بهترین خدایان در دنیای سینما ؛ محبوب‌ترین خدایان باستانی در فیلم‌ها

معرفی هفت تا از قدرتمند‌ترین و بهترین خدایان در دنیای سینما تمام دوران که به عنوان اسطوره‌هایی در این دنیا شناخته می‌شوند.

برخی از درخشان‌ترین فیلم‌های فانتزی با دنیاسازی بی‌نظیر، داستان‌هایی را به تصویر کشیدند که از اسطوره‌ها یا حتی دین و مذهب الهام گرفته‌اند. در حالی که فیلم‌های ماجراجویی و اکشن خدایان زیادی را نشان داده‌اند، چندین اثر کمدی سرگرم‌کننده و حتی انیمیشن نیز وجود دارد که در آن‌ها طرفداران سینما می‌توانند با برخی از شناخته‌شده‌ترین و بهترین خدایان در دنیای فیلم از سراسر جهان آشنا شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


این فیلم‌های جادویی دارای برخی از جالب‌ترین و زیباترین طراحی‌های خدایان و داستان‌های جذاب هستند که به طرفداران کمک می‌کنند تا برخی از قدیمی‌ترین الهه‌ها و خدایان مصری در سینما را بشناسند. طرفداران همچنین می‌توانند برخی از نمایش‌های فوق‌العاده لوسیفر را در فیلم‌ها ببینند. با این حال، بازیگرانی که نقش‌های نمادین خدایان را بر عهده گرفتند نیز برخی از ماندگارترین و تاریخی‌ترین لحظات سینما را خلق کردند.

بهترین خدایان در دنیای سینما

در ادامه لیست بهترین خدایان در دنیای سینما را مشاهده خواهید کرد:

بهترین خدایان در دنیای سینما
خدایان یونانی در سینما

در این مقاله هفت تا از برترین و بهترین خدایان در دنیای سینما که طرفداران زیادی در سراسر دنیا کسب کردند را پوشش دادیم. از خدایان یونانی در سینما گرفته تا خدایان نورس و مصری، هر کدام با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، روی پرده سینما درخشیده‌اند. برخی از این خدایان، با قدرت‌های بی‌کران و شخصیت‌های پیچیده خوذ، به نمادهای فرهنگی تبدیل شده‌اند. شخصیت «لوکی» در سینما هم جزو بهترین خدایان به حساب می‌آید، اما در این مقاله حضور ندارد.

گوزر ( Ghostbusters 1984)

بهترین خدایان در دنیای سینما

«گوزر»، همچنین شناخته شده به عنوان نابودکننده، یکی از نمادین‌ترین و قدرتمندترین خدایان باستانی و دوجنس‌گرا است که می‌تواند به هر شکلی که می‌خواهد تبدیل شود. او همچنین یکی از قدیمی‌ترین و محبوب ترین خدایان در سینما است که از 6000 سال قبل از میلاد مسیح توسط سومریان پرستیده می‌شد.

«گوزر» یک خدای باستانی بسیار قدرتمند و شیطانی است که می‌تواند به راحتی کل سیاره و موجوداتش را نابود کند. فیلم شکارچیان روح یکی از نمادین‌ترین فیلم‌های ماوراء طبیعی سال 1984 با برخی از بهترین ارواح و انواع خدایان است. داستان آن درباره سه پاراپسیولوژیست (فرا روانشناس) است که تحقیقات حذف روح را در شهر نیویورک شروع می‌کنند.

خدا (Monty Python and the Holy Grail 1975)

بهترین خدایان در دنیای سینما
خدایان رومی در سینما

«خدا» همچنین در فیلم کمدی مونتی پایتون و جام مقدس ظاهر شد تا به طرفداران سینما یادآوری کند که هیچ چیز را خیلی جدی نگیرند. در این اثر طنز (که کمی به مذهب مربوط است)، «خدا» یک دیکتاتور بی‌ادب بود که از دستور دادن به مردم و بدرفتاری با آن‌ها لذت می‌برد. علاوه بر این، «خدا» بر این باور بود که تنها کسی که می‌تواند رفتاری خودخواهانه و متکبر داشته باشد، خود او است.

فیلم مونتی پایتون و جام مقدس یکی از عجیب‌ترین و بهترین فیلم‌های کمدی تمام دوران است. این فیلم تخیلی داستان سفر شاه «آرتور» را دنبال می‌کند، زیرا او در سفر نمادین خود برای یافتن جام مقدس وارد ماجراهایی می‌شود.

خدا (Bruce Almighty 2003)

بهترین خدایان در دنیای سینما

«مورگان فریمن» یکی از بازیگران مشهور هالیوود، بامزه‌ترین و مهربان‌ترین خدای دنیای سینما را به تصویر کشید. او همچنین دارای قدرت لایتناهی (قدرتی که فرد را تبدیل به قادر مطلق می‌کند.) بود و به نظر می‌رسید که بسیار به انسان‌ها اهمیت می‌دهد. این خدای نمادین سینما از مذهب کاتولیک الهام گرفته شده و دارای همان قدرت‌ها بود.

فیلم بروس قادر مطلق یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین فیلم‌های «جیم کری» با داستانی سرگرم‌کننده و منحصر به فرد است. این فیلم داستان یک خبرنگار جوان به نام «بروس» را به تصویر می‌کشد. او به خدا اعتراف می‌کند که کار وحشتناکی انجام می‌دهد، بنابراین خدا به او پیشنهاد می‌کند که برای یک هفته تمام تبدیل به خدا شود. «بروس» سپس در حالی که از اکثر قدرت‌های خدا لذت می‌برد، یک سفر خنده‌دار و تاثیرگذار را آغاز می‌کند.

خدا (Dogma 1999)

بهترین خدایان در دنیای سینما
خدایان مصری در سینما

«خدا» نسخه کمدی و منحصر به فرد دیگری از خدای یهودی مسیحی است. همچنین فیلم داگما به راحتی نمادین‌ترین نقش برای «آلانیس موریست» بود. این خدای نمادین در فیلم می‌توانست به هر شکلی ظاهر شود، اما نمی‌توانست با انسان‌ها صحبت کند، در غیر این صورت بلافاصله می‌مرد. او همچنین به عنوان یک موجود مهربان و یکی از خدایان قدرتمند سینما ظاهر شد که در نهایت همه آفریده‌های خود را می‌بخشد.

داگما یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های «کوین اسمیث» و یک فیلم کمدی کلاسیک با شخصیت‌های خنده‌دار و منحصر به فرد است. این فیلم داستان دو فرشته سقوط کرده را روایت می‌کند که می‌خواهند با استفاده از یک نقص در عقاید مذهب کاتولیک به بهشت ​​برگردند.

هیدیس (Hercules 1997)

بهترین خدایان در دنیای سینما

«هیدیس» دنیای «دیزنی» یکی از بامزه‌ترین و محبوب ترین خدایان در سینما است که از اساطیر یونانی الهام گرفته شد. این خدای شرور و سریع برخی نقشه‌های بزرگی داشت و می‌خواست برادرش «زئوس» را سرنگون کرده و کوه المپ را تصاحب کند. «هیدیس» به همان اندازه خنده‌دار بودنش، زودرنج و عصبی هم بود و معمولاً اشتباهاتی می‌کرد که برنامه‌هایش را خراب بکند.

او به لطف شخصیت منحصر به فرد و قدرت‌های سرگرم‌کننده خود که شامل کنترل زمین و دود و همچنین تسلط بر ارواح می‌شد، به یکی از محبوب‌ترین خدایان شرور سینما در دنیای «دیزنی» تبدیل شد.

هرکول یکی از نمادین‌ترین و دلنشین‌ترین انیمیشن‌های قهرمانی «دیزنی» است که پس از محروم شدن از قدرت‌هایش، باید توسط افراد فانی‌ (انسان‌ها) بزرگ شود، اما سفری را برای تبدیل شدن به یک قهرمان واقعی آغاز می‌کند تا بتواند به کوه المپ بازگردد.

فان (Pans Labyrinth 2006)

بهترین خدایان در دنیای سینما
لوکی در سینما

«گی‌لرمو دل تورو» هیولاهای منحصر به فرد زیادی را در طول سال‌ها خلق کرد، اما «فان» جادویی او هنوز هم یکی از جذاب‌ترین خدایان شرور سینما است. این خدای نمادین از داستان‌های باستانی الهام گرفته شده که در آن «فان» خدای جنگل است و به عنوان یکی از مرموزترین خدایان قدرتمند سینما شناخته مب‌شود که خوب یا بد بودن او قابل تشخیص نیست، بلکه فقط می‌خواهد «اوفلیا» را برای انجام سرنوشت خود راهنمایی کند.

به لطف طراحی درخشان و دقیق نیمه بز و نیمه جنگل «فان» و داستان تاثیرگذار او، این خدای باستانی به یکی از بهترین خدایان در دنیای سینما تبدیل شد. لابیرنت پان یکی از تأثیر برانگیزترین و جادویی‌ترین فیلم‌هایی است که انسان‌ها در آن نقش یک هیولا را دارند.

داستان این فیلم در اسپانیا سال 1944 اتفاق می‌افتد و ماجراهای یک دختر جوان را دنبال می‌کند که با فرار به یک دنیای فانتزی سعی می‌کند از ناپدری سادیست (یک اختلال شخصیتی معروف به دگرآزاری) خود جان سالم به در ببرد.

ثور (Thor 2011)

بهترین خدایان در دنیای سینما

ثور در سینما بدون شک یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین خدایان است. در حالی که دنیای سینمایی مارول خدایان نمادین الهام گرفته از اساطیر زیادی دارد، تنها تعداد کمی به اندازه «ثور» و برادرش لوکی در سینما ( که یکی از خدایان شرور سینما به حساب می‌آید) محبوب هستند. شخصیت «ثور» در MCU بر اساس اساطیر نورس ساخته شده و او خدای رعد و برق و همچنین پادشاه ازگارد است.

«ثور» همچنین یکی از نمادین‌ترین سلاح‌های افسانه‌ای به نام «میولنیر» را در اختیار دارد. فیلم ثور یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های MCU (دنیای سینمایی مارول) با حضور بسیاری از الهه‌ها و خدایان رومی در سینما بود.

داستان این فیلم ماجراهای «ثور» مغرور را دنبال می‌کند که پس از تبعید از ازگارد، مجبور است روی زمین زندگی کند. در حالی که او ابتدا از خانه جدیدش متنفر است، اما به زودی به یکی از بزرگترین قهرمانان و مدافعان آن تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی لیست بهترین خدایان در دنیای سینما چیست؟ به نظر شما کدام شخصیت دیگری هم می‌تواند جزو بهترین خدایان در دنیای سینما باشد؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *