بهترین انیمیشن های ایلومینیشن (Illumination) ؛ یکی از برترین سازندگان انیمیشن

با تماشای بهترین انیمیشن های ایلومینیشن (Illumination)، با خنده‌دارترین و دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های دنیای سینما آشنا خواهید شد.

در دنیای انیمیشن‌های آمریکایی، رقابت اصلی استودیوها زمانی بین «دیزنی» و «دریم‌ورکس» بود و از برخی جهات، این رقابت هنوز هم وجود دارد؛ اما در دو دهه گذشته، یک استودیوی کوچک انیمیشن متعلق به «یونیورسال» به نام «ایلومینیشن» به یکی از ستون‌های اصلی سینمای مدرن تبدیل شده است.

اگرچه فیلم‌های آن‌ها همیشه مورد توجه منتقدان و علاقه‌مندان انیمیشن نبوده است، اما موفق شده‌اند با مخاطبان در همه سنین در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. در واقع، بسیاری از فیلم‌های آن‌ها رکوردهای بی‌شماری را در گیشه بین‌المللی شکسته‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


انیمیشن های ایلومینیشن محیط‌های سرگرم‌کننده، شخصیت‌های فوق‌العاده محبوب و حتی یک یا دو اقتباس محبوب از آثار مشهور را معرفی کرده‌اند. در حالی که بسیاری از مردم این استودیو را به دلیل کیفیت کمتر ثابت نسبت به استودیوهایی مانند «پیکسار» رد می‌کنند، مهم است که بهترین آثار آن‌ها را رتبه‌بندی و بررسی کنیم و موفقیت‌ها، نقاط قوت داستان‌گویی و قلب و اشتیاق واقعی آن‌ها را بپذیریم.

بهترین انیمیشن های ایلومینیشن

در ادامه لیست بهترین انیمیشن های ایلومینیشن را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین انیمیشن های ایلومینیشن
بهترین انیمیشن های ایلومینیشن

انیمیشن های ایلومینیشن اینترتینمنت با ترکیب طنز هوشمندانه، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و موسیقی‌های جذاب، توانسته‌اند مخاطبان را مجذوب خود کنند. این استودیو توانسته با خلق بامزه‌ترین شخصیت‌های دنیای انیمیشن به سرعت مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون می‌خواهیم با برترین انیمیشن های ایلومینیشن آشنا شویم.

من نفرت انگیز 3 (Despicable Me 3)

بهترین انیمیشن های ایلومینیشن

  • صداپیشگان: استیو کارل، کریستن ویگ، تری پارکر، میرندا کازگرو
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز: 6.2

قسمت سوم من نفرت انگیز شاید ضعیف‌ترین قسمت از این فرانچایز باشد، اما این به هیچ وجه به معنای شکست کامل آن نیست. بعد از اینکه «گرو» و «لوسی» به خاطر ناکامی در دستگیری شرور جدید، «بالتازار براد»، از سازمان ضد شرور اخراج می‌شوند، «گرو» متوجه خواهد شد که یک برادر دوقلو به نام «درو» دارد.

در حالی که بیشتر داستان فیلم توسط یک زیرمجموعه درباره مینیون‌ها که وارد یک استودیوی تلویزیونی می‌شوند، دستگیر می‌شوند و مدتی را در زندان می‌گذرانند، ربوده می‌شود، ما لحظاتی را می‌بینیم که شخصیت‌ها و روابط آن‌ها را توسعه می‌دهند.

به خصوص «لوسی»، یک زیرمجموعه خوب درباره سازگاری با نقش جدیدش به عنوان مادر سه دختر که همیشه تصمیم‌گیری درستی ندارد. ممکن است این قسمت نسبت به دو انیمیشن قبلی این سری بیشتر روی شوخی‌ها تمرکز کند، اما هنوز هم سرگرم‌کننده است و جزو بهترین انیمیشن های ایلومینیشن قرار می‌گیرد.

زندگی پنهان جانوران خانگی 2 (The Secret Life of Pets 2)

بهترین انیمیشن های ایلومینیشن
انیمیشن های ایلومینیشن اینترتینمنت
  • صداپیشگان: پتن اسوالت، اریک استون استریت، کوین هارت، جنی سلیت
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 6.4

برخلاف فیلم اول که داستان سرگرم‌کننده‌، اگرچه قابل پیش‌بینی، داشت، زندگی مخفی حیوانات خانگی 2 داستان مستقیمی ندارد. در عوض، این فیلم سه داستان خاص را روایت می‌کند؛ «ماکس» که در حین تعطیلات خارج از شهر برای کنار آمدن با پسر جدید «کتی» به نام «لیام» تلاش می‌کند، «جیدت» که برای بازگرداندن اسباب‌بازی مورد علاقه «ماکس» به آپارتمانی پر از گربه نفوذ می‌کند و «اسنوبال» که اکنون به عنوان یک ابرقهرمان فعالیت دارد و سعی می‌کند یک ببر را از یک سیرک نجات دهد.

به طور کلی، در حالی که داستان به اندازه قسمت اول برجسته یا متمرکز نیست، کار خوبی در اضافه کردن شخصیت‌های جدید به یاد ماندنی، از جمله دوست جدید «شی تزو اسنوبال»، «دیزی» و مربی جدید «ماکس»، «روستر» انجام می‌دهد. این اثر استودیو ایلومینیشن از نظر کیفیت از نسخه اصلی پیشی نمی‌گیرد، اما کاری را که یک دنباله خوب باید انجام دهد، انجام خواهد داد.

مهاجرت (Migration)

بهترین انیمیشن های ایلومینیشن

  • صداپیشگان: کمیل نانجیانی، الیزابت بنکس، کیگان مایکل کی، آکوافینا
  • سال انتشار: 2023
  • امتیاز: 6.6

فیلم برادران سوپر ماریو یک ماجراجویی حماسی بود که رکوردهای گیشه شرکت ایلومینیشن را به شدت بالا برد، در حالی که انیمیشن بعدی آن‌ها، مهاجرت، یک فیلم نسبتاً کوچک‌تر از نظر مقیاس و داستان است؛ اما این موفقیت فیلم را از نظر تجاری و انتقادی تضعیف نکرده است.

این انیمیشن با خانواده‌ای از اردک‌ها به نام مالاردز که در نیوانگلند مشغول زندگی هستند و اردک‌های دیگر را در حال مهاجرت به جامائیکا برای زمستان تماشا می‌کنند، آغاز می‌شود.

در حالی که پدر بیش از حد محافظ و مضطرب، «مک» کاملاً راضی است که خانواده‌اش در برکه امن خود بمانند، همسرش «پام» و دو جوجه‌اردک «گون» و «دکس» تصمیم می‌گیرند به مهاجرت جنوب بپیوندند، اما با ورود به قلمرو انسان با خطرات جدیدی روبرو می‌شوند.

داستان چیزی است که بسیاری از انیمیشن های کمپانی ایلومینیشن قبلاً امتحان کرده‌اند، اما احساسات ماجرا قطعا در جای درست خود قرار دارد. به همین دلایل می‌توان Migration را در میان بهترین انیمیشن های ایلومینیشن قرار داد.

من نفرت انگیز 2 (Despicable Me 2)

بهترین انیمیشن های ایلومینیشن
برترین انیمیشن های ایلومینیشن
  • صداپیشگان: استیو کارل، کریستن ویگ، بنجامین برت، ماریاندا کازگرو
  • سال انتشار: 2013
  • امتیاز: 7.3

قسمت اول من نفرت انگیز ممکن است با انتقادات و گیشه خوب عمل کرده باشد، اما من نفرت انگیز 2 به لحاظ مالی آنقدر خوب عمل کرد که به سودآورترین فرنچایز انیمیشنی استودیو یونیورسال تبدیل شد.

«گرو» پس از بازنشستگی از شرور بودن، توسط لیگ ضد شرور، یک سازمان مخفی که تهدیدهای شرورهای جدید را بررسی و خنثی می‌کند به دنیای جاسوسی بازگردانده می‌شود. در کنار شریک جدید خود، «لوسی وایلد»، «گرو» یک تهدید احتمالی جدید را بررسی می‌کند، در حالی که متوجه نیست مینیون‌هایش ناپدید می‌شوند.

اگرچه این فیلم به اندازه فیلم اول احساسی نیست، اما با شخصیت‌ها و محیط‌های جدید خوب عمل می‌کند. «لوسی وایلد» یک زوج کامل برای «گرو» است و لیگ ضد شرور راهی عالی برای پیشبرد عناصر جاسوسی این فرنچایز، در حالی که سفر «گرو» برای تبدیل شدن به یک آدم خوب را دست نخورده نگه می‌دارد، است. قسمت دوم من نفرت انگیز به راحتی در میان بهترین انیمیشن های ایلومینیشن قرار می‌گیرد.

مینیون‌ها: ظهور گرو (Minions: The Rise of Gru)

بهترین انیمیشن های ایلومینیشن

  • صداپیشگان: پی‌یر کافین، استیو کارل، تراجی پی. هنسون، میشل یئو
  • سال انتشار: 2022
  • امتیاز: 6.5

مینیون‌ها: ظهور گرو روی «گرو» جوان 12 ساله تمرکز می‌کند که سعی دارد به قدرتمندترین باند شرور جهان، یعنی «ویکسیوس 6» بپیوندد؛ اما پس از مصاحبه بد او، جواهری گرانبها متعلق به یکی از اعضای سابق آن‌ها را می‌دزدد. وقتی «گرو» در نتیجه این کار ربوده می‌شود، نوبت به مینیون‌ها می‌رسد تا رئیس جدید محبوب خود را نجات دهند.

در حالی که فیلم اول مینیون‌ها از فضای دهه 60 به عنوان پس‌زمینه‌ای برای شیطنت‌های مینیون‌ها استفاده کرد، ظهور گرو از فضای دهه 70 در همه جنبه‌های داستان، طراحی بصری و طنز استفاده می‌کند که آن را به یکی ازبرترین انیمیشن های ایلومینیشن تبدیل کرده است.

زندگی پنهان جانوران خانگی (The Secret Life of Pets)

بهترین انیمیشن های ایلومینیشن
انیمیشن های ایلومینیشن
  • صداپیشگان: لوئی سی. کی.، اریک استون استریت، کوین هارت، آلبرت بروکس
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 6.5

زندگی مخفی حیوانات خانگی، یکی از موفقیت‌های بزرگ بعدی استودیو ایلومینیشن پس از مینیون‌ها، یک فیلم جذاب و ساده درباره کاری است که حیوانات خانگی وقتی انسان‌ها در اطراف آن‌ها نیستند انجام می‌دهند.

در شهر نیویورک، سگ کوچولو «ماکس» بهترین زندگی خود را به عنوان حیوان خانگی صاحبش «کتی» دارد، تا اینکه با آوردن یک سگ جدید به نام «دوک» غافلگیر می‌شود.

وقتی «ماکس» و «دوک» توسط گروهی از حیوانات ولگرد به رهبری یک خرگوش دیوانه به نام «اسنوبال» به دام می‌افتند، باید با هم کار کنند تا قبل از بازگشت «کتی»، به آپارتمان خود برگردند.

داستان نسبتاً ساده است و درگیری اصلی را می‌توان مشتق شده از یک کلاسیک خاص اسباب‌بازی محور دانست. با این حال، زندگی مخفی حیوانات خانگی از محیط و مجموعه گسترده‌ای از شخصیت‌های جدید پشمالو به نفع خود استفاده می‌کند.

در نهایت، احساسات داستان در جای درست قرار دارد و عشق واقعی به حیواناتی را نشان می‌دهد که در خانه‌ها ما زندگی می‌کنند. این موارد باعث شده تا یکی از بهترین انیمیشن های ایلومینیشن را شاهد باشیم.

فیلم برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros. Movie)

بهترین انیمیشن های ایلومینیشن

  • صداپیشگان: کریس پرت، آنیا تیلور-جوی، چارلی دی، جک بلک
  • سال انتشار: 2023
  • امتیاز: 7

فیلم برادران سوپر ماریو تاکنون یکی از پرفروش‌ترین و بهترین انیمیشن های ایلومینیشن است. در بروکلین، «ماریو» و «لوئیجی» یک کسب‌وکار لوله‌کشی را اداره می‌کنند، اما آن‌ها به طور اتفاقی یک لوله سبز مرموز را در فاضلاب پیدا خواهند کرد که «ماریو» را به پادشاهی قارچ و «لوئیجی» را به چنگال‌های پادشاه کوپا شیطان می‌برد.

برای متوقف کردن «باوزر» و بازگرداندن برادرش، «ماریو» با پرنسس «پیچ»، «تاد» و «دونکی کونگ» متحد می‌شود و یک اتحاد ناپایدار، اما قوی تشکیل می‌دهد.

انیمیشن فوق‌العاده است، صداپیشگان تأثیر قوی‌ای به عنوان شخصیت‌های خود، به ویژه «جک بلک» و «چارلی دی» می‌گذارند و از نظر بصری، احساس می‌کنید که بازی زنده شده است.

این اثر زمان سرگرم‌کننده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد که مقدار زیادی از پتانسیل همکاری «ایلومینیشن» با «نینتندو» را به تصویر می‌کشد. اگر فیلم برادران سوپر ماریو را دیده باشید، می‌دانید که بدون شک یکی از بهترین انیمیشن های ایلومینیشن است.

آواز (Sing)

بهترین انیمیشن های ایلومینیشن
انیمیشن های کمپانی ایلومینیشن
  • صداپیشگان: متیو مک‌کانهی، ریس ویترسپون، ست مک‌فارلن، توری کلی
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 7.1

اگرچه انیمیشن های ایلومینیشن همیشه در پایان‌بندی داستان‌هایشان موفق نیستند، اما موفق می‌شوند شخصیت‌های به یاد ماندنی با داستان‌های جالب ایجاد کنند که تماشای آن‌ها لذت‌بخش است.

از نظر بیشتر معیارها، هیچ فرنچایز از انیمیشن های کمپانی ایلومینیشن نتوانسته است کار شخصیت‌پردازی را به اندازه فیلم‌های Sing انجام دهد. کوآلای استعدادیاب، «باستر مون»، زمانی تئاتر پر جنب و جوش مون و اکنون ویران شده را اداره می‌کند.

او برای نجات تئاتر خود از تخریب، یک مسابقه آوازخوانی برگزار خواهد کرد که حیواناتی از همه جای دنیا را به خود جذب می‌کند. داستان ممکن است تا حدودی قابل پیش‌بینی باشد، اما موسیقی پر جنب و جوش و جذاب است و کار بسیار خوبی در نمایش استعداد صداپیشگان انجام می‌دهد. هیج شکی نیست که تنها موسیقی‌های این اثر می‌تواند آن را در میان بهترین انیمیشن های ایلومینیشن قرار دهد.

آواز 2 (2 Sing)

بهترین انیمیشن های ایلومینیشن

  • صداپیشگان: متیو مک‌کانهی، ریس ویترسپون، اسکارلت جوهانسون، تارون اجرتون
  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز: 7.1

گروه تئاتر مون تصمیم می‌گیرد نمایش خود را به شهر ردشور ببرد تا آن را به «جیمی کریستال»، مدیر اجرایی، ارائه دهد. پس از یک سوءتفاهم و برخی شیرین‌کاری‌ها، آن‌ها نمایشی بدون صحنه اجرا می‌کنند و هر شخصیت برای حل مشکلات خود به یک سفر فردی می‌رود.

برای مثال، «جانی» باید برای تحت تاثیر قرار دادن یک مربی بسیار بد، برخی مهارت‌های رقص را یاد بگیرد، «مینا» باید در حالی که عاشق شخص دیگری است، در یک زقابت عاشقانه شرکت کند و «اش» باید در جستجوی راک استار منزوی «کلی کالوی» (بونو) باشد و او را متقاعد کند تا غم چندین ساله خود را رها کرده و دوباره اجرا کند.

در حالی که فیلم اول Sing با شخصیت‌های هیجان‌انگیز و موسیقی جذاب زمینه‌سازی کرد، Sing 2 قوس‌های جالب‌تری برای آن‌ها ایجاد می‌کند و مشکلات جزئی فیلم اول را بهبود می‌بخشد. موسیقی Sing 2 از قسمت اول هیجان انگیزتر است و به راحتی می‌توان این اثر را در میان بهترین انیمیشن های ایلومینیشن قرار داد.

من نفرت انگیز (Despicable Me)

بهترین انیمیشن های ایلومینیشن
انیمیشن های ایلومینیشن اینترتینمنت
    • صداپیشگان: استیو کارل، جیسون سیگل، راسل برند، جولی اندروز
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز: 7.6

اولین انیمیشن از «ایلومینیشن» که منتشر شد، به راحتی جزو برترین آثار این استودیو است. ابرشرور درخشان، «گرو»، قصد دارد رویای کودکی خود را برای دزدیدن ماه عملی کند.

تنها مانع برنامه او به دست آوردن یک اشعه کوچک‌کننده است که اخیراً توسط رقیب جدیدش، «وکتور» (جیسون سگال)، دزدیده شده است. او تصمیم می‌گیرد سه دختر یتیم به نام‌های «مارگو»، «ادیث» و «آگنس» را به فرزندی قبول کند تا به لانه «وکتور» نفوذ کرده، اشعه کوچک‌کننده را بدزدد و پس از پایان ماموریت، دختران را رها کند.

این دختران هر چه بیشتر با «گرو» می‌مانند، قلب او را بیشتر از قبل تسخیر می‌کنند. در حالی که انیمیشن نسبت به کارهای بعدی «ایلومینیشن» به اندازه کافی تعریف‌شده نیست، اما به راحتی قوی‌ترین فیلمنامه را دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین انیمیشن های ایلومینیشن چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *