معرفی سریال بریجرتون (Bridgerton) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

در این مطلب از فیگار قصد داریم تا به معرفی سریال بریجرتون (Bridgerton) که ژانر عاشقانه و تاریخی دارد بپردازیم و ببینیم که ارزش دیدن دارد یا خبر.

بریجرتون یک سریال تلویزیونی عاشقانه تاریخی، محصول آمریکا است که توسط «کریس ون دوسن» برای «نتفلیکس» ساخته شد. این سریال بر اساس مجموعه کتاب‌هایی از «جولیا کوین» ساخته شده و اولین نمایش‌نامه «شوندا رایمز» برای «نتفلیکس» است. در ادامه به معرفی سریال Bridgerton می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


داستان سریال در اوایل دهه 1800 در لندن دوران ریجنسی روایت می‌شود، دورانی که در آن «جرج سوم» برابری نژادی را برقرار کرده و بسیاری از افراد با نژاد آفریقایی را به دلیل ریشه آفریقایی همسرش، ملکه «شارلوت»، به طبقه اشراف برده است. بیننده با دنیای رقابتی بالای فصل اجتماعی آشنا می‌شود، جایی که جوانان مجرد از طبقه اشراف و نجیب‌زادگان به جامعه معرفی می‌شوند.

معرفی سریال بریجرتون

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی سریال بریجرتون
معرفی سریال بریجرتون

تاریخ انتشار سریال Bridgerton در 25 دسامبر 2020 (5 دی 1399) بود و فصل دوم در 25 مارس 2022 (5 فروردین 1401) منتشر شد. قسمت اول فصل سوم در 16 می 2024 (27 اردیبهشت 1403) به انتشار رسید. این سریال در آوریل 2021 برای فصل چهارم تمدید گردید و در ماه مه 2023، ملکه شارلوت: داستان بریجرتون، یک سریال فرعی با تمرکز بر ملکه «شارلوت»، منتشر شد.

داستان سریال بریجرتون

معرفی سریال بریجرتون

در دوران ریجنسی، هشت خواهر و برادر نزدیک از خانواده بریجرتون که از نجیب زادگان و قدرتمند هستند، «آنتونی»، «بندیکت»، «کالین»، «دافنه»، «الیزا»، «فرانچسکا»، «گرگوری» و «هایسنت» با همراهی دوستان و رقبایی در جستجوی عشق، در جامعه سطح بالای لندن رفت و آمد می‌کنند.

تریلر سریال بریجرتون

بازیگران سریال Bridgerton

معرفی سریال بریجرتون
معرفی سریال بریجرتون

فصل دوم این سریال طبق گزارش مجله «Entertainment Weekly» رکورد زد. مجموعه بریجرتون به خاطر کارگردانی، بازی بازیگران، طراحی صحنه و لباس مورد تحسین قرار گرفت و دو جایزه امی خلاقانه، یک جایزه انجمن آرایشگران و طراحان مو و نامزدی در امی، انجمن بازیگران سینما، جوایز ساتلایت و جوایز NAACP Image Awards را به دست آورد. در ادامه با بازیگران سریال بریجرتون آشنا خواهید شد.

روپرت اوانس در نقش ادموند بریجرتون

معرفی سریال بریجرتون

«روپرت اوانس» بازیگر بریتانیایی، در تاریخ 9 مارس 1977 (18 اسفند 1355) در استافوردشایر انگلستان به دنیا آمد و در مزرعه‌ای در همان منطقه بزرگ شد. او در مدرسه بیلتون گرنج و سپس در مدرسه ابی میلتون تحصیل کرد. در نهایت در سال 2001 از آکادمی هنرهای دراماتیک وببر داگلاس در لندن فارغ التحصیل شد.

در اوایل کار خود، «ایوانز» در سریال جنایت و مکافات با بازی «جان سیم» و سریال شمال و جنوب با بازی «ریچارد آرمیتاژ» دیده شد. اولین نقش مهم سینمایی او در فیلم پسر جهنمی محصول 2004 به کارگردانی «گیرمو دل تورو» بود که در آن نقش مامور FBI «جان مایرز» را بازی می‌کرد.

روث گمل در نقش وایولت بریجرتون

معرفی سریال بریجرتون
معرفی سریال بریجرتون

«روث گمل» بازیگر انگلیسی است که در اکتبر 1967 به دنیا آمد. او در فیلم تب شدید که در سال 1997 اکران شد، درخشید و سپس در سریال‌های تلویزیونی ایست‌اندرز، کژوالتی و خانه آتش نقش‌های مکمل را بر عهده گرفت.

او از سال 2004 در مجموعه تریسی بیکر در نقش «کارلی بیکر»، مادر شخصیت اصلی، بازی کرده است. در سال 2020، او بازی در نقش «ویولت»، دواگر ویسکونتس بریجرتون را در سریال بریجرتون شبکه «نتفلیکس» آغاز کرد.

جاناتان بیلی در نقش آنتونی بریجرتون

معرفی سریال بریجرتون

«جاناتان استوارت بیلی»، بازیگر انگلیسی، در 25 آوریل 1988 (5 اردیبهشت 1367) به دنیا آمد. او به خاطر بازی‌های کمدی، دراماتیک و موزیکال در تئاتر و سینما شناخته می‌شود و برنده جایزه لارنس اولیویه و جایزه تلویزیونی کریتیکز چویس شده است. «بیلی» کارش را به عنوان یک بازیگر کودک در کمپانی رویال شکسپیر شروع کرد و در سن هشت سالگی نقش گاوروش را در نمایش لندن «بینوایان» ایفا نمود.

لوک تامپسون در نقش بندیکت بریجرتون

معرفی سریال بریجرتون
معرفی سریال بریجرتون

 

«لوک تامپسون»، بازیگر انگلیسی، در 4 جولای 1988 (13 تیر 1367) به دنیا آمد. او بیشتر برای نقش «بندیکت»، دومین فرزند خانواده بریجرتون، در سریال بریجرتون «نتفلیکس» شناخته می‌شود. او برای کارهای تئاتری‌اش جوایز متعددی از جمله جایزه واتس‌آن‌استیج و نامزدی برای جایزه لارنس اولیویه دریافت کرده است. او همچنین در سریال در باشگاه شبکه «بی‌بی‌سی وان» بازی کرد.

نقدها و نمرات سریال Bridgerton

معرفی سریال بریجرتون

نقد فیلم سریال بریجرتون توسط منتقدان و کاربران، با نمرات مثبتی خوبی همراه بود. این فیلم از وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 83 از 100، از Metacritic نمره 72 از 100 و از Imdb نمره 7.4 از 10 را دریافت کرد. در ادامه نظر برخی از منتقدان در مورد سریال بریجرتون را مشاهده خواهید کرد.

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 100

این یک پیروزی کامل است… بریجرتون ترکیبی فوق العاده از غرور و تعصب جین آستن، رسوایی، دختر سوگلی با تصاویری زیبا، ارزش‌های تولیدی بالا و اجراهای فوق العاده توسط بازیگران بااستعداد است.

Washington Post / لیلی لوفبورو: 80

بعد از سه فصل، بریجرتون همچنان فانتزی، مجلل و سرگرم کننده باقی مانده است. علیرغم تکرار فرمول‌های دلپذیر و حتی ضربات یکسان.

The New York Times / جیمز پونیووژیک: 80

طرح های مختلف ازدواج و ملودرام‌ها آشنا به نظر می‌رسند و اشارات به آگاهی طبقاتی در طبقه بالا و پایین توسعه نیافته است؛ اما چیزی که اینجا کار می‌کند به اندازه کافی سرزنده و سرگرم کننده است که شاید اهمیتی نداشته باشد.

Newsday / ورن گای: 75

هنوز زیبا، هنوز سرگرم کننده و همچنان عالی است.

جمع بندی

معرفی سریال بریجرتون
معرفی سریال بریجرتون

اگر به دنبال یک سریال عاشقانه با تم تاریخی هستید، نمراتی که سریال بریجرتون دریافقت کرده ثابت می‌کند که ارزش دیدن دارد و حتما باید آن را تماشا کنید. بریجرتون یکی از پرطرفدارترین سریال‌های نتفلیکس است که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *