همنواز

برنده جایزه نوبل 2024 مشخص شد

«هان کانگ» نویسنده اهل کره جنوبی به عنوان برنده جایزه نوبل 2024 معرفی شد. او برای نثر شاعرانه‌اش که رنج‌های تاریخی را به تصویر می‌کشد، تقدیر شد.

«هان کانگ» رمان‌نویس 53 ساله از کره جنوبی، جایزه نوبل ادبیات 2024 را از آن خود کرد. آکادمی سوئد با اعلام این خبر، از نثر به شدت شاعرانه این نویسنده که با ظرافتی خاص به بررسی رنج‌های تاریخی و شکنندگی زندگی انسانی می‌پردازد، تقدیر کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


برنده جایزه نوبل 2024 مشخص شد

«هان کانگ» از نویسندگان برجسته‌ای است که آثار او تأثیرات عمیقی بر ادبیات معاصر جهان گذاشته‌اند. از جمله کتاب‌های شناخته‌شده او می‌توان به گیاهخوار، کتاب سفید، اعمال انسانی و درس‌های یونانی اشاره کرد. این نویسنده کره‌ای کار خود را در سال 1993 با انتشار چندین شعر آغاز کرد و نخستین اثر نثر او در قالب مجموعه داستان‌های کوتاه با عنوان عشق یوسو در سال 1995 منتشر شد.

برنده جایزه نوبل 2024

از زمان شروع جایزه نوبل در سال 1901 تاکنون، 121 نویسنده این افتخار را کسب کرده‌اند. با برنده شدن «هان کانگ»، او نخستین نویسنده اهل کره جنوبی است که موفق به دریافت نوبل ادبیات شده و همچنین به هجدهمین زنی تبدیل شد که این جایزه معتبر را دریافت کرده است.

این موفقیت بزرگ نه تنها برای هان کانگ بلکه برای ادبیات کره جنوبی نیز نقطه عطفی تاریخی به شمار می‌آید و نشان از قدرت ادبیات این کشور در سطح جهانی دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی برنده جایزه نوبل 2024 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *