معرفی تمام سریال هایی که از دنیای بازی تاج و تخت ساخته خواهند شد

رمان‌های فانتزی آقای «جورج آر. مارتین» که سریال بازی تاج و تخت و خاندان اژدها، بر اساس آن‌ها ساخته شده است، دنیای گسترده‌ای دارد.

نخستین جلد این دنیای حماسی، در سال 1996 عرضه شد و متشکل از سرزمین‌های وسیع و گسترده‌ای است که شامل 12 جلد می‌شود. از ابتدا تا انتهای این کتاب و در حال حاضر، این داستان از دیدگاه 31 شخصیت نقل شده که در نقاط مختلف جغرافیایی قرار دارند و همچنین این مجموعه یکی از بهترین سری کتاب‌هایی به‌شمار می‌آید که چیزی حدود 90 میلیون نسخه از آن در سرتاسر جهان به فروش رفته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


سریال بازی تاج و تخت که سریالی بر اساس این رمان‌ها ساخته شده بود، توانست در سال 2011، به مدت 9 سال، پرچمداری کند و رکورد‌های مختلفی را بشکند؛ اما با پایان یافتن این سریال، خلاء عجیبی میان هواداران شکل گرفت و اینجا بود که شبکه‌ی HBO، خبر از ساخت 6 اسپین آف و یا پیش‌درآمد را بر اساس این دنیای وسیع داد.

تمام اسپین آف های گیم اف ترونز

معرفی تمام اسپین اف های سریال بازی تاج و تخت

 

سریال بازی تاج و تخت
سریال بازی تاج و تخت

سریال خاندان اژدها ، نخستین سریالی بود که از این دنیا الهام گرفت و از رمان‌های تاریخی آتش و خون «مارتین» است که به تازگی منتشر شده‌ان.. همچنین این شبکه، یک پیش درآمد و یک اسپین آف بازی تاج و تخت این مجموعه را که بر اساس شخصیت «نایت کینگ» و «جان اسنو» بود را کنسل کرد و گفت که هیچوقت آن‌ها را نخواهد ساخت.

از آنجایی که حق پخش تمامی رمان‌های مارتین بر عهده‌ی شبکه‌ی HBO است، این کمپانی، سرمایه‌ی عطیمی را صرف تولید اسپین اف های بازی تاج و تخت خواهد کرد.

فصل سوم خاندان اژدها (House of the Dragon)

سریال بازی تاج و تخت

پس از اینکه فصل هشتم ناامیدکننده بازی تاج و تخت این سریال را برای چند سال از نقشه خارج کرد، بازگرداندن محبوبیت آن توسط HBO، یک نوید خوب برای طرفداران بود. خاندان اژدها انتخاب کاملی برای ارائه داستانی در دنیای «جورج آر. آر. مارتین» داشت و شباهت‌هایی به فرمت داستانی بازی تاج و تخت را ایفا کرد؛ در حالی که به دنبال چیز جدیدی نیز می‌گشت.

پس از موفقیت فصل اول، HBO فصل دوم را ساخت و حالا با پایان یافتن فصل 2، باید منتظر فصل سوم و سپس فصل 4 (پایانی) باشیم. فصل دوم خاندان اژدها وعده پایان فصل اول را با پرداختن به کشتار جنگ داخلی تارگریان عملی کرد و برخی از وحشیانه‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین لحظات داستان آتش و خون را در این فصل به نمایش گذاشت که البته کافی نبود.

شوالیه هفت پادشاهی (A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight)

سریال بازی تاج و تخت
سریال بازی تاج و تخت

اسپین آف سریال بازی تاج و تخت دیگر که در سال 2025 برای نخستین‌بار در قالب 6 قسمت منتشر می‌شود، سریال شوالیه هفت پادشاهی است که ریشه آن از داستان‌های دانک و تخم می‌آید.

تاکنون سه داستان به نام‌های شوالیه خاردار، شمشیر سوگند خورده و شوالیه مرموز از دانک و تخم منتشر شده است. این سریال، داستان «دانک»، یک شوالیه سرگردان را دنبال می‌کند که در نهایت به سر «دنکان تال»، فرمانده لرد گارد پادشاهی تبدیل می‌شود.

«تخم» نیز اسکویر «دانک» است و روزی به عنوان پادشاه «اگان پنجم» بر وستروس حکومت می‌کند. این داستان‌ها حدود 90 سال قبل از بازی تاج و تخت اتفاق می‌افتد و کمی سبک‌تر از سریال اصلی است و لحظات حماسی کمتری نسبت به نغمه آتش و یخ دارد.

«مارتین» قصد دارد از 6 تا 12 داستان کوتاه منتشر کند، بنابراین این سریال می‌تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.

فتح اگان (Aegon’s Conquest)

سریال بازی تاج و تخت

نام «اگان فاتح» در طول چندین دوره از سریال‌های گیم آف ترونز و خاندان اژدها، به دلیل میراثی که بر جای گذاشت و وستروس را فتح کرد، تکرار شد. از زمانی که ساخت این چند داستان از اسپین آف گیم آف ترونز امکان‌پذیر شد، این رویداد که مربوط به 300 سال قبل از وقایع بازی تاج و تخت است نیز مورد درخواست قرار گرفت. فتح اگان توسط HBO برای توسعه تأیید شده و «متسون توملین»، نویسنده فیلم بتمن 2022 در حال کار روی آن است.

این اولین‌بار نیست که پروژه فتح اگان در حال توسعه گزارش شده است. در آوریل 2023، شایعاتی مربوط به ساخت نسخه سینمایی این اقتباس وجود داشت. هیچ برنامه‌ای برای بازیگران یا زمان انتشار برای این سریال وجود ندارد؛ اگرچه منبع اصلی آن نیز در آتش و خون موجود است و می‌توان به راحتی از آن الهام‌برداری کرد. خاندان اژدها سقوط خانواده تارگریان را به تصویر می‌کشد، در حالی که فتح ایگون می‌تواند ظهور خشونت‌آمیز آن‌ها به قدرت را نشان دهد.

مار دریا (The Sea Snake)

سریال بازی تاج و تخت
سریال بازی تاج و تخت

یکی دیگر از مهم‌ترین اسپین اف های game of thrones ، یک سریال انیمیشنی جدید «بازی تاج و تخت» به نام مار دریا است که در واقع یک اسپین‌آف از یک اسپین‌آف دیگر به‌شمار می‌رود.

این سریال روی زندگی «کورلیس ولاریون»، معروف به مار دریایی، متمرکز خواهد بود که توسط «استیو توسانت» در خاندان اژدها به تصویر کشیده شده است و یک سریال ساخته شده بر اساس سفرهای بزرگ او را توسعه می‌دهد.

مار دریایی از اقیانوس‌ها دور عبور کرده و به مناطقی از اسوس رفته که شاید دیدن آنجا‌ها برای طرفداران جذاب باشد. لرد «کورلیس ولاریون»، نقش مهمی در خاندان اژدها ایفا می‌کند و وفاداری‌های او با پیشروی رقص اژدهایان آزمایش می‌شود.

با ادامه سریال هاوس آف دراگون، علاقه به «کورلیس ولاریون» و گذشته او با توجه به اینکه خاندان ولاریون قبلاً ناشناخته بودند، افزایش خواهد یافت. اسپین‌آف مار دریا، در ابتدا قرار بود لایو اکشن باشد؛ اما «جورج آر. آر. مارتین» در وبلاگ خود اعلام کرد که اگر این سریال چراغ سبز دریافت کند، به دلیل محدودیت‌های بودجه، انیمیشن خواهد شد.

هزار کشتی (Ten Thousand Ships)

سریال بازی تاج و تخت

پیش‌درآمد دیگری از سریال گیم آف ترونز در حال توسعه است که داستان پرنسس «نی‌میرا» از رودخانه روین را روایت می‌کند. رودینار، حدود 1000 سال پیش از وقایع بازی تاج و تخت، توسط «فری‌هولد ولیریایی» نابود شد و «نی‌میرا» مردم خود را برای رسیدن به ایمنی و آزادی رهبری کرد.

گفته می‌شود که او 10 هزار کشتی را برای حرکت در رودخانه روین و دور شدن از اسوس فرماندهی کرد. داستان «نی‌میرا» یکی از افسانه‌ای‌ترین داستان‌های تاریخ وستروس است که با شخصیت «آریا» نیز ارتباط دارد که به نام این شاهزاده نامگذاری شده است.

«آماندا سگال»، فیلمنامه اسپین آف هزار کشتی را خواهد نوشت؛ اما هیچ تیم خلاق دیگری هنوز تأیید نشده‌اند. مانند مار دریایی، این سریال نیز سال‌ها در مراحل اولیه توسعه بوده است. HBO امکان دارد ابتدا اسپین‌آف‌های امن‌تر و متمرکز بر تارگریان را تضمین کند و سپس به سراغ داستان‌های عمیق‌تر «مارتین» برسد.

امپراطوری طلایی (The Golden Empire)

سریال بازی تاج و تخت
سریال بازی تاج و تخت

یک اسپین‌آف انیمیشن بزرگسالانه از ژانویه 2021 در مراحل اولیه توسعه بوده است. داستان‌های انیمیشن تاریخ‌ها و افسانه‌ها، جنبه‌هایی از تاریخ وستروس را تشریح می‌کنند و بنابراین نغمه آتش و یخ از قبل، برخی از مبانی‌ها را برای تغییر و رسانه در اختیار دارد؛ اگرچه این نمایش واضحاً دامنه بسیار گسترده‌تری خواهد داشت.

عنوان این نمایش، به امپراتوری طلایی یی تی اشاره دارد که در شرق دور اسوس واقع شده است و منابع کمی برای کاوش در کنار کتاب جهان یخ و آتش دارد.

اسپین‌آف امپراتوری طلایی از زمان اعلام اولیه خود به‌روزرسانی‌های زیادی نداشته است و بخش زیادی از کار مخفی به صورت مخفی پیش می‌رود. «مارتین» از هنر مفهومی که برای این نمایش دید، تمجید کرد و احتمالاً در پشت صحنه، به توسعه داستانی که باید یکی از منحصر به فردترین داستان‌های جهان او باشد، مشارکت دارد.

امپراتوری طلایی جامعه‌ای را کاوش خواهد کرد که برخلاف آنچه در بازی تاج و تخت یا خاندان اژدها دیده شده، وجود داشتند.

سوالات متداول

اسپین آف بعدی Game of Thrones چیست؟

پیش از پایان فصل دوم House of the Dragon، مکس تبلیغ جدید و مهیجی را منتشر کرد که برخی از بزرگ‌ترین نسخه‌های آینده پخش‌کننده برای سال‌های 2024 و 2025 را به نمایش می‌گذارد. نکته برجسته شامل نگاهی اجمالی به اسپین‌آف جدید شوالیه‌ای از هفت پادشاهی بود.

House of the Dragon چند فصل خواهد داشت؟

با توجه به اعلام شوارنر سریال خاندان اژدها، این سریال 4 فصل خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب () چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *