923 به عنوان پیش درآمدی برای سریال Yellowstone عمل می‌کند و خط داستانی‌ای را که در 1883 پایه‌گذاری شده بود، ادامه می‌دهد. «ایزابل مای»، نقش راوی خود، «السا داتون» را از 1883 دوباره بازی می‌کند.

این سریال زندگی خانواده داتون را در سال 1923 در حالی که با چالش‌های متعددی از جمله ممنوعیت الکل، خشکسالی و مراحل اولیه‌ی رکود اقتصادی بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند را نشان می‌دهد. تمام این موارد تأثیر قابل‌توجهی بر «مونتانا»، حتی پیش از سقوط بازار سهام در سال 1929، داشته است.

در 1923 مهارت نویسندگی «تیلور شریدان» مشهود است. او با مهارت داستان را هدایت می‌کند. مهم‌تر از همه، این سریال انعطاف‌پذیری و قدرت بازیگران اصلی خود را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، همکاری «هریسون فورد» و «هلن میرن» نیز فوق‌العاده است؛ اما بازیگران نقش مکمل این سریال آن را بسیار سرگرم‌کننده‌تر می‌کنند.

لانگ‌مایر (Longmire)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن
  • بازیگران: رابرت تیلور، کیتی ساکهوف، لو دیاموند فیلیپس، کسیدی فریمن
  • سال انتشار: 2017-2012
  • امتیاز: 8.3
  • تعداد قسمت: 63

یکی از معروف‌ترین سریال های وسترن ، مجموعه تلوزیونی لانگ‌مایر است که براساس رمان‌های معمایی «والتر لانگ‌مایر»، نوشته‌ی «کریگ جانسون» ساخته شده و داستان زندگی «والت لانگ‌مایر» (با بازی رابرت تیلور)، کلانتر شهرستان آبساروکا در ایالت وایومینگ را دنبال می‌کند. «والت» از زمان درگذشت همسرش با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند و دخترش «کدی» (با بازی کاسیدی فریمن) او را تحت فشار قرار می‌دهد تا تغییراتی در زندگی‌اش ایجاد کند.

لانگمایر به این دلیل موفق است که به طور موفقی بین جنبه‌های رویه‌ای یک درام جنایی و عمق احساسی یک سریال شخصیت‌محور، تعادل برقرار می‌کند. همچنین، «والت» یک شخصیت اصلی پرعیب اما دوست‌داشتنی است که با فقدان همسرش و مشکلات کلانتر بودن در جامعه‌ای در حال تغییر، به مبارزه می‌پردازد.

علاوه بر این، یکی دیگر از جنبه‌های متمایزکننده‌ی لانگ‌مایر، بررسی فرهنگ سرخپوستان آمریکایی است که شامل پرسش‌هایی در مورد مشکلات معنویت، سنت و هویت می‌شود.

جهنم متحرک (Hell on Wheels)

بهترین سریال های وسترن

  • بازیگران: کالن بوهانون، کریستوفر هیردال، لیلی بل، نائومی هچ
  • سال انتشار: 2016-2011
  • امتیاز: 8.3
  • تعداد قسمت: 57

سریال جهنم متحرک شبکه AMC، افزوده شدن خوشایندی به ژانر وسترن بود. با تمرکز بر ساخت اولین راه‌آهن سراسری آمریکا، جهنم متحرک سختی‌ها و مشقت‌های مردان و زنانی را به تصویر می‌کشد که زمان و زندگی خود را وقف اتصال سرزمین‌های پهناور آمریکا کردند.

این سریال با بازی درخشان «انسون مونت» در نقش «کلن بوها نان»، کهنه‌سرباز عبوس جنگ داخلی که به سرپرست گودال تبدیل شده، مجموعه‌ای گسترده از شخصیت‌های جالب را به نمایش می‌گذارد.

جهنم روی چرخ‌ها برخلاف سریال‌های وسترن سیاه و سفید گذشته، با دنبال کردن یک داستان خطی، نگاهی بالغ‌تر به دنیای غرب وحشی قدیم دارد و نشان می‌دهد که این منطقه پیش از رام شدن توسط راه‌آهن، چقدر وحشی بوده است.

ددوود (Deadwood)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن
  • بازیگران: تیموتی اولیفانت، ایان مک شین، رابین وایگرت، مولی پارکر
  • سال انتشار: 2006-2004
  • امتیاز: 8.5
  • تعداد قسمت: 36

از زمان سریال سوپرانوها، HBO در حال ساخت سریال‌های پرطرفدار بوده است. هنگامی که این سریال در مورد یک خانواده‌ی مافیایی از هم پاشیده به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد، HBO توجه خود را به رمزگشایی از رازهای غرب وحشی با یک سریال موفق دیگر به نام ددوود معطوف کرد. ددوود مجموعه‌ای است که به طور کلی بر اساس وقایع واقعی ساخته شده و زندگی سخت مردمی را که در مرز زندگی می‌کردند، به تصویر می‌کشد.

این سریال بیشتر بر جنبه‌های انسانی آن دوره، به جای عناصر افسانه‌ای مانند دوئل‌های سریع و یاغی‌های دوست‌داشتنی تمرکز می‌کند و خودش را به عنوان سریال وسترن قدیمی مهم، متمایز می‌سازد.

وست‌ورلد (Westworld)

بهترین سریال های وسترن

  • بازیگران: ایوان ریچل وود، جفری رایت، اد هریس، تاندیو نیوتن
  • سال انتشار: 2016-2022
  • امتیاز: 8.5
  • تعداد قسمت: 36

شاید در حال حاضر وست‌ورلد بیشتر علمی-تخیلی در نظر گرفته شود تا وسترن؛ اما این سریال زمانی که برای اولین‌بار روی آنتن رفت، نمونه‌ای از بهترین داستان‌سرایی‌های وسترن در سال‌های اخیر بود. وست‌ورلد با انبوهی از عناصر وسترن شناخته‌شده مانند مرد سیاه‌پوش و گروه‌های یاغی قاتل، با چرخش علمی-تخیلی و ربات‌هایش، طراوت را در این ژانر حفظ کرد.

این سریال ترکیبی منحصر‌به‌فرد از ژانرهای وسترن و علمی-تخیلی دارد. وست ورلد، زمین‌بازی قشر ثروتمند و نخبه است. یک پارک، پر از آدم‌آهنی‌های بااحساس که با چهره‌ی وسترن پوشانده شده‌اند و برای سرگرمی اربابان انسان خود به کار می‌روند.

موجه (Justified)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن
  • بازیگران: تیموتی اولیفانت، والتون گوگینز، جوئل کارتر، جیکوب پیتس
  • سال انتشار: 2015-2012
  • امتیاز: 8.6
  • تعداد قسمت: 78

عدالت حول محور معاون کلانتر «ریلان گیونز» می‌چرخد که به خاطر شیوه‌ی اجرای قانون به سبک کابوی‌اش شناخته می‌شود. او برای دستگیری مجرمینی که به دنبالشان است، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. درگیری اصلی سریال بر رابطه‌ی پیچیده‌ی «ریلان» با دوست دوران کودکی‌اش، «بوید» که حالا یک خلافکار است، می‌چرخد.

پویایی بی‌امان و شوخی‌های هوشمندانه‌ی آن‌ها لذتی برای تماشاگران دارد. این سریال به سادگی یک برنامه‌ی فوق‌العاده است که در هیچ نقطه‌ای شما را ناامید نمی‌کند. عدالت، تنش، بازیگری‌های درجه یک، داستانی خوش‌ساخت، دیالوگ‌های هوشمندانه، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و موارد بسیار دیگری را ارائه می‌دهد.

1883 (1883)

بهترین سریال های وسترن

  • بازیگران: ایزابل می، تیم مک گراو، فیث هیل، سم الیوت
  • سال انتشار: -2022
  • امتیاز: 8.7
  • تعداد قسمت: 10

«تیلور شریدان» در ساخت سریال‌های تلویزیونی عالی است. «شریدان»، استاد ژانر وسترن، با هر سریالی که می‌نویسد، به ارائه‌ی داستان‌های عمیقاً انسانی، ادامه می‌دهد. این‌بار او مخاطبان را به غرب وحشی قدیم، جایی که سرزمین وحشی است و مردم درمانده‌اند، می‌برد.

سریال وسترن 1883 که صد و پنجاه سال قبل از Yellowstone روایت می‌شود، داستان خانواده‌ی «داتون» را به همراه گروهی از مهاجران اروپایی دنبال می‌کند. این سریال داستان منشأ خانواده‌ی «داتون» را به تصویر می‌کشد و ثابت می‌کند که روایتی قدرتمند است. علاوه بر این، کاوش 1883 در مرزهای آمریکا و مضامین بقا، خانواده و استقامت، مطمئناً مخاطبان را مجذوب خود خواهد کرد.

یلواستون (Yellowstone)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن
  • بازیگران: کوین کاستنر، کلی ریلی، کول هاوزر، لوک گرایمز
  • سال انتشار: -2018
  • امتیاز: 8.7
  • تعداد قسمت: 47

با خانواده‌ی «داتون» نمی‌توان شوخی کرد. این وسترن مدرن، داستان مبارزه‌ی خانواده‌ی داتون برای حفظ زمین‌شان است. این خانواده به رهبری پدر خانواده، «جان داتون» (با بازی کوین کاستنر)، با انبوهی از آدم‌هایی طرف است که به دنبال تصاحب زمین‌هایشان هستند.

«تیلور شریدان» در مورد ساخت سریال‌های تلویزیونی عالی تبحر دارد و یلواستون یکی از بهترین آثار اوست. هر بازیگر با عمق بخشیدن به شخصیت خود، باعث می‌شود تا از همان ابتدا مجذوب خانواده‌ی داتون شوید. در حالی که آن‌ها برای حفظ زمین و خانواده‌ی خود تلاش می‌کنند، یک چیز قطعی است: داتون‌ها بدون مبارزه تسلیم نمی‌شوند.

علاوه بر این، ترکیب سریال از مسائل معاصر با المان‌های کلاسیک وسترن، آن را به یک اثر ضروری برای طرفداران این ژانر و یک موفقیت در بین تماشاگران تبدیل کرده است.

سوالات متداول

کدام سریال پیش درآمد یلواستون است؟

سریال وسترن 1923 به عنوان پیش درآمدی برای سریال Yellowstone عمل می‌کند.

کدام سریال وسترن، عناصر تخیلی دارد؟

شاید در حال حاضر وست‌ورلد بیشتر علمی-تخیلی در نظر گرفته شود تا وسترن؛ اما این سریال زمانی که برای اولین‌بار روی آنتن رفت، نمونه‌ای از بهترین داستان‌سرایی‌های وسترن در سال‌های اخیر بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین سریال های وسترن چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *