معرفی فیلم مفت بر ؛ داستان، تاریخ اکران و بیوگرافی بازیگران

معرفی فیلم مفت بر محصول جدید و کمدی عاشقانه «عادل تبریزی» است که با هنرمندی «حامد بهداد» در سینماهای سراسر کشور اکران شد.

فیلم مفت‌بر جدیدترین اثر سینمایی «عادل تبریزی» است که پس از موفقیت فیلم گیج‌گاه آن را ساخت. «تبریزی» برای دومین تجربه سینمایی خود به دفتر پویا فیلم رفت و تهیه‌کنندگی این اثر را به «عبدالله علیخانی» و «حسین فرحبخش» سپرد. همچنین، «حامد بهداد» که در فیلم اول «تبریزی» نقش اصلی را بر عهده داشت، در این اثر نیز نقش محوری را ایفا می‌کند.

علاوه بر «حامد بهداد» به عنوان نقش اصلی، «سحر دولتشاهی» از بهترین بازیگران زن ایرانی نیز در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازد. این دو بازیگر پس از سریال می‌خواهم زنده بمانم (1399-1400) به کارگردانی «شهرام شاه‌حسینی»، باری دیگر باهم همبازی شدند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


معرفی فیلم مفت بر

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی فیلم مفت بر
معرفی فیلم مفت بر

در این مقاله داستان فیلم مفت بر، بازیگران آن و انتقادات وارد شده را پوشش دادیم. این فیلم از تاریخ 15 شهریور در سینماهای سراسر کشور اکران شده و با استقبال خوبی مواجه گردید. به نظر شما این فیلم کمدی و عاشقانه ارزش دیدن را دارد؟

داستان فیلم مفت بر

معرفی فیلم مفت بر

داستان فیلم مفت بر در مورد جوانی است که همیشه برای به دست‌آوردن پول بدون کار کردن تلاش می‌کند. وی کارهای مختلفی برای کسب درآمد آسان انجام می‌دهد، اما در این مسیر با چالش‌هایی مواجه می‌شود که صحنه‌های خنده‌داری را ایجاد می‌کند. دیالوگ معرفی فیلم نیز این است: ما مفت به دست نیاوردیم که مفت از دست بدیم.

تریلر فیلم مفت بر

تریلر فیلم مفت بر را مشاهده کنید:

بازیگران فیلم مفت بر

معرفی فیلم مفت بر
معرفی فیلم مفت بر

فیلم سینمایی مفت بر دومین تجربه کارگردانی «عادل تبریزی» و دومین همکاری‌اش با «حامد بهداد» است. وی با استفاده از بازیگران با استعداد و با تجربه در زمینه کمدی، توانسته فضایی کمدی و فانتزی بسازد. این فیلم سرگرم‌کننده در سال 1402 ساخته شده و علاوه بر فضای موزیکال و شاد، پیام‌های آموزنده ای درمورد تلاش و کوشش برای رسیدن به هدف را به جامعه انتقال می‌دهد.

حامد بهداد در نقش هومن، کامران

معرفی فیلم مفت بر

«حامد بهداد» بازیگر ایرانی مشهور 50 ساله که با فیلم آخر بازی (1379) وارد عرصه هنر شد، در نقش «هومن» حضور دارد. پیش از این «بهداد» در سریال دل (1398) شبکه نمایش خانگی حضور داشت. اولین همکاری وی با «عادل تبریزی» در فیلم سینمایی گیج‌گاه (1399) بوده است.

سحر دولتشاهی در نقش همسر هومن

معرفی فیلم مفت بر
بازیگران فیلم مفت بر

«سحر دولتشاهی» بازیگر 44 ساله ایرانی که با فیلم چهارشنبه سوری (1384) وارد سینما شد، در نقش مکمل و پارتنر «حامد بهداد» حضور دارد. «دولتشاهی» در آثار شبکه نمایش خانگی زیادی مانند قورباغه (1399) و عالیجناب (1396) و همچنین فیلم‌هایی مثل چهارراه استانبول (1396) و عصر یخبندان (1393)، نقش‌آفرینی کرده است.

بهرنگ علوی در نقش فرعی

معرفی فیلم مفت بر

«بهرنگ علوی» بازیگر 44 ساله ایرانی که با فیلم دربند (1391) به شهرت رسید، در فیلم سینمایی مفت بر نیز حضور دارد. از نقش‌های مشهور او می‌توان به فیلم شادروان (1400)، خجالت نکش 2 (1402) و حضورش اخیرا در مسابقه جوکر 2، اشاره کرد. سریال‌های شبکه نمایش خانگی او نیز شامل ساخت ایران 3 (1400)، سیاه‌چاله (1402) و برنامه‌های دیگر می‌شود.

شقایق فراهانی در نقش فرعی

معرفی فیلم مفت بر
معرفی فیلم مفت بر

«شقایق فراهانی» از بازیگران مشهور 52 ساله ایرانی که اولین بار با فیلم لیلا (1376) وارد عرصه سینما شد، در فیلم مفت بر نیز حضور دارد. وی خواهر بزرگتر «گلشیفته فراهانی» از دیگر بازیگران ایرانی است. از آثار مشهور «شقایق فراهانی» می‌توان به فیلم کلوپ همسران (1397) و عروس خیابان فرشته (1399) و سریال‌های شبکه نمایش خانگی آسپرین (1394-1395) و سایه باز (1402) اشاره کرد.

نقدهای فیلم مفت بر

معرفی فیلم مفت بر

انتقادات و نظرات زیادی از زمان انتشار خبر تاریخ اکران فیلم مفت بر تا بعد از آن، به این فیلم وارد شد که برخی از آنها مثبت و برخی منفی هستند. منتقدان اجرای فوق العاده «حامد بهداد» و «سحر دولتشاهی» را از نقاط قوت فیلم در نظر گرفته و درمورد نحوه پایان بندی و داستان آن بحث‌هایی به وجود آوردند. بسیاری از مخاطبان مفت بر را با فیلم‌های فارسی قدیمی بخاطر استفاده از کلیشه‌ها و پایان بندی آن مقایسه کردند.

استفاده از این کلیشه‌های کمدی در فیلمنامه از نقاط ضعف فیلم محسوب می‌شود، اما برخی از بینندگان بر این باورند که «عادل تبریزی» در تلاش برای برگرداندن نوعی نوستالژیک به سینمای ایران مدرن، از این کلیشه‌ها استفاده کرده است. به طور کلی، مفت بر فیلمی سرگرم‌کننده و شاد برای بینندگانی که به دنبال لحظاتی خوش هستند، به شمار می‌رود. در ادامه خلاصه چندتا از انتقادات محتوایی این فیلم را بررسی خواهیم کرد.

بیتا جهانی راد:

فیلم مفت بر ساخته «عادل تبریزی» فیلمی به شدت ضعیف است که هیچ اثری از کمدی در آن دیده نمی‌شود. سازندگان فیلم فقط سعی دارند با اشاره گذرا به چند معضل اجتماعی، بدون پرداخت درست و از ترس ورود به حقیقت، خودی نشان بدهند، اما در عمل مانند آنها رفتار می‌کنند. آنها فقط با استفاده از حضور ستاره‌های سینما مانند «حامد بهداد» و «سحر دولتشاهی» فروش میلیاردی در سینما را برای خودشان تضمین می‌کنند.

سایت آفتاب نیوز

ترکیب «حامد بهداد» و «سحر دولتشاهی» فضایی فانتزی و افسون‌گر برای مخاطبان نوستالژیک ایجاد کرده است. «بهداد» در مواجهه با فیلمنامه مفت بر که پایان بندی مانند فیلم‌های فارسی قدیمی دارد، تصمیم به غافلگیر کردن طرفدارانش می‌گیرد. دیدن فیلم مفت بر و پسندیدن آن می‌تواند در هر سلیقه‌ای متفاوت باشد. این فیلم مانند بسیاری از فیلم‌های کمدی سینمای این روزها فضای آشفته اقتصاد کشور را به تصویر می‌کشد و مخاطبان نیز همیشه این موضوع را مورد بحث و انتقاد قرار می‌دهند.

جمع بندی

معرفی فیلم مفت بر
بازیگران فیلم مفت بر

درنهایت، فیلم سینمایی مفت بر، سرگرم کننده با فضایی عاشقانه و کمدی است که برای مخاطبان ایرانی لحظات شادی می‌سازد. استفاده از کلیشه‌های نوستالژیک فیلم‌های فارسی قدیمی، با توجه به سلیقه مخاطب می‌تواند نکته مثبت یا منفی فیلم باشد، اما اجرای معرکه بازیگران آن از جذابیت‌های و نقاط مثبت فیلم است. نظر شما درمورد این فیلم کمدی چیست؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب معرفی فیلم مفت بر چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *