تصاویری از سانحه بالگرد سید ابراهیم رئیسی

چندی پیش، تأیید شد که «ابراهیم رئیسی» و اعضای همراهش در سانحه سقوط هلیکوپتر جان خود را از دست داده‌اند. تصاویری از بالگرد ابراهیم رئیسی نیز منتشر شد.

رئیس هلال احمر ایران اعلام کرد که جسدهای سقوطی در بالگرد به تبریز منتقل شده‌اند. «پیرحسین کولیوند»، رئیس هلال احمر ایران در مصاحبه با شبکه خبر از انتقال اجساد سقوط شده از این بالگرد به معراج شهدای تبریز خبر داد. به گفته وی، عملیات جستجوی جسادان به پایان رسیده است.


ادامه مطلب در ادامه

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


تصاویری از سانحه بالگرد ابراهیم رئیسی

فرمانده سپاه عاشورا نیز درباره سرنوشت مسافران هلیکوپتر حامل «ابراهیم رئیسی» و همراهانش اظهار داشت:

بعضی از اجساد سوخته و قابل شناسایی نیستند.

وی همچنین افزود:

سه جسد از شهدا در دره فرو رفته است.

با توجه به سانحه سقوط بالگرد و کشته شدن «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر خارجه ایران، طبق قانون اساسی ایران، وزارتخانه خارجه تا زمان انتخاب وزیر خارجه جدید، تا حداکثر سه ماه می‌تواند تحت نظر یک سرپرست فعالیت کند.

ماده 135 قانون اساسی ایران این امکان را به رئیس‌جمهور می‌دهد که در صورت عدم وجود وزیر برای یک وزارتخانه، حداکثر به مدت سه ماه یک فرد را برای سرپرستی آن وزارتخانه انتخاب و معرفی کند.

با توجه به کشته شدن رئیس‌جمهور در این حادثه، طبق ماده 131 قانون اساسی، معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت رهبری مسئولیت‌ها و اختیارات رئیس‌جمهور را برعهده می‌گیرد؛ بنابراین، «محمد مخبر»، معاون اول رئیس‌جمهور، مسئولیت انتخاب سرپرست برای وزارت خارجه ایران را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این سانحه چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *