زمان مناسب سافاری دبی در سال 1403

شهر مدرن و توریستی دبی، در دل بیابان‌های وسیع و پر رمز‌و‌رازی قرار گرفته است که فرصت تفریح در طبیعت را در کنار گشت‌وگذار در خیابان‌های لوکس و باشکوه در اختیارتان قرار می‌دهد. بدون شک، سفر به دبی با تجربیات و جذابیت‌های زیادی همراه است؛ تصور کنید که بعد از بازدید خیابان‌های لوکس، آسمان‌خراش‌های مدرن و جاذبه‌های دیدنی پر زرق‌و‌برق، به دل صحرا بروید و انواع فعالیت‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویانه را تجربه کنید. اگر در زمان مناسب سافاری دبی به این منطقه گردشگری بروید، لذت تفریح در طبیعت و تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن، دوچندان خواهد شد. برای آشنایی با بهترین فصل سافاری دبی و جذاب‌ترین امکانات تفریحی آن، با ادامه مطلب همراه شوید.

انواع سافاری دبی

در سافاری دبی، تمام آن چیزی که از تفریح و هیجان در طبیعت در تصور دارید، فراهم شده است. شما می‌توانید با توجه به بودجه و روحیه‌تان، هر تفریحی را که دوست دارید در این منطقه گردشگری انجام دهید. قیمت تور سافاری دبی با توجه به نوع سافاری، نوع تور و امکانات تفریحی و رفاهی که انتخاب می‌کنید، متغیر است. به‌طور کلی می‌توان انواع سافاری را به این شکل دسته‌بندی کرد:

  • دسته اول: مناسب افرادی است که عاشق هیجان هستند و از انجام تفریحاتی مانند آفرودسواری، موتورسواری، اسکی روی شن، بالن سواری و مانند این‌ها لذت می‌برند.
  • دسته دوم: مناسب افرادی است که به ماجراجویی در طبیعت و تماشای حیات وحش علاقه دارند. در این نوع سافاری، می‌توانید انواع حیوانات کمیاب و غیراهلی را در زیستگاه طبیعی‌شان مشاهده کرده و بهترین لحظات را در سفر به دبی سپری کنید.

زمان مناسب سافاری دبی در سال 1403

بهترین زمان تجربه سافاری دبی

همان‌طور که اشاره شد، انتخاب مناسب‌ترین فصل سافاری دبی تاثیر زیادی بر کیفیت تفریحات شما دارد. از آنجایی که آب‌وهوای دبی، گرم و سوزان است، تجربه سافاری دبی در تابستان کمی دور از تصور خواهد بود. برای طبیعت‌گردی و کویرگردی در دبی، بهتر است زمان سفرتان را به ماه‌های زمستان و اوایل فصل بهار موکول کنید. در فصل سرما که زمان مناسب سافاری دبی به‌شمار می‌رود، شاهد هوای معتدل و تابش ملایم خورشید خواهید بود که لذت گشت‌وگذار را در صحرای شگفت‌انگیز دبی دوچندان می‌کند.

جذاب ترین تفریحات سافاری دبی

حال که با زمان مناسب سافاری دبی آشنا شدید، نوبت به معرفی جذاب‌ترین و محبوب‌ترین تفریحاتی رسیده است که در این منطقه می‌توانید انجام دهید. همان‌طور که اشاره شد، نوع تفریحات سافاری دبی به انتخاب و روحیه شما بستگی دارد، اما برخی از پرطرفدارترین و هیجان‌انگیزترین امکانات تفریحی سافاری دبی به شرح زیر است:

شتر سواری

سفر به دبی در بهترین فصل سافاری دبی، فرصت تجربه شترسواری در بین شن‌ها و ماسه‌های بیابان را به شما می‌دهد. این تجربه تکرارنشدنی و هیجان‌انگیز حس‌وحال متفاوتی دارد و امکان تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر از صحرا را در اختیارتان می‌گذارد. توصیه می‌شود شترسواری در سافاری دبی را هنگام غروب خورشید تجربه کنید که بسیار رویایی و شگفت‌انگیز است.

شترسواری (camel riding) یکی دیگر از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در سافاری صحرا دبی است؛ بهترین زمان برای این تجربه خاص و بیاد ماندنی، هنگام غروب خورشید است. این تفریح به شما فرصت می‌دهد تا در سکوت و آرامش بیابان شتر سواری کنید و از زیبایی‌های طبیعی این منطقه لذت ببرید.

زمان مناسب سافاری دبی در سال 1403

اسکی روی شن

اگر جزو کسانی هستید که از اسکی روی برف لذت می‌برید، پیشنهاد می‌شود اسکی روی شن را نیز در سافاری دبی تجربه کنید. البته اگر به فکر سافاری دبی در تابستان هستید، بهتر است خیال انجام این تفریح را از سر بیرون کنید؛ چراکه ماسه‌های داغ و شن‌های سوزان این فرصت را از شما می‌گیرند. اسکی روی شن از تفریحات ایمن و پرطرفدار در مجموعه سافاری دبی محسوب می‌شود که هر گروه سنی می‌توانند آن را انجام دهند. نگران نباشید؛ چون حتی اگر بارها به زمین بخورید، روی شن‌های نرم فرود می‌آیید.

موتور سواری

در سافاری دبی برای عاشقان سرعت و هیجان نیز امکانات تفریحی متنوعی درنظر گرفته شده است. یکی از جذاب‌ترین تفریحات مهیج و شاد سافاری، موتورسواری و چهارچرخ سواری نام دارد که حتی افراد آماتور نیز می‌توانند آن را انجام دهند. حرکت روی تپه‌های بیابان و بالا و پایین رفتن از آن‌ها، بسیار جذاب و مفرح است و آدرنالین خونتان را افزایش می‌دهد. جالب است بدانید که کودکان نیز می‌توانند راننده موتورهای چهارچرخ باشند؛ چراکه موتورهایی با سایز کوچک و قدرت کمتر برای این گروه سنی فراهم شده است.

زمان مناسب سافاری دبی در سال 1403

بالن سواری

همان‌طور که می‌دانید، سافاری دبی در تابستان به‌دلیل آفتاب سوزان و گرمای شدید هوا، غیرممکن است؛ بنابراین اگر می‌خواهید از امکانات تفریحی جذاب و هیجان‌انگیز این منطقه لذت ببرید، برای سفر در فصول سرد سال برنامه‌ریزی کنید. در این شرایط، می‌توانید بالن‌سواری در سافاری دبی و تماشای چشم‌انداز باشکوه از صحرا را انجام دهید. در بالن سواری به ارتفاع 1200 متری از سطح زمین می‌روید و حس معلق بودن در هوا و لمس آسمان را تجربه خواهید کرد.

آفرود سواری

اگر در زمان مناسب سافاری دبی به این منطقه گردشگری بروید، می‌توانید از سرعت و هیجان به شکل متفاوتی لذت ببرید. آفرود سواری در سافاری دبی با ماشین‌های چهار دیفرانسیل انجام می‌شود که می‌توانند از مسیرهای سخت، پستی و بلندی‌ها عبور کنند. رانندگی با سرعت زیاد و پریدن از تپه‌های بیابان برای هر گردشگری که عاشق هیجان است، جذاب و دوست‌داشتنی است. البته باید بدانید که راننده آفرودها افراد حرفه‌ای و آموزش‌دیده‌ای هستند و شما به‌عنوان سرنشین از این تفریح هیجان‌انگیز لذت خواهید برد.

مشاهده حیات وحش

بخشی از جذابیت‌های رفتن به سافاری دبی، شامل تماشای حیات وحش و مشاهده مناظر رویایی است که می‌تواند به بهترین و خاطره‌انگیزترین بخش از سفرتان تبدیل شود. تماشای غروب آفتاب که در پس‌زمینه صحرای بی‌انتها قرار دارد، دیدن انواع حیوانات مانند گربه‌های وحشی و غزال‌ها که در زیستگاه خود زندگی می‌کنند، برای عاشقان طبیعت و آرامش، جذاب و به‌یادماندنی خواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی جذابیت‌های تفریحی و زمان مناسب سافاری دبی پرداختیم تا به این شکل بتوانید در سفر به دبی از امکانات گردشگری که در دل صحرا فراهم شده است، لذت ببرید. اگر دوست دارید در سفر به دبی، سری به سافاری این شهر توریستی بزنید و ساعات خوش و هیجان‌انگیزی را سپری کنید، بهتر است زمان سفرتان را به فصل سرد سال موکول کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *