سیتکام چیست ؟ معرفی محبوب‌ترین و بهترین سریال های سیتکام تمام دوران + 2023

سریال‌های سیتکام می‌توانند لحظاتی شاد را برای شما به ارمغان آورند. پس در ادامه با فیگار همراه باشید تا بهترین سریال های سیتکام را به شما معرفی نماییم.

بهترین سریال های سیتکام تمام دوران + 2023 و سریال های مشابه فرندز

احتمالاً هنگامی که نام سیتکام را می‌شنوید، سریال‌هایی همچون Friends و یا The Office به یاد شما خواهند آمد. البته که این سریال‌ها از سیتکام های معروف هستند. اما باید بدانید که سیتکام‌های بسیار زیادی وجود دارند که شما همین حالا می‌توانید به تماشای آن‌ها بپردازید.

سیتکام چیست ؟

در ابتدا شاید معنی سیتکام برای برخی افراد ناشناخته باشد. واژه سیت کام از دو بخش Sit مخفف Situation به معنی موقعیت، و Com مخفف Comedy به معنی کمدی تشکیل شده است. ترکیب این دو کلمه، Situation Comedy یا کمدی موقعیت را می‌سازند. پس این دست سریال،‌ در دسته بهترین سریال های کمدی قرار می‌گیرند.

اولین سیتکام‌ها، اصولا در یک موقعیت یا مکان نسبتاً ثابت قرار داشتند. خانه یا محل کار، یکی از مکان‌هایی است که اکثر سیتکام‌ها در آن جریان داشتند. با این حال این مفهوم مکان ثابت، در برخی از سیتکام‌های امروزی رعایت نمی‌شود. همچنین یکی دیگر از معیارهای سیتکام، وجود صدای خنده تماشاچیانی است که در هنگام فیلمبرداری در صحنه حضور داشتند. با این حال، حتی این معیار نیز در اکثر سیتکام‌های امروزی وجود ندارد. پس معنی سیتکام امروزی دقیقا چیست؟

یک معیار اصلی وجود دارد که می‌توانیم هنگام پاسخ به سوال سیتکام چیست از آن به عنوان معنی سیتکام یاد کنیم. به طور کلی، سیتکام‌ها دارای یک داستان کلی و طولانی نیستند. درواقع یک داستان بزرگ و با اهمیت وجود ندارد که در سریال‌های سیتکام وجود داشته باشد. در عوض، هر اپیزود داستان‌هایی کوچک را روایت می‌کند. این مفهوم اصلی سیتکام است و معنی سیتکام امروزی نیز به این صورت است.

بهترین سریال های سیتکام

مقاله مکمل:

سریال های مشابه فرندز
جدیدترین سیتکام ها

سریال‌های سیتکام تنوع بسیار زیادی دارند. برخی از آن‌ها به داستان‌های روزمره چند کارمند می‌پردازد و برخی دیگر یک پدر بزرگ نابغه را در کنار فرزندش در یک انیمیشن به نمایش می‌گذارند.

به همین دلیل است که بهترین سریال های مشابه فرندز می‌تواند باعث آشنایی شما با سریال‌هایی جدید و متفاوت شود که تاکنون آن‌ها را تماشا نکرده‌اید. پس اگر قصد دارید تا با جدیدترین سیتکام ها آشنا شوید، تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های کمدی سیاه جهان + 2023

بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای جهان + [2023 و لینک دانلود]

That ’90s Show

بهترین سیتکام های 2023
بهترین سیتکام های 2023

“شوی دهه 90” یک کمدی کمدی نوجوانان تلویزیونی آمریکایی است که به عنوان جانشین/عاقبت “نمایش دهه 70” عمل می‌کند؛ دنباله ای بر آن است. این سریال در تابستان 1995 اتفاق می‌افتد، با شخصیت‌ها و مکان‌هایی که در نسخه قبلی خود شروع به کار کردند، در 19 ژانویه 2023 در نتفلیکس پخش شد. در فوریه 2023، سریال برای فصل دوم تمدید شد.

تمرکز این نمایش بر روی لیا فورمن، دختر نوجوان اریک فورمن و دونا پینچیوتی است که با نوجوانان دیگر ارتباط برقرار می‌کند و تابستان 1995 را با پدربزرگ و مادربزرگش رد و کیتی در پوینت پلیس، ویسکانسین، 15 سال پس از وقایع دهه 70 سپری می‌کند.

Clone High

بهترین سیتکام های 2023
بهترین سیتکام های 2023

Clone High یک انیمیشن کمدی علمی تخیلی آمریکایی-کانادایی برای بزرگسالان است که توسط فیل لرد، کریستوفر میلر و بیل لارنس ساخته شده است. فیلم Clone High در دبیرستانی در شهر خیالی Exclamation، ایالات متحده آمریکا اتفاق می‌افتد که مخفیانه به‌عنوان یک آزمایش نظامی پیچیده اجرا می‌شود که توسط یک اداره دولتی به نام هیئت مخفی فیگورهای سایه تنظیم شده است.

شخصیت‌های تاریخی که شبیه‌سازی شده‌اند و در دبیرستان قرار گرفته‌اند، از جمله آبراهام لینکلن، کلئوپاترا، جوآن آو آرک، جان اف کندی و غیره، در حالی که با آزمایش‌های زندگی عادی نوجوانان روبرو می‌شوند.

Animal Control

بهترین سیتکام های 2023
بهترین سیتکام های 2023

Animal Control یک کمدی آمریکایی است که در 16 فوریه 2023 در فاکس پخش شد. گروهی از کارگران کنترل حیوانات در سیاتل متوجه می‌شوند که زندگی‌شان به جای حیوانات، توسط انسان‌ها پیچیده شده است. جوئل مک هیل در نقش فرانک شاو، افسر ارشد کنترل حیوانات است.

How I Met Your Father

سریال های مشابه فرندز
سریال های مشابه فرندز

اگر طرفدار سریال‌های سیتکام باشید، احتمالا با سریال مشهور How I Met Your Mother آشنا باشید. نام این سریال در ایران با عنوان آشنایی با مادر شناخته می‌شود. داستان این سیتکام در باره مردی بود که در آینده درحال تعریف داستان آشنایی خودش با مادر فرزندانش برای آن‌ها بود. ما در طول این سریال می‌توانستیم داستان‌های جالب و خنده‌داری که برای او و دوستانش در گذشته رخ می‌دادند را مشاهده کنیم.

هنگام پایان این سریال، ساخت یک اسپین آف با نام How I Met Your Dad به طور رسمی تایید شد. اما طولی نکشید که این سریال پیش از مراحل تولید کنسل شد. اکنون و پس از گذشت چندین سال، سریال جدیدی با نام How I Met Your Father ساخته شد که درواقع همان اسپین آف کنسل شده می‌باشد.

داستان این سریال، در باره مادری است که داستان آشنایی‌اش با پدر فرزندانش را برای آن‌ها شرح می‌دهد. این بار ما شاهد گروهی از دوستان هستیم که در عصر تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین قسمت های سریال آشنایی با مادر (How I Met your Mother)

Rick and Morty

محبوب ترین سیتکام های تاریخ
محبوب ترین سیتکام های تاریخ

سریال Rick and Morty، یکی از محبوب ترین سیتکام های تاریخ انیمیشنی است. این سیتکام از سال 2013 تاکنون درحال پخش بوده است. فصل پنجم سریال ریک و مورتی در سال 2021 منتشر شد. با وجود تاخیرهای بسیار زیاد در بین فصل‌های پیشین، اما تخمین زده می‌شود تا فصل پنجم ریک و مورتی تا اواخر سال 2022 آغاز به پخش کند.

ریک نام یک پیرمرد نابغه و عجیب است. او زمان زیادی را به انتجام آزمایش‌های عجیب و غریب و البته کمدی در آزمایش‌گاهش می‌پردازد. او یک نوه به نام مورتی دارد که در اکثر ماجراجویی‌ها، با ریک همراه می‌شود.

بیشتر بخوانید: حقایقی از ریک و مورتی ؛ تئوری ها، فلسفه و نمادهایی که باید بدانید

Frasier

بهترین سریال های سیتکام
بهترین سریال های سیتکام

دکتر فریزر کرین یک پزشک موفق در بوستون بود. اما او تصمیم گرفت تا برای ایجاد کمی تغییر در زندگی‌اش، بوستون را رها کرده و به شهر پدری‌اش، سیاتل مهاجرت کند. اکنون دکتر فریزر ساکن سیاتل است و در همین حین، او یک برنامه رادیویی دارد که در آن از تجربیات پزشکی‌اش می‌گوید. با این حال اتفاقات کمدی جذابی در طول سریال برای دکتر فریزر رخ می‌دهند.

خلاصه داستانی که خواندید، به سریال فریزر مربوط می‌شود که بین سال‌های 1993 تا 2004 پخش می‌شد. فریزر یک کمدی و سیتکام موفق و یکی از محبوب ترین سیتکام های تاریخ بود. اکنون نیز پس از گذشت 18 سال از انتشار فصل آخر، یک ریبوت از این سریال در دست ساخت می‌باشد. درحال حاضر تمامی اطلاعات از این ریبوت محرمانه نگه داشته شده‌اند.

WandaVision

بهترین سریال های سیتکام
بهترین سریال های سیتکام

سریال وانداویژن یکی از متفاوت‌ترین کارهای مارول بود. همچنین این سریال اولین سریال از دنیای سینمایی مارول بود که در دیزنی پلاس منتشر می‌شد. در چند اپیزود اول این سریال، ارتباط بسیار کمی از دنیای سینمایی مارول وجود دارد. حتی هیچکس نمی‌داند که چرا واندا و ویژنی که از قبل مرده بود اکنون در یک سریال سیتکام قرار دارند. رفته رفته ارتباط این سریال با دنیای سینمایی مارول پررنگ شد اما تا پیش از آن، یک سیتکام بینظیر بود.

سبک ساخت این سریال، بدین شکل است که اولین اپیزود همانند سیتکام‌های دهه 1950 میلادی ساخته شده است. سپس اپیزود دوم همانند دهه 1960 و به همین ترتیب هر اپیزود به روزتر می‌شود. این شیوه خاص طراحی و همچنین کمدی قابل قبول، باعث شده است تا این سریال حتی برای کسانی که علاقه‌ای به سینمای ابرقهرمانی ندارند نیز قابل قبول باشد.

Only Murders In The Building

بهترین سریال های سیتکام
بهترین سریال های سیتکام

استیو مارتین و مارتین شورت چندین دهه است که یک زوج بزرگ کمدی بوده‌اند. اکنون آن‌ها مجدداً به همراه سلنا گومز، در سریال Only Murders In The Building یه یکدیگر پیوسته‌اند تا بهترین سیتکام های 2021 را بسازند.

این سریال داستان سه همسایه را روایت می‌کند که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. اما وجه مشترک هرسه آن‌ها، گوش دادن یه یک پادکست جنایی مشهور است. آن‌ها عاشق این پادکست هستند! هنگامی که یک قتل در آپارتمان آن‌ها رخ می‌دهد، اکنون این سه همسایه با یکدیگر همکاری می‌کنند تا بتوانند راز قتل را کشف کرده و پادکست جنایی خودشان را بسازند!

What We Do In The Shadows

بهترین سریال های سیتکام
بهترین سریال های سیتکام

اگر به خون آشام‌ها علاقه دارید، سریال What We Do In The Shadows بهترین سریال در سال 2021 است که باید تماشا کنید. این سریال یکی از سیتکام های معروف 2021 است که داستان سه خون‌آشام به نام‌های ناندور، لازلو و نادجا را روایت می‌کند. این سریال یک یک سیتکام ترسناک نیز محسوب می‌شود.

The Office

بهترین سریال های سیتکام
بهترین سریال های سیتکام

سریال The Office یک اقتباس از سریالی با همین نام است که از شبکه بی‌بی‌سی پخش می‌شد. این‌بار می‌توانیم شاهد زندگی کارمندان شعبه Scranton از شرکت Dunder Mifflin باشیم که توپسط یک رئیس عجیب و غریب به نام مایکل اسکات اداره می‌شود.

این سریال سیتکام با بازیگران قدرتمند، داستان‌هایی جذاب، و عاشقانه‌هایی به یاد ماندنی تبدیل به یکی از بهترین سریال های مشابه فرندز شد. این سریال از سال 2005 تا 2013 و در 9 فصل از شبکه NBC پخش شد.

Gravity Falls

بهترین سیتکام ها
بهترین سیتکام های معروف

سریال آبشار جاذبه، یک سریال سیتکام معمایی است که به صورت انیمیشنی ساخته شده است. این سریال بین سال‌های 2012 تا 2016 و در دو فصل ساخته و از شبکه دیزنی پخش می‌شد. تمرکز این سریال بر کودکان بود اما لزوماً این سریال مخصوص کودکان ساخته نشده است.

این سریال بر دیپر و خواهر دوقلویش میبل تمرکز دارد. آن‌ها قصد دارند تا تعطیلات تابستانی را در مکانی به نام آبشار جاذبه و در کنار عموی بزرگ خود به نام اورگان بگذرانند. آن‌ها آن‌جا را تبدیل به یک مکان توریستی بزرگ می‌کنند و در همین حین، به ماجراجویی‌های جذاب و متنوعی می‌روند.

Friends

بهترین سریال های سیتکام
بهترین سریال های سیتکام

سریال Friends بالاترین نمره را در میان دیگر سریال‌های سیتکام دارد. به همین دلیل است که می‌توانیم این سریال را بدون تردید بهترین سیتکام تاریخ بنامیم. این سریال در 10 فصل و طی ‌سال‌های 1994 تا 2004 پخش شد. همچنین ساخت یک اپیزود ویژه از سریال Friends در سال 2021، باعث شد تا این سریال مجدداً مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین قسمت های سریال فرندز Friends 

این سریال زندگی شش جوان را به نمایش می‌گذارد که تلاش می‌کنند تا در فراز و نشیب‌های زندگی در منهتن، به زندگی خود ادامه دهند. امروزه این سریال تبدیل به یکی از معیارهای فرهنگ‌ عامه شده است. همچنین افراد مختلفی از سراسر جهان، برای یادگیری زبان انگلیسی سریال Friends را تماشا می‌کنند. بدون هیچ شک و تردیدی، این سریال بهترین سیتکام تاریخ در میان مردم است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های سیتکام سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *