بهترین انیمیشن های 2025 ؛ مورد انتظارترین انیمیشن‌های سال آینده

اگرچه 2026 سال خوبی برای طرفداران دنیای انیمیشن‌های سه‌بعدی محسوب می‌شود، بهترین انیمیشن های 2025 نیز آثار مورد انتظاری هستند که باید حتما دیده شوند.

طرفداران از همین حالا برای انیمیشن های جدید و جذاب که قرار است در سال 2025 اکران شوند، بسیار هیجان‌زده هستند، حتی اگر هنوز انیمیشن‌های 2024 کاملاً تمام نشده باشند، لیست انیمیشن های 2024 و 2025 می‌تواند اشتیاق طرفداران را بیشتر کند.

دلیل این اشتیاق، انبوه انیمیشن های جدیدی است که در راه هستند. از آثار کلاسیک بازسازی‌شده گرفته تا آثار جدید و نوآورانه، به نظر می‌رسد سال 2025 برای طرفداران این دنیا، سالی پر از شگفتی به‌نظر بیاید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


سال 2025 برای دوستداران انیمیشن سالی پر از شگفتی و جذابیت خواهد بود. در این سال، برخی از بهترین استودیوهای جهان با تولیدات جدید خود، دنیای انیمیشن را متحول خواهند کرد.

بهترین انیمیشن های 2025

در ادامه لیست انیمیشن های سال 2025 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین انیمیشن های 2025
بهترین انیمیشن های 2025

انیمیشن های جدید 2025 نه‌تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز جذاب خواهند بود و نشان‌دهنده تکامل هنر انیمیشن‌سازی در سال‌های اخیر هستند. بی‌تردید، 2025 سالی است که دوستداران انیمیشن نباید آن را از دست بدهند.

رفقای بد (The Bad Guys 2)

بهترین انیمیشن های 2025

  • کارگردان: پیر پریفل
  • بازیگران: سام راکول، آنتونی راموس، اوکوافینا، ریچارد ایواده
  • تاریخ انتشار: 1 اوت 2025 (11 مرداد 1404)
  • ژانر: کمدی، جنایی

در مارس 2022، یک ماه پیش از انتشار فیلم، «پیر پریفل» اعلام کرد که بسیار علاقه‌مند است دنباله‌ای برای این انیمیشن بسازد. دو سال بعد، شرکت انیمیشن‌سازی دریم‌ورکس، به طور رسمی تأیید کرد که دنباله‌ای برای این فیلم در دست ساخت قرار دارد و تاریخ اکران آن برای 1 اوت 2025 تعیین شده است.

«پیر پریفل» بار دیگر کارگردانی این پروژه را بر عهده خواهد داشت و «جی پی سانس» که در فیلم قبلی به عنوان سرپرست انیمیشن شخصیت‌ها فعالیت می‌کرد، به عنوان کارگردان مشترک در این انیمیشن همراهی خواهد کرد و بازیگران نیز نقش‌های خود را تکرار می‌کنند. در 13 ژوئیه 2024 اعلام شد که «ناتاشا لاین» نیز به جمع بازیگران این دنباله پیوسته است.

الیو (Elio)

بهترین انیمیشن های 2025
بهترین انیمیشن های 2025
  • کارگردانان: آدریان مولینا، دومی شی، مادلین شرفیان
  • بازیگران: یوناس اسکنشن کیبراب، آمریکا فررا، زویی سالدانا، برد گرت
  • تاریخ انتشار: 13 ژوئن 2025 (24 خرداد 1404)
  • ژانر: علمی تخیلی، ماجراجویی

انیمیشن الیو، یک اثر سینمایی علمی-تخیلی و ماجراجویی محصول استودیو انیمیشن پیکسار و یکی از انیمیشن های جدید دیزنی محسوب می‌شود که توسط همین کمپانی تولید شده و قرار است در 13 ژوئن 2025 (24 خرداد 1404) در ایالات متحده اکران شود.

الیو داستان پسری 11 ساله به نام «الیو سولیس» (با صدای یوناس کیبریب) را روایت می‌کند که به طور تصادفی به عنوان سفیر بین کهکشانی زمین انتخاب می‌شود. او به دنیایی پر از موجودات بیگانه عجیب انتقال پیدا می‌کند و باید در مجموعه‌ای از آزمون‌های چالش‌برانگیز زنده بماند و با موجودات بیگانه جدید ارتباط برقرار کند.

پلانکتون: فیلم سینمایی (Plankton: The Movie)

بهترین انیمیشن های 2025

  • کارگردانان: دیو نیدهام
  • بازیگران: تام کنی، بیل فاگرباکه، کلنسی براون، آقای لارنس
  • تاریخ انتشار: نامشخص
  • ژانر: کمدی، ماجراجویی

پلانکتون: فیلم سینمایی یک انیمیشن کمدی موزیکال آمریکایی است که بر اساس سریال تلویزیونی باب اسفنجی ساخته شد. این انیمیشن، داستان شخصیت «پلانکتون» را نشان می‌دهد که پس از ناکام ماندن طرحش برای تسلط بر جهان، زندگی‌اش به طور کامل تغییر می‌کند.

این انیمیشن سینمایی، دومین اسپین‌آف از سری آثار محبوب از شخصیت‌های باب اسفنجی است که پس از Saving Bikini Bottom: The Sandy Cheeks Movie (2024) عرضه می‌شود.

در مارس 2020، تولید اسپین‌آف‌های باب اسفنجی برای پلتفرم‌های استریمینگ اعلام و در ژوئن 2024، فیلمی با محوریت شخصیت پلانکتون معرفی شد. برخی از تاریخ اکران انیمیشن های 2025 هنووز اعلام نشده است و فیلم اسپین‌آف پلانکتون نیز یک نمونه از آن‌هاست. این انیمیشن در تاریخی نامشخص از سال 2025، به صورت رسمی از نتفلیکس پخش خواهد شد.

فیلم اسمورف‌ها (The Smurfs Movie)

بهترین انیمیشن های 2025
بهترین انیمیشن های 2025
  • کارگردانان: مت لندون، کریس میلر
  • بازیگران: زولو ماریدوئنا، ریانا، هانا وادینگهام، ساندرا اوه
  • تاریخ انتشار: 14 فوریه 2025 (25 بهمن 1403)
  • ژانر: کمدی، ماجراجویی

فیلم اسمورف‌ها یک بازسازی از سری فیلم‌های سمرف‌ها و یکی از مهم‌ترین انیمیشن های جدید سال آینده است که بر اساس مجموعه کتاب‌های کمیک سمرف‌ها ساخته شد.

در ااین انیمیشن، ریانا وظیفه صداپیشگی «سمرفتی» را بر عهده دارد و بازیگران دیگری مانند «نیک آفرمن»، «ناتاشا لاین»،« جی پی کارلیاک»، «دن لوی»، «امی سداریس»، «نیک کرول»، «جیمز کوردن»، «اکتاویا اسپنسر»، «هانا وادینگهام» و «ساندرا او» نیز حضور دارند.

فیلم باب اسفنجی: در جستجوی شلوار مکعبی (The SpongeBob Movie: Search for SquarePants)

بهترین انیمیشن های 2025

  • کارگردانان: درک درایمون
  • بازیگران: کلنسی براون، تام کنی، بیل فاگرباکه، مری جو کتلت
  • تاریخ انتشار: 19 دسامبر 2025 (28 آذر 1404)
  • ژانر: کمدی، ماجراجویی

ماجراهای باب اسفنجی شلوارمکعبی همچنان نه تنها در قالب سریال، بلکه روی پرده بزرگ سینما نیز ادامه دارد. اولین ماجراجویی بزرگ سینمایی باب اسفنجی، با عنوان ساده فیلم باب اسفنجی شلوارمکعبی، در سال 2004 منتشر شد. هرچند که این اثر در ابتدا به عنوان پایان سریال برنامه‌ریزی شده بود، اما موفقیت آن موجب تولید دو فیلم دیگر شد.

اکنون، پارامونت اعلام کرده است که انیمیشن سینمایی دیگری به نام فیلم باب اسفنجی: در جستجوی شلوار مکعبی در دست تولید است و به نظر می‌رسد که ماجراجویی‌های باب اسفنجی هنوز به پایان نرسیده است.

اگرچه قرار بود انیمیشن فیلم باب اسفنجی: در جستجوی شلوار مکعبی در تابستان 2025 به روی پرده سینما برود، اما پارامونت تصمیم به تغییر تاریخ اکران آن گرفت. اکنون، به جای اینکه این فیلم به عنوان یک اثر بلاک‌باستری تابستانی معرفی شود، قرار است در تاریخ 19 دسامبر 2025 (28 آذر 1404) به نمایش درآید که به آن رنگ و بوی ویژه‌ای از فصل کریسمس می‌بخشد.

نگهبانان: قسمت دوم (Watchmen: Chapter II)

بهترین انیمیشن های 2025
بهترین انیمیشن های 2025
  • کارگردانان: براندون ویتی
  • بازیگران: تروی بیکر، کیتی ساکهوف، آدرین باربو، تیتوس ولیور
  • تاریخ انتشار: نامشخص
  • ژانر: ابرقهرمانی، اکشن

رمان گرافیکی نگهبانان، اثر «آلن مور»، «دیو گیبونز» و «جان هیگینز»، برای بار سوم، با اقتباس جدیدی از سوی دی‌سی انیمیشنز به تصویر کشیده شد. پس از فیلمی که «زک اسنایدر» در سال 2009 ساخت و سریالی که از شبکه HBO پخش شد، اکنون روشن شده است که نگهبانان به اندازه‌ای که تصور می‌شد غیرقابل اقتباس باشد، نیست.

دی سی در سال 2024، قسمت اول این انیمیشن را اقتباس کرد و حالا ما را منتظر بخش دوم این انیمیشن جدید گذاشت. انیمیشن جدید دی‌سی این فرصت را فراهم می‌آورد تا منبع اصلی داستان با دقت بیشتری به تصویر کشیده شود.

این دو انیمیشن قصد دارند تا با وفاداری به کمیک «آلن مور»، داستان را به تصویر بکشد و انیمیشن آن به طور مستقیم از طراحی‌های «دیو گیبونز» الهام گرفته است. داستان انیمیشن نگهبانان، با بررسی اسطوره‌شناسی و روایت‌پردازی ابرقهرمانان، پیچیده و پرجزئیات روایت می‌شود.

نقد و بررسی انیمیشن نگهبانان: قسمت اول (Watchmen: Chapter 1)

زوتوپیا 2 (Zootopia 2)

بهترین انیمیشن های 2025

  • کارگردانان: جرد بوش، جوزی ترینیداد
  • بازیگران: جینیفر گودوین، جیسون بیتمن، که هوی کوان، ادریس البا
  • تاریخ انتشار: 26 نوامبر 2025 (5 آذر 1404)
  • ژانر: کمدی، خانوادگی

زوتوپیا 2 یکی از جدیدترین انیمیشن های دنیا در ژانر کمدی، اکشن و پلیسی انیمیشنی آمریکایی است که توسط استودیو انیمیشن‌سازی والت دیزنی تولید و توسط شرکت والت دیزنی پیکچرز منتشر خواهد شد.

این اثر دنباله‌ای بر انیمیشن سینمایی زوتوپیا (2016) و دومین قسمت از فرنچایز زوتوپیا است. «جینیفر گودوین» و «جیسون بیتمن» بار دیگر در نقش‌های خود به عنوان «جودی هاپس» و «نیک وایلد» از فیلم اول ظاهر خواهند شد و «کی هوی کوان» و «فورچون فی‌مستر» به آن‌ها می‌پیوندند.

در سال 2023، «باب ایگر»، مدیر عامل دیزنی، اعلام کرد که یک دنباله در دست تولید است و عنوان و تاریخ انتشار آن در سال بعدی مشخص خواهد شد.

مرد سگی (Dog Man)

بهترین انیمیشن های 2025
بهترین انیمیشن های 2025
  • کارگردانان: دیو پیلکی
  • بازیگران: نامشخص
  • تاریخ انتشار: 31 ژانویه 2025 (11 بهمن 1403)
  • ژانر: کمدی، ماجراجویی

مرد سگی یک فیلم کمدی، ابرقهرمانی و انیمیشنی آمریکایی محسوب می‌شود که بر اساس مجموعه رمان‌های تصویری کودکان به همین نام اثر «دیو پیلکی» ساخته شده است. این فیلم که توسط دریم‌ورکس انیمیشن تولید و توسط یونیورسال پیکچرز توزیع می‌شود، اسپین‌آفی از فیلم کاپیتان زیرشلواری: اولین فیلم حماسی (2017) است و به کارگردانی «پیتر هستینگز» ساخته شده بود.

داستان این انیمیشن جدید درباره پلیسی است که پس از یک حادثه، با یک سگ ترکیب و به مرد سگی تبدیل می‌شود. او باید در نقش یک ابرقهرمان، به مبارزه با شخصیت شرور Petey the Cat بپردازد؛ اما ورود شخصیت «لیل پتی»، رابطه آن‌ها را پیچیده‌تر می‌کند.

سوالات متداول

برای دانلود انیمیشن های 2025 باید از کدام سایت استفاده کرد؟

هنوز هیچکدام از این انیمیشن‌ها برای دانلود در وب‌سایت‌های ایرانی قرار نگرفته‌اند؛ اما پس از پخش کیفیت‌های مختلف، کانال تلگرامی فیگار این انیمیشن‌ها را داخل کانال خودش قرار می‌دهد و شما می‌تواید آن‌ها را دانلود کنید.

بهترین انیمیشن 2025 که اسپین‌آف باب اسفنجی است چه نام دارد؟

انیمیشن پلانکتئن، بهترین انبمبشن سال 2025 است که به عنوان اسپین‌آف این مجموعه باب‌اسفنجی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین انیمیشن های 2025 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *