بهترین سریال های وسترن تمام دوران + 2023 از نگاه سایت فیگار

وسترن ژانری است که طرفداران خاص خود را دارد. اگر از علاقه‌مندان به این ژانر هستید تا انتها با بهترین سریال های وسترن ۲۰۲۳ و تمام دوران همراه ما باشید.

ژانر وسترن از اولین و قدیمی‌ترین ژانرهای تاریخ سینمای آمریکا به حساب می‌آید. عده‌ای این ژانر را شناسنامه سینمای آمریکا می‌دانند. این ژانر در دهه‌های 30 تا اواخر دهه 50 بسیار پر ساخت و تراکم آثار ژانر وسترن بسیار زیاد بوده است. با وجود کمرنگ‌تر شدن این ژانر در سالیان اخیر اما این ژانر هرگز به طور کامل محو نشده و امروزه نیز آثار وسترن بعضا با کیفیتی ساخته می‌شوند که می‎‌توان از تماشای آن‌ها لذت برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های وسترن تاریخ سینما

بهترین سریال های وسترن

بهترین سریال های وسترن ۲۰۲۳ و تمام دوران

مقالات مکمل:

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن

اگر از علاقه‌مندان به ژانر وسترن هستید و یا قصد تماشای آثاری از این ژانر را دارید می‌توانید از بهترین سریال‌های این ژانر از آثار کلاسیک گرفته تا جدیدترین سریال های وسترن لذت ببرید.

Gunsmoke (1955-1975)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن

سریال Gunsmoke نه تنها یک برنامه افسانه‌ای در ژانر وسترن است، بلکه با 20 فصل خود، یکی از طولانی‌ترین برنامه‌های تاریخ تلویزیون است. این سریال قصه مارشال مت دیلون را دنبال می‌کند که هر هفته سعی می‌کند آرامش را در شهر مرزی ناهموار دوج سیتی حفظ کند.

این سریال به سرعت به محبوبیت و توجه قابل توجهی دست یافت و نسل‌های مختلف بیننده تلویزیونی را در دو دهه طولانی‌ مدت خود در بر گرفت. داستان سرایی عالی و شخصیت‌های به یاد ماندنی به تثبیت جایگاه آن در تاریخ تلویزیون کمک کرده است و تعداد کمی از برنامه‌ها توانسته‌اند با طول عمر Gunsmoke برابری کنند.

Longmire (2012-2017)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن

همه نمایش‌های وسترن در غرب قدیمی اتفاق نمی‌افتند. بسیاری از سریال‌ها سبک‌های غربی را مدرن کرده‌اند و به موفقیت بزرگی دست یافته‌اند. لانگ‌مایر قصه کلانتر والت لانگ‌مایر را دنبال می‌کند که سعی می‌کند تکه‌های زندگی شکسته‌اش را دوباره کنار هم بگذارد و در عین حال وظایف کار خود را انجام دهد.

این سریال هر آنچه در مورد وسترن‌های کلاسیک عالی بود را در اختیار داشته و آن را با حسی مدرن کاملاً ترکیب کرده است. قصه آن مستقیماً از کلیشه‌های وسترن برداشته شده است، اما اضافه شدن یک شخصیت اصلی آسیب دیده از نظر روانی آن را به روزگار مدرن می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های وسترن مدرن

The Adventures Of Brisco County, Jr. (1993-1994)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن

همه وسترن‌های بزرگ مدت زیادی دوام نیاوردند و ماجراهای شهرستان بریسکو، جونیور سریالی است که خیلی زود لغو شد. این سریال به دنبال یک شکارچی جایزه‌بگیر وحشی است که غرب را دنبال می‌کند و به دنبال جایزه‌هایش می‌گردد.

بروس کمپبل بهترین انتخاب برای نقش اصلی بود و او انرژی معمولی خود را به نقش تزریق کرد. آمیختگی وسترن و داستان علمی‌تخیلی هر هفته تجربه تماشای بی‌نظیری را ایجاد می‌کرد و در آن زمان شبیه هیچ چیز دیگری در تلویزیون نبود. متأسفانه، این وسترن علمی-تخیلی تنها یک فصل به طول انجامید، اما نزدیک به سی سال بعد، طرفداران زیادی را به دست آورد.

Hell On Wheels ( 2011-2016)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن

داستان این سریال اندکی پس از جنگ داخلی می‌گذرد و یک سرباز به نام بوهانان را دنبال می‌کند که غرب را در جستجوی افرادی است که به طرز وحشیانه‌ای همسرش را به قتل رساندند.

این سریال همه چیز را داشت. ارزش تولید بالا و نوشته بسیار قوی بود، سریال طرح جذابی داشت و طرفداران را هفته به هفته برای دنبال کردن کارهای بوهانان آماده می‌کرد. این نمایش مدت زمان قابل توجهی اجرا شد اما خیلی طولانی نشد و باعث از بین رفتن علاقه طرفداران شد.

Have Gun – Will Travel (1957-1963)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن

با وجود اینکه در سایه سریال‌های بزرگتری مانند Gunsmoke قرار داشت، Have Gun – Will Travel از زمان انتشارش مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این نمایش قصه پالادین اسرارآمیز را دنبال می‌کرد، یک جنگجوی مسلح برای استخدام که در غرب گشت زنی می‌کند.

قانون شکنان بخش بزرگی از افسانه‌های غربی هستند، اما Have Gun – Will Travel یک چرخش اخلاقی در مورد تفنگ داران ارائه داد. پالادین در درون یک اخلاق‌گرا است و اغلب مشاغلی را انتخاب می‌کند که احساس می‌کند انجام آن‌ها کار درستی است. اگرچه اخلاق او اغلب به مناطق خاکستری نزدیک می‌شود. این نمایش در مقایسه با همتایان خود برای مدت نسبتاً کوتاهی اجرا شد، اما هفته به هفته اپیزودهای باکیفیتی ارائه داد.

Justified (2010-2015)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن

وسترن‌های مدرن یکی از پرطرفدارترین آثار این ژانر هستند. Justified ماجراهای یک مارشال شهری بزرگ در ایالات متحده را دنبال می‌کند که از میامی به زادگاهش در روستایی در کنتاکی منصوب می‌شود.

سریال Justified به دلایل زیادی منحصر به فرد است، از جمله مهم‌ترین آ‌ن‌ها این است که واقعاً در غرب اتفاق نمی‌افتد. علی‌رغم این جابجایی جغرافیایی، این سریال یک سریال تلویزیونی وسترن است و هنوز هم تمام سبک‌های کلاسیک این ژانر را به نمایش می‌گذارد. منحصربه‌فرد بودن مکان و عمق شخصیت‌ها باعث می‌شود که تماشای آن‌ لذت‌بخش بوده و طرفداران چیزی متفاوت از ژانر مورد علاقه‌شان را ببینند.

Deadwood (2004-2006)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن

سریال Deadwood یک سریال تلویزیونی وسترن با بودجه کلان بود که طرفداران همیشه آن را می‌خواستند. این مجموعه به دنبال سوء استفاده‌های ساکنان ددوود، داکوتای جنوبی و تمام جنایت‌ها و فسادهایی است که در یک شهر ایجاد می‌شوند.

اگرچه این سریال تنها چند فصل به طول انجامید، اما یک پدیده بود و یکی از بهترین برنامه‌های HBO در اوایل دهه 2000 است. این سریال واقعیت تلخی را به غرب قدیم آورد و آن را همانطور که واقعا بود، خوب و بد به تصویر کشید. این سریال به قدری محبوب بود که سال‌ها پس از پایان سریال، یک فیلم به عنوان دنباله آن نیز تولید شد.

بیشتر بخوانید:

20 فیلم و سریال برتر HBO Max 

Yellowstone (2018-2023)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن جدید

Yellowstone قطعا از بهترین سریال های وسترن جدید می‌باشد. آنچه را که بینندگان در مورد وسترن دوست داشتند احیا کرد و آن را کاملاً در دنیای معاصر قرار داد. این سریال قصه یک خانواده دامدار در مونتانا را دنبال می‌کند که باید مقابل افرادی که قصد دارند به خانه‌شان تجاوز کنند، بایستند.

این سریال یک مدرنیزاسیون برجسته از وسترن‌ها است، زیرا دارای تم‌های کلاسیک وسترن است و روشی هوشمندانه برای امروزی کردن آن‌ها پیدا کرده است. این مجموعه به مسائل بسیار واقعی از دست دادن زمین‌های کشاورزی و مضامین مالکیت و حقوق فردی می‌پردازد. قدرت ستارگان آن به ارتقای اثر کمک می‌کند و کوین کاستنر را در یکی از بهترین نقش‌های خود می‌بینید.

Walker (2021-2023)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن ۲۰۲۳

سریال Walker یکی دیگر از بهترین سریال های وسترن 2023 می‌باشد که پخش آن از 2021 آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد. یک این مجموعه وسترن جان تازه‌ای به تفنگداران تگزاس بخشیده است.

جرد پادالکی نقش کوردل واکر، یک تکاور تگزاسی را بازی‌ می‌کند که به دنبال انجام کار درست در رسیدگی به انواع پرونده‌ها است. این یک کار سخت است که نیاز به کمی عمل و هوشمندی دارد، اما واکر ممکن است تفنگدار مناسبی برای این کار باشد. این بازسازی قرن بیست و یکمی دارای بازیگرانی است که شامل لیندسی مورگان، کیگان آلن، میچ پیلگی، مولی هاگان و کوبی بل می‌شود.

Wagon Train (1957-1965)

بهترین سریال های وسترن
بهترین سریال های وسترن

در حالی که بیشتر فیلم‌های وسترن دارای محدوده وسیعی مانند کل شهر یا مزرعه هستند، Wagon Train به بینندگان دیدگاهی از یک جنبه کوچک از غرب قدیمی داد. این نمایش ماجراهای قطارها را دنبال می‌کند که آن‌ها از میسوری در مسیر خود به مقصد نهایی خود در کالیفرنیا حرکت می‌کنند.

این نمایش داستان‌های منحصر به فردی را به طرفداران ارائه داد و محیط آن برای سالی که منتشر شد منحصر به فرد بود. این نمایش یک بازیگر اصلی داشت، اما اکثراً شخصیت‌های جدیدی را هر هفته در یک نمایش به سبک آنتولوژی نشان می‌داد. اگرچه به اندازه برخی از هم نسلان خود محبوب نبود، اما Wagon Train آنقدر موفق بود که نزدیک به یک دهه کار کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های وسترن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *