همنواز

ساعت پخش سریال تانک‌ خورها از شبکه 3 [+ خلاصه داستان و زمان پخش تکرار]

مجموعه تانک‌ خورها به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی از شبکه سه روی آنتن می‌رود. برای آشنایی با داستان و اطلاع از ساعت پخش سریال تانک‌ خورها با ما همراه شوید.

تانک‌ خورها یک مجموعه‌ی درام تاریخی است که به قلم «محمدصادق رمضانی‌مقدم» به نگارش درآمده است. تدوین این سریال به پایان رسیده و قرار است جایگزین سریال «غریبه» شود.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های درام ایرانی هستید، می‌توانید سریال تانک‌ خورها را از شنبه 14 مهر ماه 1403 از شبکه سه سیما تماشا کنید. در ادامه، ساعت پخش سریال تانک‌ خورها ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ساعت پخش سریال تانک‌ خورها از شبکه سه

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه سه، زمان پخش سریالتانک‌ خورها هر شب ساعت 20:30 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، می‌توانید در ساعات 02:00 و 10:00 روز بعد که زمان پخش تکرار سریال تانک‌ خورها از شبکه سه است، آن را دنبال کنید.

ساعت پخش سریال تانک‌ خورها

 

سریال تانک‌ خورها که پیشتر قرار بود همزمان با آغاز هفته‌ی دفاع مقدس پخش شود، به دلیل شلوغی کنداکتور و با توجه به رخدادهای ماه گذشته‌ی کشور، از نیمه‌ی مهر ماه روی آنتن می‌رود.

این مجموعه ابتدا در شبکه سه سیما شکل گرفت، اما در ادامه با منحل شدن گروه‌های فیلم و سریال شبکه ها به خود سیمافیلم رفت و مراحل تولید آن در «سیما فیلم» سپری می‌شود.

سریال تانک خورها که به تهیه کنندگی «ایرج محمدی» ساخته شده، یک نگاه نوآورانه نمایشی به دوران دفاع‌مقدس است که روابط میان رزمندگان را با نگاهی متفاوت به تصویر می‌کشد و با داستان‌های واقعی پیوند می‌دهد.

نقش اصلی مجموعه تانک‌خورها را «آرش مجیدی» ایفا می‌کند و در کنار او بازیگرانی توانمند و مطرح از جمله «ثریا قاسمی»، «احمد نجفی»، «سروش جمشیدی»، «علیرضا استادی»، «هادی دیباجی»، «میلاد میرزایی»، «بهراد خرازی»، «شیوا خسرومهر»، «مهدی صباغی»، «راضیه عاشورپور» و «شیرین اسماعیلی» به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

تانک خورها در واقع به حوزه زرهی جبهه و جنگ پرداخته که تاکنون کمتر سریالی این نگاه را به جبهه و جنگ داشته است. گفتنی است، تهیه‌کننده این مجموعه ضمن رد شباهت سریال «تانک خورها» به فیلم «اخراجی‌ها»، اعلام کرد که این سریال به هیچ‌وجه ربطی به آن فیلم ندارد.

خلاصه داستان سریال تانک‌ خورها

پس از پرداختن به زمان پخش سریال تانک‌ خورها از شبکه سه سراغ قصه‌ی این مجموعه درام و مبتنی بر واقعیت می‌رویم که درباره‌ی چگونگی شکل‌گیری گردان زرهی خراسان در ابتدای جنگ تحمیلی است.

زمان پخش سریال تانک‌ خورها
زمان پخش تکرار سریال تانک‌ خورها از شبکه سه

در خلاصه داستان سریال تانک‌ خورها آمده است: «تانک‌خورها» روایتی از تاریخ شفاهی دفاع مقدس از زبان رزمندگان درباره پیشرفت و ابتکار زرهی در خطوط رزم دفاع مقدس است.

کارگردان سریال تانک‌ خورها

زمان پخش سریال تانک‌ خورها

«پرویز شیخ طادی» کارگردان سریال تانک‌ خورها، در سال 1340 در آبادان به دنیا آمد. او سال‌هاست به عنوان کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و طراح صحنه و لباس در سینما و تلویزیون کشورمان مشغول کار است.

«شیخ طادی» در چند دهه گذشته در سینما بیشتر فعالیت کرده است، اما در سال‌های اخیر دو سریال تاریخی با محوریت زنان قهرمان ساخته است. سریال «بانوی سردار» که به یکی از بانوان قهرمان سرزمین ایران می‌پرداخت و سریال «آتش در گلستان» که قصه‌ای حماسی در کردستان را با محوریت «مرضیه حدیدچی» روایت می‌کرد 2 سریال او هستند که برای تلویزیون ساخته شد.

 

چراغ‌های ناتمام، امپراتور جهنم، روزهای زندگی، شکارچی شنبه، دایناسور، سینه سرخ، پشت پرده ی مه، روایت سه گانه، دفتری از آسمان، سرزمین پدربزرگ و شوخی های خدا از جمله آثار کارنامه هنری «شیخ طادی» هستند.

«پرویز شیخ طادی» در سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای فیلم روزهای زندگی دریافت کرد.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال تانک‌ خورها نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در سریال تانک‌ خورها آرش مجیدی، سروش جمشیدی، علیرضا استادی، هادی دیباجی، میلاد میرزایی، ثریا قاسمی، احمد نجفی، بهراد خرازی، شیوا خسرومهر، مهدی صباغی، راضیه عاشورپور و شیرین اسماعیلی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال تانک‌ خورها چند قسمت است؟

این مجموعه در 22 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال تانک‌ خورها چیست؟ آیا از تماشای سریال‌های درام ایرانی لذت می‌برید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *