معرفی بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید روزانه در سال 2024

آیا واقعا این موضوع امکان پذیر است که به صورت روزانه از معاملات فارکس کسب سود کرد؟ باید بگوییم که بله! مهم‌ترین گام برای موفقیت در معاملات روزانه‌، تسلط روی یک استراتِژی معاملاتی مناسب است و یکی از نکاتی که در روند معاملاتی مخصوصا در معاملات روزانه اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند، انتخاب جفت ارزهای درست برای ترید است. در این مقاله با بهترین جفت ارزها برای دی تریدینگ و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.

ترید روزانه در بازار فارکس چیست؟

قبل از شروع ترید روزانه حتما باید درمورد ترید فارکس، اطلاعات لازم و کافی داشته باشید. استراتژی‌های ترید بر اساس تایم فریم یا بازه‌ی زمانی کوتاه به دو دسته‌ی اسکالپینگ و دی تریدینگ تقسیم می‌شود. اسکالپر‌ها در تایم فریم‌های 15 دقیقه و کمتر معامله می‌کنند اما دی تریدرها معمولاً طی یک روز کاری معاملات خود را انجام می‌دهند و معاملات و پوزیشن‌های خود را با تریم فریم یک‌ساعت و چهار ساعت جلو می‌برند که به طور معمول با تمام شدن روز معاملاتی کار آن‌ها نیز با بازار تمام می‌شود. این دو نوع ترید بر اساس تحلیل‌های فنی و اخبار و با تمرکز روی تغییرات کوتاه مدت قیمت‌ها انجام می‌شود. اطلاع و آموزش در مورد نحوه انجام معاملات مخصوصا در چنین بازه‌های زمانی کوتاهی بسیار حیاتی است. برای دستیابی به موفقیت در ترید روزانه، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، مدیریت ریسک مناسب و تحلیل دقیق بازار دارید. همچنین، آگاهی از شرایط بازار و رویدادهای اقتصادی نیز برای تصمیم‌گیری صحیح در ترید روزانه حائز اهمیت است.

ویژگی‌های مهم جفت ارزهای مناسب دی تریدینگ

هنگام در نظر گرفتن جفت ارز برای معاملات روزانه در بازار فارکس، مهم است که به دنبال جفت ارزهایی باشید که ویژگی‌های خاصی را برای استراتژی‌های معاملاتی کوتاه مدت دارند. برخی از ویژگی‌های کلیدی که هنگام انتخاب جفت ارز برای این معاملات باید در نظر داشته باشید شامل موارد زیر است:

  1. نقدشوندگی بالا: جفت ارزهایی را انتخاب کنید که نقدشوندگی بالایی دارند. جفت ارزهایی با این ویژگی امکان ورود سریع به معاملات و خروج سریع از آن‌ها را میسر می‌کنند.
  2. نوسان: به دنبال جفت ارزهایی با نوسان کافی باشید تا فرصت‌های معاملاتی را در طول روز فراهم کنند. جفت ارزهایی که نوسان بسیار کمی در طول روز دارند، پتانسیلی برای کسب سود از طریق معاملات روزانه ندارند.
  3. کارمزد پایین: اسپرد کمتر نشان دهنده‌ هزینه کمتر برای ورود به یک معامله است. اسپرد معمولاً به صورت نقطه‌ای یا درصدی از قیمت لحظه آن جفت ارز محاسبه می‌شود و اسپرد کمتر معمولاً به عنوان یک مزیت برای تریدرهای روزانه در نظر گرفته می‌شود، زیرا در تریدهای متعدد هزینه‌های تریدینگ آن‌ها را کاهش می‌دهد و امکان بیشتری برای سوددهی فراهم می‌کند.
  4. همبستگی: همبستگی یا کرولیشن (correlation) به تاثیر و ارتباط روند قیمتی دو جفت ارز بر روی یکدیگر اشاره دارد. به طور دقیق‌تر یعنی این نمادها رفتارهای قیمتی مشابهی دارند و با درصد بالایی مثل همدیگر حرکت می‌کنند. با توجه به این نکته معامله همزمان روی جفت‌های با همبستگی بالا ریسک معاملاتی شما را افزایش می‌دهد. ایجاد تنوع در پرتفوی معامله بر روی جفت‌های غیر همبسته به مدیریت ریسک شما کمک می‌کند.
  5. اخبار اقتصادی: رویدادهای اقتصادی و اخبار تقویم اقتصادی فارکس عامل اصلی محرک قیمت جفت ارزها هستند. با توجه به اطلاعات و تحلیل‌های کافی در مورد جفت ارزهای اصلی، استفاده از تحلیل فاندامنتال و فرصت کسب‌درآمد از آن‌ها به خوبی وجود دارد.

بهترین جفت ارزها برای ترید روزانه

با توجه به فاکتورها و ویژگی‌های جفت ارزهای مناسب برای معاملات روزانه که در بخش قبل در مورد آن صحبت کردیم، می‌توانیم بگوییم بهترین جفت ارزها برای ترید روزانه فارکس به ترتیب موارد زیر هستند:

  1. EUR/USD (دلار آمریکا/یورو): معروف‌ترین جفت ارز فارکس که بیش‌ترین معاملات و حدود 25 درصد از نقدینگی فارکس را به خود اختصاص داده است. نوسانات سریع و اسپرد اندک، این جفت ارز را به گزینه‌ای عالی برای نوسان‌گیری روزانه تبدیل کرده است.
  2. GBP/USD (دلار آمریکا/پوند انگلیس): این جفت ارز با 9.5 درصد از حجم نقدینگی فارکس یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای دی تریدینگ می‌باشد.
  3. JPY/USD (دلار آمریکا/ین ژاپن): حدود 13.5 درصد از نقدینگی فارکس مربوط به این جفت ارز است. حجم مبادلات بالا بین آمریکا و ژاپن و همچنین تورم پایین اقتصاد ژاپن باعث ایجاد پایداری مناسبی برای کسب سود روزانه از ترید این جفت ارز شده است.
  4. AUD/USD (دلار استرالیا/دلار آمریکا): استرالیا که جزء بیست اقتصاد برتر دنیاست، 6 درصد از مبادلات فارکس را به خود اختصاص داده و همینطور با جفت ارزهای EUR/USD ، NZD/USD و AUD/CAD بیشترین میزان همبستگی را دارد.
  5. CAS/USD (دلار آمریکا/دلار کانادا):5 درصد از نقدینگی فارکس مربوط به این جفت ارز است. حجم بالای تجارت بین این دو کشور، نشان دهنده‌ بالا بودن تقاضا برای این دور ارز است.

استراتژی‌های دی تریدینگ

معاملات روزانه شامل چندین سبک معاملاتی مختلف می‌شود در ادامه چند استراتژی رایج معاملات روزانه برای شما شرح داده شده است:

  1. اسکالپینگ Scalping: این استراتژی شامل انجام معاملات متعدد در طول روز برای سود بردن از حرکات کوچک قیمت است. همان‌طور که گفتیم هدف اسکالپرها این است که از نوسانات قیمت در تایم فریم کوتاه بهره ببرند و به طور معمول موقعیت‌های خود را برای چند دقیقه تا نهایتا چند ساعت حفظ کنند.این استراتژی به سرمایه‌ی نسبتا بالایی نیاز دارد تا از انباشت سودهای جزئی بتوان مبلغ قابل توجهی به‌دست آورد‌.
  2. مومنتوم تریدینگ: معامله گران مومنتوم به دنبال ارزهایی هستند که در حال تجربه حرکت‌های قیمتی قوی به سمت بالا یا پایین هستند. یک روند صعودی و یا نزولی را در نظر بگیرید. این روند در کف قیمت به آهستگی آغاز می‌شود و ناگهان شتاب می‌گیرد. عامل شتاب می‌تواند یک رویداد اقتصادی باشد، بدین ترتیب کسب سود از نوسان شدید ارزها، هدف معامله‌گران مومنتوم است.
  3. معاملات breakout: این معامله گران به دنبال سطوح قیمتی هستند که در آن یک شکست مقاومتی در نمودار اتفاق بیفتد. آن‌ها زمانی وارد معاملات می‌شوند که قیمت از سطوح مقاومت یا زیر سطح حمایت شکسته شود و انتظار دارند حرکت در جهت شکست ادامه یابد.
  4. معاملات معکوس: معامله گران معکوس به دنبال نشانه‌هایی از تغییر روند در بازار هستند. آن‌ها زمانی وارد معاملات می‌شوند که معتقدند نمودار قیمت یک نماد معاملاتی به نقطه‌ عطفی رسیده است که احتمالاً جهت خود را تغییر می‌دهد. اما توصیه می‌شود که این استراتژی‌ها را قبل از پیاده‌سازی با پول واقعی، در یک حساب آزمایشی، تست و تمرین کنید.

سخن آخر

جفت ارزهای اصلی فارکس علاوه بر حجم معاملات و نوسان قیمتی بالا، دارای اسپردهای کمتری هستند که آن‌ها را برای معامله‌گران روزانه جذاب می‌کند. انجام تجزیه و تحلیل کامل قبل از معامله هر جفت ارز مهم است، زیرا شرایط بازار می‌تواند به سرعت تغییر کند. علاوه بر این، معاملات روزانه نیازمند یک رویکرد منظم، مدیریت ریسک و توانایی واکنش سریع به حرکات بازار است. متخصصان و تریدرهای حرفه‌ای توصیه می‌کنند قبل از شرکت در بازار، استراتژی‌های دی تریدینگ خود را با یک حساب آزمایشی تمرین کنید تا مهارت و تجربه‌ کافی در این زمینه را به‌ دست آورید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *