بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن ؛ عجیب‌ترین داستان‌ها در دنیای انیمه

انیمه‌های متعددی با محوریت تغییر بدن، اعم از موقت یا دائمی، خلق شده‌اند؛ در این مقاله به بررسی بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن می‌پردازیم.

در دنیای داستان‌ها، با موقعیت‌های عجیب و غریب زیادی روبرو می‌شویم، اما شاید هیچ ایده‌ای به اندازه‌ی تغییرات بدن عجیب و باورنکردنی به نظر نرسد. چه این تغییر دائمی باشد و چه موقتی، گیر افتادن در بدنی دیگر می‌تواند به اتفاقات خنده‌دار و دیوانه‌واری منجر شود.

جابه‌جایی بدن، به‌عنوان یک عنصر داستانی در انیمه‌های مختلف، چه فانتزی‌های حماسی و چه دنیای مدرن، وجود داشته، اما معمولا این اتفاق کوتاه و گذراست. در این لیست، به معرفی بهترین انیمه های ژاپنی می‌پردازیم که جابه‌جایی بدن، بخش اصلی ماجراهای آن‌ها را تشکیل می‌دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


هرچند پیدا کردن انیمه‌هایی که کل داستانشان حول این موضوع بچرخد، کار سختی به نظر می‌رسد، اما نمونه‌های زیادی از جابه‌جایی بدن به عنوان بخشی از خط داستانی در انیمه‌های مختلف دیده می‌شود. در اینجا به بهترین انیمه های اکشن اشاره می‌کنیم که یا جابه‌جایی بدن بخش اصلی داستانشان است و یا به نحوی از آن بهره می‌برند.

بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن

در ادامه لیست بهترین انیمه ها را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن

چه در دنیای واقعی و چه در قلمرو داستان‌ها، انسان‌ها همواره مجذوب ایده تغییر و تحول بوده‌اند. در دنیای انیمه نیز این موضوع به وفور دیده می‌شود و انیمه‌های متعددی با محوریت تغییر بدن، اعم از موقت یا دائمی، خلق شده‌اند. این انیمه‌ها به کاوش در مفاهیمی عمیق مانند هویت، خودآگاهی، پذیرش و مرزهای بین انسان و ماشین می‌پردازند و مخاطبان را به سفری جذاب و پرفراز و نشیب می‌برند.

پانچ لاین (Punch Line)

بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز: 6.1
  • ژانر: ماجراجویی، کمدی

در پی گروگان‌گیری اتوبوس، «یوتا ایریداتسو» متوجه می‌شود که از بدن خود به بیرون پرتاب شده است. او می‌فهمد که علاوه بر بیرون آمدن از بدنش، توانایی‌های عجیبی به دست آورده، از جمله تسخیر بدن دیگران. با این حال، برای بازگشت به بدن خود، او باید یک کتاب مقدس گمشده را پیدا کند.

پانچ‌لاین یک مجموعه انیمه ماوراءالطبیعه با فضاسازی جالبی است که شرایط به تدریج در آن عجیب‌تر و عجیب‌تر می‌شود. موقعیت‌های غیرمنتظره و عجیبی که «یوتا» با آن‌ها روبرو خواهد شد، تماشایی است و مضحک بودن این مجموعه به مخاطبان می‌گوید که همه چیز را خیلی جدی نگیرند.

فیلمنامه این انیمه توسط «کاتارو اوتیکوشی»، نویسنده مجموعه فرار صفر (Zero Escape) نوشته شده و بعدها بر اساس این انیمه، یک رمان تصویری نیز ساخته شد.

قهرمان افسانه‌ای مرده (The Legendary Hero Is Dead)

بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
  • سال انتشار: 2023
  • امتیاز: 6.3
  • ژانر: شونن، فانتزی

«تارو اسکات»، یک کشاورز با علاقه‌ی عجیب به ساق و جوراب زنانه و تمایل شدید به کار گذاشتن تله، ناخواسته با یکی از تله‌های خودش، «شیون»، قهرمان افسانه‌ای را به قتل می‌رساند؛ اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود.

«تارو» به شکلی عجیب و غریب، خود را درون بدن در حال فساد «شیون» می‌بیند. حال، تنها راه بازگشت «تارو» به بدن اصلی‌اش، تکمیل وظیفه ناتمام «شیون»، یعنی مهر و موم کردن دروازه‌های جهنم است.

انیمه‌ی قهرمان افسانه‌ای مرده، با نگاهی فانتزی و با چاشنی طنز سیاه، روایت‌گر داستان کلاسیک جابه‌جایی بدن و یکی از بهترین انیمه های شونن و بهترین انیمه های سینمایی جدید است.

پرنسس قاتل (Murder Princess)

بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
  • سال انتشار: 2007
  • امتیاز: 6.7
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی

در پی شورش در قلمرو فورلند، پادشاه در حال احتضار، دختر خود «آلیتا» را برای یافتن برادرش «کایتو» می‌فرستد. «آلیتا» هنگام فرار از میان جنگل، از صخره‌ای به پایین سقوط می‌کند و روی سر «فالیس»، یک شکارچی حرفه‌ای، فرود می‌آید.

هر دوی آن‌ها از این حادثه جان سالم به در می‌برند، اما زمانی که بیدار می‌شوند، متوجه خواهند شد که بدن‌هایشان با یکدیگر جابه‌جا شده است. اکنون، «فالیس» باید وانمود کند که شاهزاده خانم «آلیتا» است و از قلمرو در برابر هر خطری دفاع کند.

پرنسس قاتل انیمه‌ای کوتاه و کمدی است که با کلیشه‌های ژانر فانتزی حماسی شوخی می‌کند. تصور کنید شاهزاده‌ای ظریف و باوقار که رفتار یک جنگجوی زمخت را پیش می‌گیرد، صحنه‌ای بسیار مفرح است. هرچند این انیمه داستان پیچیده‌ای ندارد، اما قطعا مورد پسند طرفداران ژانر فانتزی خواهد بود.

بردی قهرمان: رمزگشایی (Birdy The Mighty: Decode)

بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
  • سال انتشار: 2008
  • امتیاز: 7.2
  • ژانر: علمی-تخیلی

در یک شب هنگام قدم زدن در خیابان، «سوتومو سنکاوا» در طی درگیری میان «بردی» و یک مجرم کهکشانی به شدت مجروح می‌شود. «بردی» برای نجات جان او، مجبور به هم‌جوشی با «سوتومو» می‌شود. تا زمانی که بدن او به طور کامل بازسازی شود، این دو فرد مجبورند یک بدن را به اشتراک بگذارند.

Birdy the Mighty: Decode اثری کلاسیک در ژانر جابه‌جایی بدن است که در آن، یک دانش‌آموز دبیرستانی معمولی با یک مبارز قدرتمند و شبیه به ابرقهرمانان، یک بدن را به اشتراک می‌گذارند. اگرچه این مجموعه بیشتر بر ماجراجویی و تعلیق تمرکز دارد، اما این پویایی لحظات کمدی فراوانی خلق می‌کند و تعامل میان این دو شخصیت، تماشایی و سرگرم‌کننده است.

ارتباط قلب‌ها (Kokoro Connect)

بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
  • سال انتشار: 2012
  • امتیاز: 7.4
  • ژانر: فراطبیعی، رمانتیک-کمدی

پنج دانش‌آموز دبیرستانی، همگی اعضای کلوپ پژوهش‌های فرهنگی دانشجویی، ناگهان متوجه می‌شوند که بدن‌هایشان با یکدیگر جابه‌جا می‌شود. پس از تلاش برای درک این اتفاق عجیب، آن‌ها پی می‌برند که سوژه‌ی یک آزمایش توسط موجودی ناشناخته به نام «هارت‌سید» هستند. در طی تلاش برای سازگاری با موقعیت‌های متغیر، پیوند دوستی آن‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

ارتباط قلب‌ها سریالی بسیار دراماتیک است که بر دوستی و روابط عاطفی میان افراد تمرکز دارد. با پشت سر گذاشتن این چالش‌ها و پیروزی بر آن‌ها، اعضای گروه به تدریج به درک عمیق‌تری نسبت به یکدیگر می‌رسند. گرچه جابه‌جایی بدن در هسته‌ی اصلی موضوع سریال باقی نمی‌ماند، اما در بخش قابل توجهی از داستان نقش پررنگی ایفا می‌کند.

شارلوت (Charlotte)

بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز: 7.5
  • ژانر: کمدی، دراما، فراطبیعی

هر 75 سال، ستاره دنباله‌دار عجیبی به نام «شارلوت» از نزدیکی زمین عبور می‌کند. گرد و غبار این ستاره دنباله‌دار باعث می‌شود کودکانی که آن را استنشاق می‌کنند، در دوران بلوغ، توانایی‌های ماوراءطبیعی به دست آورند.

«اوتوساکا»، با ورود به دبیرستان، قدرت تسخیر دیگران را به دست می‌آورد. زمانی که راز او فاش می‌شود، «نائو توموری» او را مجبور می‌کند تا برای محافظت از دیگر افراد دارای قدرت، به آکادمی هشینومی منتقل شود.

شارلوت انیمه‌ای ماوراءطبیعی است که مورد علاقه‌ی طرفداران برنامه‌های با موضوع قدرت‌های خاص قرار خواهد گرفت. گرچه جابه‌جایی بدن هسته‌ی اصلی داستان نیست، اما این توانایی، قدرت ویژه‌ی شخصیت اصلی به شمار می‌رود. این مجموعه سرشار از صحنه‌های مهیج و دراماتیک است و نسبت به بهترین انیمه های کمدی مرتبط با جابه‌جایی بدن، حال و هوای جدی‌تری دارد.

یامادا و هفت جادوگر (Yamada-kun And The Seven Witches)

بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز: 7.5
  • ژانر: عاشقانه، فراطبیعی

«یامادا» در حالی که از پله‌ها پایین می‌آید، به طور اتفاقی روی «اورارا شیرایشی»، دانش آموز برتر مدرسه، می‌افتد. هر دو به طرز عجیبی متوجه می‌شوند که بدنشان عوض شده است. «یامادا» در بدن «اورارا» و «اورارا» در بدن «یامادا» قرار گرفته‌اند. آنها روز مدرسه را به سختی سپری می‌کنند و سعی دارند تا هویت خود را در قالب بدن جدید پنهان کنند.

این انیمه با یک ایده عجیب و غریب شروع شده و هرچه شخصیت‌ها و قدرت‌های بیشتری وارد ماجرا می‌شوند، داستان عجیب‌تر هم خواهد شد. گرچه جابه‌جایی بدن تنها بخشی از دیوانگی‌های این مجموعه است، اما همچنان نقش مهمی ایفا می‌کند. این سریال یک کمدی رمانتیک خنده‌دار با چاشنی زیادی از ماجراهای ماوراءالطبیعه است.

کایبا (Kaiba)

بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
  • سال انتشار: 2008
  • امتیاز: 8.1
  • ژانر: علمی-تخیلی

دنیایی که خاطرات در تراشه‌ها ذخیره می‌شوند، شاهد رواج انتقال ذهن و دزدی خاطرات است. «کایبا»، مردی بدون خاطره، در اتاقی با گردنبندی حاوی عکس دختری چشم می‌گشاید. سفری پرمخاطره در دنیای بیرون، آغاز جستجوی هویت «کایبا» و یافتن دختر عکس است.

انیمه کایبا، اثری منحصر به فرد با سبک هنری کلاسیک، یادآور انیمه‌های دهه‌های شصت و هفتاد میلادی، در قرن بیست و یکم ساخته شد. این سبک، شاید برای همه طرفداران انیمه امروزی جذاب نباشد، اما بدون شک، در لیست بهترین انیمه های سینمایی جدید قرار می‌گیرد و دوستداران ژانرهای سایبرپانک و علمی تخیلی از آن لذت خواهند برد.

اسم تو (Your Name)

بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: فانتزی، عاشقانه
  • ژانر: 8.4

دلزده از زندگی روستایی، آرزوی «میتسوها میامیزو» این است که در زندگی بعدی‌اش یک پسر توکیویی باشد. به طور ناگهانی، او شروع به عوض شدن بدن به صورت تصادفی با پسری به نام «تاکی تاچیبانا» می‌کند. این دو که از نحوه مدیریت این شرایط جدید مطمئن نیستند، باید بیاموزند در بدن یکدیگر زندگی کنند و در عین حال به تدریج همدیگر را بشناسند.

Your Name یک فیلم سینمایی درام عاشقانه با کارگردانی «ماکوتو شینکای» و با چاشنی‌هایی از فانتزی است که به طرز چشمگیری مورد استقبال قرار گرفت. این اثر همچنان به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و بهترین انیمه های سینمایی تمام دوران و ساخته‌های «شینکای» باقی مانده و طرفداران انیمه هنوز هم از این فیلم تعریف و تمجید می‌کنند.

گینتاما (Gintama)

بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن
  • سال انتشار: 2006
  • امتیاز: 8.7
  • ژانر: اکشن، فراطبیعی

شهرت مجموعه گینتاما به خاطر ماهیت کمدی‌اش، بیشتر به دلیل افشای کلیشه‌ها، الگوها و تمهیدات داستانی گوناگون است. با اینکه این موضوع همواره محوریت اصلی داستان نیست، گینتاما در قوس جابه‌جایی روح‌ها تفسیری منحصر به فرد بر مبادله‌ی بدن ارائه می‌دهد.

در این قوس، روح‌های «گینتکی» و «هیناتا» در بدن‌های اشتباه قرار می‌گیرند. به سبک خاص گینتاما، دیوانگی همین‌جا متوقف نمی‌شود. نیمی از روح «گینتکی» در یک گربه‌ی مرده حلول کرده و آن را به هیولایی دچار فراموشی تبدیل می‌کند.

دیگر اعضا، «یوروزویا» و «شینسنگومی» نیز به این آشوب کشیده می‌شوند و به زودی تقریبا کل شخصیت‌های اصلی بدن‌هایشان را با هم عوض می‌کنند. نتیجه‌ی این ماجرا، یکی از بهترین نمونه‌های توانایی «گینتاما» در وارونه‌کردن یک مفهوم و تبدیل آن به اتفاقی غیرقابل کنترل در عرض چند دقیقه است.

سوالات متداول

بهترین انیمه های ایسکای کدامند؟

برای انیمه‌های ایسکای می‌توان به انیمه‌های پسر سانی (Sonny Boy)، دوازده پادشاهی (the twelve kingdoms) و پسربچه و هیولا (The Boy And The Beast) اشاره کن.

چه انیمه‌هایی جزو بهترین انیمه های عاشقانه به شمار می‌روند؟

انیمه‌های مونوکاتاری (Monogatari)، ازدواج شاد من (My Happy Marriage) و قاتل رمانتیک (Romantic Killer) از بهترین انیمه‌های عاشقانه هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین انیمه ها با موضوع تغییر بدن چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *