بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود ؛ هنرپیشه‌هایی که آینده درخشانی دارند

معرفی 20 تا از بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود که در سنین پایین با اجراهای فوق العاده و متفاوت خود، محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند.

در هالیوود، برخی از بزرگترین ستارگان مانند «مریل استریپ» یا «رابرت دنیرو»، سال‌هاست که در فیلم‌های مختلف حضور دارند، اما برخی از بهترین و درخشان‌ترین استعدادهای این صنعت جوانانی هستند که امروزه سینما را به تسخیر خود درآورده‌اند.

این بازیگران ثابت می‌کنند که سن مانعی برای موفقیت در کار نیست، زیرا با ساختن حرفه خود، عملکرد محشر، اجراهای چشمگیر و افزایش محبوبیت‌شان، مسیرشان را به سوی قله‌های موفقیت و تبدیل شدن به ستارگان دنیای هالیوود، طی می‌کنند. درست است که نمی‌شود جای بعضی از اسطوره‌های قدیمی را پر کرد، اما این بازیگران جوان هالیوود در تلاش‌اند جایگاه خود را در سینما تثبیت کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود

در ادامه لیست بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود را مشاهده خواهید کرد:

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود

در این مقاله 20 نفر از بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود را پوشش دادیم که اکثر آنها را از فیلم‌های اخیری که بازی کردند، می‌شناسیم. قرار است در این مقاله، چندتا از بهترین فیلم‌هایی که این بازیگران در آنها حضور داشتند و به شهرت رسیدند را نام برده و بررسی کنیم.

فلورنس پیو (Florence Pugh)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود
بازیگران جوان هالیوود زن

«فلورنس پیو» (28 ساله) از زمان اجرای برجسته خود در فیلم لیدی مکبث (Lady Macbeth) به یکی از بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود و همه‌فن‌حریف این صنعت تبدیل شده است.

از اجرای درام‌های سنگین مانند میدسامر (Mid Sommar) و نگران نباش عزیزم (Don`t Worry Darling) تا اجراهایی مانند بیوه سیاه (Black Widow) و دنباله تلماسه (Dune)، «پیو» مانند یک آفتاب‌پرست می‌تواند در هر ژانری بدرخشد.

او اولین نامزدی اسکار خود را در 24 سالگی برای فیلم زنان کوچک (Little Woman) دریافت کرد و مطمئناً این آخرین نامزدی او نخواهد بود. اخیرا نیز در فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) با اجرای زیبایش درخشید.

جنا اورتگا (Jenna Ortega)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود

سریال ونزدی (Wednesday) به‌طور غیرمنتظره‌ای به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد و به همین ترتیب، ستاره اصلی آن، «جنا اورتگا» (21 ساله) نیز درخشید. در حالی که «اورتگا» با این نقش شناخته می‌شود، اما او بازیگری را از مدت‌ها قبل در کانال «دیزنی» آغاز کرده بود.

در چند سال اخیر، «اورتگا» خود را به عنوان ملکه جیغ و یکی از بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود تثبیت کرده است و در فیلم‌های ایکس و نسخه‌های جدید جیغ (Scream) به ایفای نقش پرداخت. همچنین او در دنباله بیتل‌جوس (Beetlejuice) نیز نقش‌آفرینی خواهد کرد.

آستین باتلر (Austin Butler)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود
بازیگران جوان هالیوود پسر

«آستین باتلر» (33 ساله) کار خود را مانند بسیاری دیگر از بازیگران در برنامه‌های تلویزیونی شبکه «نیکلودئون» و «دیزنی» آغاز کرد. در بیست سالگی، «باتلر» نقش‌های برجسته‌ای را در فیلم‌هایی مانند روزی روزگاری در هالیوود (Once upon a Time in Hollywood) و موتور سواران (Bike Riders) به دست آورد.

نقش «باتلر» به عنوان «الویس پرسلی» در فیلم الویس (Elvis) بود که او را به ستاره تبدیل کرد. «باتلر» برای این اجرای جذاب و احساسی خود نامزد اسکار شد. حرفه او همچنان در حال گسترش است، زیرا او در دنباله مورد انتظار تلماسه (Dune) نقش منفی داستان را بازی خواهد کرد.

زندایا (Zendaya)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود

«زندایا کلمن» (26 ساله) یکی از بهترین بازیگران جوان هالیوود محسوب می‌شود. «زندایا» ابتدا در کانال «دیزنی» شروع به کار کرد و سپس با نقش‌آفرینی در سه‌گانه جدید مرد عنکبوتی و فیلم برترین شومن (The Greatest Showman) به شهرت رسید.

همچنین اجرای محشر او به عنوان یک معتاد در سریال سرخوشی (Euphoria) در شبکه «HBO» برای او تحسین منتقدان و دو جایزه امی به ارمغان آورد. بدون شک در فیلم‌هایی که قرار است امسال اکران شوند، «زندایا» همچنان حرفه خود را به بهترین شکل ادامه خواهد داد.

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود
بازیگران جوان هالیوود مرد

«تیموتی شالامی» (28 ساله) شاید به‌عنوان یک بازیگر جوان هالیوود شناخته شود، اما دلیلی وجود دارد که او در برخی از بزرگترین فیلم‌ها و با بزرگترین کارگردانان همکاری می‌کند.

«شالامی» اولین اجرای بزرگ خود را با نقش آسیب‌پذیرش در فیلم مرا با نامت صدا کن (Call me by your name) انجام داد که برای آن نامزدی اسکار را به دست آورد. از آن زمان، او یک کارنامه فوق‌العاده برای خود به وجود آورده که شامل فیلم‌های هنری و بلاک‌باسترها (فیلم‌هایی با فروش بالا) می‌شود. او همچنین به دلیل استعداد خود جوایز زیادی را به دست آورده و نامزد جوایز مختلفی مثل گلدن گلوب، اسکار و… شده است.

استورم رید (Storm Reid)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود

«استورم رید» با وجود اینکه تنها 21 سال دارد، نزدیک به 30 نقش در کارنامه بازیگری خود ثبت کرده است. از نقش‌های فرعی در سریال‌های تحسین‌شده‌ای مانند سرخوشی (Euphoria)، وقتی ما را می‌بینند (When they see Us) و آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) گرفته تا حضور در فیلم‌هایی مانند مرد نامرئی (The Invisible Man) و جوخه انتحار (Suicide Squad)، «رید» مسیری طولانی را پیموده است.

اخیراً، این بازیگر توانایی‌های دراماتیک خود را با ایفای نقش اصلی در فیلم گمشده (Lost) به نمایش گذاشته و ثابت کرده که یکی از بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود است و توانایی‌های لازم برای ایفای نقش در فیلم‌های بیشتری را نیز دارد.

بری کیوگن (Barry Keoghan)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود
بازیگر های جوان هالیوود

«بری کیوگن» (31 ساله) اولین بار در سال 2017 با دو نقش کاملاً متفاوت به شهرت رسید. اولین نقش او به عنوان یک جوان مهربان در فیلم دانکرک (Dunkirk) و دومین نقش به عنوان یک نوجوان روانی در فیلم کشتن گوزن مقدس (The Killing of a Sacred Deer) بود. از آن زمان، «کیوگن» به بازی در فیلم‌های مستقل و بلاک‌باسترهایی از «مارول» (فیلم Eternals) و «دی‌سی» (فیلم Batman 2022) ادامه داد.

این بازیگر برای بازی خیره‌کننده خود در فیلم بنشی‌های اینیشرین (The Banshees of Inisherin) اولین نامزدی اسکار خود را دریافت کرد و توانست در برابر بازیگرانی مثل «کالین فارل» و «برندن گلیسون» استعداد خود را نشان دهد.

آنیا تیلور جوی (Anya Taylor-Joy)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود

«آنیا تیلورجوی» (28 ساله)، یکی از زیباترین بازیگران جوان هالیوود ، زمانی که در سال 2015 با اولین نقش‌اش در فیلم جادوگر (The Which) درخشید، تماشاگران را مجذوب استعداد خود کرد. او از آن دسته بازیگرانی است که یک ویژگی خاص و منحصر به فردی دارد و در هر پروژه‌اش، بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد.

او کارنامه‌ای پر از نقش‌های فوق‌العاده برای خود ساخته که شامل فیلم‌هایی مانند دختران نهایی (The Final Girls) و برجسته‌ترین نقش «تیلورجوی» تا به امروز (که برنده هم جایزه شده) در سریال گامبی وزیر (The Queens Gambit) است و این کارنامه او را به یکی از بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود تبدیل می‌کند.

میلی بابی براون (Millie Bobby Brown)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود
بازیگران جوان هالیوود دختر

از میان تمام بازیگران جوانی که اکنون در حال کار هستند، هیچ کس به اندازه «میلی بابی براون» (20 ساله) چهره‌اش روی محصولات مختلف چاپ نشده است. این بازیگر پس از ایفای نقش «الون» در سریال موفق «نتفلیکس»، چیزهای عجیب (Stranger Things) به شهرت جهانی رسید. این نقش نمادین به «براون» فرصت داد تا استعداد دراماتیک خود را نشان دهد و به یکی از بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود تبدیل شود.

در نتیجه، او توانسته نقش‌های جذابی را در فیلم‌هایی مثل انولا هولمز (Enola Holms) و گودزیلا (Godzilla) به دست آورد. کارنامه «براون» با توجه به سن کم‌اش نشان می‌دهد که هنوز چیزهای بیشتری برای ارائه در حرفه خود دارد.

تام هالند (Tom Holland)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود

به عنوان مرد عنکبوتی فعلی سینما، محبوبیت «تام هالند» (28 ساله) از زمانی که این لباس ابرقهرمانی را به تن کرد، به شدت افزایش یافته است. این بازیگر بریتانیایی استعدادی فراتر از بازی در نقش «پیتر پارکر» دارد.

علاوه بر حفظ جایگاه خود به عنوان یکی از بازیگران جوان معروف هالیوود و ستاره فیلم‌های اکشن، «هالند» با بازی در فیلم‌هایی مانند آنچارتد (Uncharted)، تعداد قابل‌توجهی نقش‌های دراماتیک از جمله فیلم شیطان تمام وقت (The Devil all the Time)، چری (Cherry) و… نیز در کارنامه خود ثبت کرده است. او همچنین در سریال جنایی اتاق شلوغ (The crowded Room) شخصیت بسیار پیچیده و متفاوتی را به تصویر کشید.

کلوین هریسون جونیور (Kelvin Harrison Jr)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود
بازیگران جوان هالیوود مرد

«کلوین هریسون جونیور» (30 ساله) ابتدا با یک سری اجراهای معروف در فیلم‌های مستقل مانند امواج (Waves)، در شب می‌آید (It comes at Night) و لوس (Luce) توجه‌ مخاطبان را به خود جلب کرد.

از آن زمان، «هریسون جونیور» چندین شخصیت تاریخی را نیز در فیلم‌هایی مانند محاکمه شیکاگو 7 (The trial of the Chicago7)، الویس (Elvis) و شووالیه (Chevalier) ایفا کرده است. مشهورترین نقش این بازیگر که محبوبیت زیادی بخاطر آن دارد، صدای شخصیت «اسکار» در پیش‌درآمد فیلم شیرشاه (Lion King) سال 2019 است.

بلا رمزی (Bella Ramsey)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود

«بلا رمزی» (20 ساله) اولین بار با نقش‌ «لیانا مورمونت»، شخصیتی سرسخت و با اراده در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) در سینما و تلویزیون ظاهر شد. به لطف تاثیرگذاری کوچک، اما قابل‌توجه این نقش، او نقش‌های بیشتری در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی دیگر کسب کرد و موفقیت واقعی «رمزی» از سریال اقتباسی شبکه «HBO» به نام آخرین بازمانده از ما (The Last of us) شروع شد.

این سریال که بر اساس بازی ویدیویی محبوبی به همین نام ساخته شده، «رمزی» را در نقش اصلی «الی» نشان می‌دهد که اجرای قدرتمند و کاریزماتیک‌ او باعث شد تبدیل به یکی از بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود شود.

لتیشیا رایت (Letitia Wright)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود
بازیگران زن جوان هالیوودی

«لتیشیا رایت» (30 ساله) به عنوان پلنگ سیاه جدید دنیای «مارول»، محبوبیت زیادی در هالیوود کسب کرده است. او ابتدا با نقش «شوری» در فیلم پلنگ سیاه (Black Panther 2018) به شهرت رسید و بعد در قسمت دوم این فیلم نقش بزرگ‌تری داشت.

علاوه بر فیلم‌های «مارول»، این بازیگر به ایفای نقش در فیلم‌های مستقل مانند دوقلوهای خاموش (The Silent Twins) و احاطه شده (Surrounded) پرداخت و برای نقش‌های دیگر در سریال‌هایی مانند آینه سیاه (Black Mirror) و تبر کوچک (Small Axe) مورد تحسین‌ بسیاری از منتقدان قرار گرفت.

ریچل زگلر (Rachel Zegler)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود

«ریچل زگلر» (23 ساله) وقتی 17 ساله بود، در یک فراخوان عمومی توسط «استیون اسپیلبرگ» برای ایفای نقش «ماریا» در بازسازی فیلم داستان وست ساید (West side Story) انتخاب شد.

به لطف اجرای معرکه‌اش در این فیلم که توانایی‌های خوانندگی او را نیز نشان داد، «زگلر» از آن زمان در چندین اثر بلاک‌باستر ایفای نقش کرده است. او نقش الهه «آنتئا» را در شزم: خشم خدایان (Shazam: Fury of the Gods)، سپس نقش اصلی را در پیش‌درآمد بازی‌های گرسنگی (The Hunger Games) و در بازسازی لایو اکشن سفید برفی (Snow White) «دیزنی» نیز بازی کرده است.

الکس وولف (Alex Wolff)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود
بازیگران جوان هالیوود پسر

«الکس وولف» (26 ساله) از زمانی که همراه با برادرش «نت وولف» در سریال گروه برادران برهنه (The Naked brothers Band) بازی کرد، به عنوان بازیگر و خواننده فعالیت خود را ادامه داد.

از آن زمان، «وولف» با اجرای فوق العاده خود در فیلم ترسناک موروثی (Hereditary) در سال 2018 مخاطبان را مجذوب اجراهایش کرده است. او پس از آن با یک سری نقش‌های دراماتیک در فیلم‌هایی مانند خوک (Pig) و پیر (OLD) به حرفه‌اش ادامه داده و در سال‌های اخیر، در فیلم‌های جدید جومانجی (Jumanji) نیز حضور داشت. جالب است بدانید «وولف» یک نقش فرعی در فیلم موفق اوپنهایمر (Oppenheimer) نیز بازی کرده است.

جیکوب ترمبلی (Jacob Tremblay)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود

«جیکوب ترمبلی» (17 ساله) اولین بار با اجرای معرکه خود به عنوان «جک کوچک» در فیلم اتاق (Room 2015) شهرت بسیاری کسب کرد. «ترمبلی» فقط هشت سال داشت، اما استعداد و هوش احساسی‌ای  فراتر از سن خود نشان می‌داد.

او پس از آن با بازی در فیلم درام اعجوبه (Wonder) و فیلم کمدی بزرگسال، پسران خوب (Good Boys)، به فعالیت خود ادامه داد و در همان سنین جایزه امی بهترین بازیگر خردسال را نیز دریافت کرد (که ویدیوی سخنرانی او در آن مراسم خیلی معروف شد).

اکنون که «ترمبلی» 17 ساله است، استعدادهای خود را در کارهای صداپیشگی فیلم‌هایی مانند لوکا (Luca)، اسمورف‌ها (Smurfs) و به عنوان صداپیشه «فلاندر» در نسخه لایو اکشن پری دریایی کوچولو (Little Mermaid)، به نمایش می‌گذارد.

مکنا گریس (Mckenna Grace)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود
زیباترین بازیگران جوان هالیوود

«مکنا گریس» یکی از زیباترین بازیگران زن جوان هالیوود که در سنین خیلی کم نقش کودکی بسیاری از شخصیت‌ها مثل «کرولاین فوربس» (سریال خاطرات خون‌آشام)، «اما سوان» (سریال روزی روزگاری)، «تونیا هاردینگ» (فیلم من تونیا I Tonya)، «سابرینا اسپلمن» (سریال ماجراجویی‌های ترسناک سابرینا) و «کارول دنورز» (فیلم کاپیتان مارول) را بازی کرده است.

با داشتن نزدیک به 70 نقش در کارنامه خود آن هم در 18 سالگی، «گریس» رزومه‌ای چشمگیر برای خود ساخته است که شامل بازی در نسخه‌های جوان‌تر شخصیت‌ها و نقش‌های اختصاصی خود اوست. «گریس» با بازی به عنوان نقش اصلی در سری جدید فیلم‌های شکارچیان ارواح (Ghostbusters) و نقش اصلی فیلم با استعداد (Gifted)، موفقیت‌هایش را روز به روز بیشتر کرد.

جک دیلن گریزر (Jack Dylan Grazer)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود

«جک دیلن گریزر» (20 ساله) با بازی در نقش یکی از اعضای باشگاه بازنده‌ها در دو فیلم اخیر آن (IT 2017,2019)، به یک بازیگر جوان هالیوودی تبدیل شده که سینما به استعداد او اعتماد دارد.

او توانایی‌های بالغ و دراماتیک خود را در سریال ما همانیم که هستیم (We are Who We are) از شبکه «HBO» به نمایش گذاشت و همچنین توانایی‌های دیگر خود را در صداپیشگی فیلم‌های لوکا (Luca) و رون اشتباه کرده است (Ron’s Gone Wrong) نشان داد. اخیراً، او به خاطر نقش‌آفرینی‌اش در نقش «فردی فریمن» در فیلم‌های شزم (Shazam) دنیای «دی‌سی» توجهات بیشتری را به خود جلب کرده است.

ویل پولتر (Will Poulter)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود
بازیگران جوان معروف هالیوود

«ویل پولتر» (31 ساله) پس از اجرای خنده‌دار خود در فیلم کمدی ما میلرها هستیم (We are the Millers) به یکی از بازیگران محبوب تماشاگران تبدیل شد. این بازیگر کارنامه‌ای درخشان برای خود ساخته است.

از نقش‌های دراماتیک در از گور برخاسته (The Revenant)، دیترویت (Detroit) و سریال دوپ‌سیک (Dopesick) تا حضور در فرنچایزهای بلاک‌باستری مانند نارنیا (The Chronicles of Narnia)، دونده مارپیچ (Maze Runner) و اخیراً نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy Vol 3) دز کارنامه او وجود دارد.

«پولتر» با توانایی بازی در نقش‌های مختلف و استعداد ویژه‌ای که در بازی نقش‌های منفی و شرور دارد، در میان همکاران خود بسیار مشهور است.

سیرشا رونان (Saoirse Ronan)

بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود

«سیرشا رونان» (30 ساله) بازیگر زن جوان هالیوود همیشه به عنوان الگویی ایده‌آل برای بازیگران جوان دیگر شناخته شده و سال‌هاست که در اوج حرفه خود قرار دارد.

«رونان» تنها 14 سال داشت که برای اولین بار به خاطر اجرای درام خود در فیلم تاوان (Atonement) نامزد اسکار شد و از آن زمان تاکنون سه بار دیگر نیز نامزد شده است.

با نقش‌های متنوع، نفس‌گیر و به یادماندنی در فیلم‌هایی مانند بروکلین (Brooklyn)، لیدی برد (Lady Bird)، زنان کوچک (Little Woman) و هتل بزرگ بوداپست (The Grand Budapest Hotel) در کارنامه خود، این بازیگر حتی اگر همین حالا بازنشسته شود، همچنان به عنوان یکی از بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی لیست بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود چیست؟ کدام یک از این بازیگر‌ها را بیشتر می‌پسندید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *