قدرتمندترین خدایان در دنیای انیمه که شکست نمی‌خورند

انیمه‌ها از خدایان بسیاری از باورها و فرهنگ‌های جهانی بهره می‌برند. قدرتمندترین خدایان در دنیای انیمه از فرهنگ‌ها و جهان‌های متفاوتی هستد که می‌توان آن‌ها را بررسی کرد.

ژاپن دو دین اصلی دارد که «شینتو» و «بودایی» است. در «شینتو»، تقریباً هر چیزی می‌تواند حاوی جوهره‌ی یک روح باشد. برعکس، بودیسم روی روشن‌گری بالقوه انسان‌ها تمرکز دارد و بر خدایان و معبودان استوار نیست.

اسطوره‌شناسی و دین غربی تأثیر زیادی بر انیمه داشته و اغلب به شیوه‌های خلاقانه‌ای با باورهای سنتی ژاپنی، از جمله استفاده از خدایان به‌عنوان شخصیت ترکیب شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


انواع مختلفی از خدایان اغلب در انیمه و مانگا ظاهر می‌شوند. چندین نفر از آن‌ها با نمایش‌های شگفت‌انگیز قدرت و ابهت بی‌کران، خدا بودن خود را تثبیت کردند.

قدرتمندترین خدایان در دنیای انیمه

در ادامه لیست خدای انیمه را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار و بر اساس لیست CBR نوشته شده است.

خدایان در دنیای انیمه
خدایان در دنیای انیمه

خدایان انیمه در رسانه بسیار رایج هستند؛ اما تنها تعداد کمی از آن‌ها به انتظارات شگفت‌انگیز و ترسناک عناوین خود می‌رسند. بیشتر خدایان انیمه شخصیت‌های قابل‌درکی خواهند بود که قدرت‌های فراوانی دارند؛ در حالی که برخی دیگر واقعاً سازندگان یا ویران‌کنندگان جهان هستند.

بی چهره در شهر اشباح

خدایان در دنیای انیمه

با وجود قدرت آشکارش، هیچکس دقیقاً نمی‌دانست «بی چهره» قرار است خدای چه چیزی باشد. شخصیت‌های دیگر در انیمه با مضمون زندگی پس از مرگ، بر چیزهایی از رودخانه‌ها گرفته تا تربچه‌ها تسلط واضحی داشتند. هر هدفی که «بی چهره» تجسم می‌کرد یا ممکن است داشته باشد، یک راز بود که هرگز حل نشد.

آنچه وضوح دارد این است که «بی چهره» خدایان دیگر را می‌خورد و او آنقدر کاریزماتیک بود که خدایان دیگر حتی برای دریافت مرگ خود توسط او، مقادیر بی‌نهایتی طلا به او هدیه می‌دادند. «بی چهره» با همه مهربان بود و کسانی را که طمع می‌کردند می‌بلعید. او یک طرف خوب دارد؛ اما می‌تواند برای هر کسی که بسیار خودخواه است، یک کابوس باشد.

تت در بدون بازی بدون هرگز

خدایان در دنیای انیمه
خدایان در دنیای انیمه

«تت»، خدای بازیگوش و کودکانه در انیمه بدون بازی بدون هرگز است. او از شطرنج برای فریب دو گیمر با استعداد (شیرو و سارا) به دنیای خود استفاده کرد. «تت» پس از به دست آوردن سونیاستر، با وجود عدم دخالت در جنگ جاری، به خدای واحد واقعی تبدیل شد. اما از آنجایی که او همیشه برای چالش آماده بود، از «شیرو» و «سارا» خواست تا تمام قطعات را از 16 نژاد به دست آورند تا بتوانند دوباره با تت مبارزه کنند.

این خواهر و برادر ممکن است در بازی خوب باشند، اما «تت» یک حیله‌گر محسوب می‌شد که همیشه یک قدم جلوتر از حریفانش بود و پیش از این به همه نوع بازی‌ها تسلط داشت.

لاین ایواکورا در تجربیات سریالی لین

خدایان در دنیای انیمه

تجربیات سریالی لین یک انیمه آزاردهنده و در برخی موارد گیج‌کننده است. شخصیت «لاین ایواکورا» به عنوان یک معما آغاز شد. قدرت‌های او مرز بین دنیای واقعی و وایرد را محو کرد. در ابتدا، «لاین» سعی کرد از وایرد به عنوان راهی برای جستجوی دوستی استفاده کند. اما با پذیرش خدایی خود، او از انسانیت که زمانی به دنبال ارتباط با آن بود، دور شد.

«لاین» برای کنترل شخصیت‌های مختلف خود، نجات «آلیس» و بازگرداندن واقعیت به حالت عادی، از قدرت نهایی خود به عنوان یک خدای انیمه برای در اصل پاک کردن خود از آن استفاده کرد. او به عنوان یک الهه قادر مطلق زندگی می‌کند، اما همه چیز ریست می‌شود.

ریوک در دفترچه مرگ

خدایان در دنیای انیمه
خدایان در دنیای انیمه

«لایت یاگامی»، ضدقهرمان اصلی کلاسیک دهه 2000، خود را پس از به دست آوردن دفترچه مرگِ یک شینیگامی، به عنوان خدا معرفی کرد. «کیرا» با قدرت تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کسی باید زنده بماند و بمیرد، سال‌ها از دفترچه مرگ سوء استفاده کرد؛ اما قدرت واقعی دفترچه مرگ متعلق به «ریوک» بود که فقط به خاطر کسالت و سرگرمی به «لایت» اجازه بازی با آن را داد.

«ریوک» به «لایت» درباره مرگ حتمی خود هشدار داد. سپس، زمانی که «لایت» به پایین‌ترین نقطه خود رسید، «ریوک» نام او را در دفترچه مرگ نوشت تا سرنوشت او را رقم بزند و قول خود را عملی کند.

برخلاف فیلم نتفلیکس که «ریوک» صریحاً یک تأثیر منفی فاسدکننده بر «لایت» بود، خدای انیمه اساساً از نظر اخلاقی بی‌طرف بود و فقط از قدرت‌های خود زمانی استفاده می‌کرد که به نفع او باشد.

کاگویا اوتسوتسوکی در ناروتو

خدایان در دنیای انیمه

«کاگویا اوتسوکی»، شرور اصلی ناروتو و خدای اصلی دنیای نینجا بود. اگرچه او به عنوان قربانی به زمین فرستاده شد، اما تصمیم گرفت به مردم خود خیانت کند و اولین کاربر چاکرا شود. با گذشت زمان، «کاگویا» به یک خدای قوی‌تر تبدیل شد که مست قدرت و همیشه تشنه برای قدرت بیشتر است.

«کایوگا» در زمانی که معرفی شد، یک پوسته احساسی خالی، پر از خشم و نیروی خام بود. او به هیچ چیز اهمیت نمی‌داد و فقط به دنبال نابودی دشمنانش و کسب قدرت بیشتر بود. طبیعت خشمگین «کاگویا» او را به یک خدای ویرانگر انیمه تبدیل کرده است که هرگز دو بار درباره اقدامات شنیع خود فکر نمی‌کند.

یاتوگامی در نوراگامی

خدایان در دنیای انیمه
خدایان در دنیای انیمه

«یاتو» با وجود نداشتن حس مناسب، بدون شک خدای سابق بلایا است. اگرچه او به سختی زندگی می‌کرد، اما همچنان یک جنگجوی ترسناک و یک خدای قدرتمند انیمه بود. «یاتو» به راحتی ارواح شیطانی را شکست داد و برای محافظت از دوست جدیدش، «هیوری ایکی» جنگید.

او قبلاً یک خدای بی‌رحم و وحشی بود، اما تصمیم گرفت راه خود را تغییر دهد. «یاتو» ممکن است برای پول خرد دست و پا بزند و دیگر تجملاتی که با خدایی همراه بود را نداشته باشد، اما در حال بازگشت به قدرت قبلی خود برای استفاده از آن برای خیر به جای تخریب است.

حقیقت در کیمیاگر تمام فلزی

خدایان در دنیای انیمه

«حقیقت» یک دیدگاه انتزاعی‌تر و بی‌رحمانه‌تر از خدا در انیمه کیمیاگر تمام فلزی بود. «حقیقت» نه تنها جهان را کنترل می‌کند، بلکه خود جهان است و قوانین خود را بدون ترحم به اجرا می‌رساند. اجرای بی‌عیب و نقص قوانین طبیعی توسط حقیقت آن را به یکی از قدرتمندترین خدایان انیمه تبدیل کرده است.

مردم می‌توانند از «حقیقت» التماس کنند تا آنچه را که از آن‌ها دزدیده است بازگردانند، اما قانون تبادل معادل به این معنی است که آن‌ها باید چیزی با ارزش برابر را قربانی کنند.

زینو ساما در دراگون بال سوپر

خدایان در دنیای انیمه
خدایان در دنیای انیمه

دراگون بال سوپر، جدیدترین انیمه دراگون بال، سرانجام به این سوال پاسخ داد که قوی‌ترین در 12 جهان کیست. جای تعجب داشت که این خدا «زینو» بود. اگرچه او زمانی قوی‌ترین موجود در 18 جهان محسوب می‌شد، اما «زینو» یک بار عصبانی شد و شش عدد دنیا را در یک انفجار آخرالزمانی نابود کرد.

بیشتر شخصیت‌های دراگون بال قدرت‌های خود را در نبرد نشان می‌دهند. واقعی‌ترین نشانه وضعیت «زینو» این بود که هیچکس جرأت نکرد با او بجنگد. «زینو» می‌توانست هر دشمنی را با یک چشمک نابود کند و بنابراین او فقط به سازماندهی مسابقات و تماشای مبارزه دیگران راضی بود.

آرسیوس در پوکمون

خدایان در دنیای انیمه

«آرسیوس» اساساً خالق کل جهان پوکمون محسوب می‌شد. مفیدترین توانایی و بزرگ‌ترین مزیت او این بود که اساساً می‌توانست زمان را کنترل کند. حتی اگر با دشمنی با ماشین زمان مواجه می‌شد، «آرسیوس» می‌توانست حرکت ماشین را در فضا-زمان با اعوجاج فضا-زمان متوقف کند. «آرسیوس» نه تنها یک پوکمون قدرتمند به‌شمار می‌آید، بلکه کسی است که ارزش محافظت را می‌داند.

شینجی ایکاری در نئون جنسیس اونگلیون

خدایان در دنیای انیمه
خدایان در دنیای انیمه

قدرت واقعی «یوا-01» این بود که محور اصلی هر دو آخرالزمان و خلق دنیای جدید بود. گفته می‌شود که تنها «شینجی ایکاری» می‌توانست پتانسیل خدایی «یوا-01» را مهار کند. «شینجی» هرگز نمی‌خواست یک خدای انیمه باشد، اما این بار بر او تحمیل شد.

بعدها در فیلم‌های بازسازی انیمه Evangelion،«شینجی» به طور تصادفی دو آخرالزمان نزدیک را با خدایی خود ایجاد کرد. شایان ذکر است که در تداوم بازسازی، «شینجی» به قدرت‌های خدایی قوی‌تری دست یافت. او بعدها با پذیرش مسئولیت‌های الهی خود و استفاده از قدرت خود برای ایجاد یک جهان جدید و بهتر بدون Evangelion، برای گذشته خود کفاره یافت.

سوالات متداول

قدرتمندترین خدای دنیای پوکمون کیست؟

«زینو ساما» در دراگون بال سوپر قوی‌ترین خدا محسوب می‌شد.

شینیگامی لایت یاگامی چه کسی بود؟

«کیرا» با قدرت تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کسی باید زنده بماند و بمیرد، سال‌ها از دفترچه مرگ سوء استفاده کرد؛ اما قدرت واقعی دفترچه مرگ متعلق به «ریوک» بود که فقط به خاطر کسالت و سرگرمی به «لایت» اجازه بازی با آن را داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب قدرتمندترین خدایان در دنیای انیمه چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *