همنواز

معرفی انیمه اوزوماکی (Uzumaki: Spiral Into Horror) ؛ داستان و بیوگرافی صداپیشگان

با معرفی انیمه اوزوماکی مینی سریال جدید از مجموعه مانگای ترسناک اوزوماکی که با انتشارقسمت اولش توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد، همراه ما باشید.

اوزوماکی: مارپیچ وحشت (Uzumaki: Spiral Into Horror) یک انیمه ترسناک روان‌شناختی است که بر اساس مانگای معروف «جونجی ایتو» ساخته شد. داستان این انیمه در شهری خیالی به نام کوروزو-چو روایت می‌شود، جایی که ساکنان آن به‌طور غیرقابل توصیفی دچار وسواس و جنون نسبت به اشکال مارپیچ اطرافشان خواهند شد.

این وسواس به تدریج به جنون و وحشت تبدیل شده و زندگی افراد شهر را از درون تخریب می‌کند. انیمه سریالی Uzumaki: Spiral Into Horror به کارگردانی «هیروشی ناگاهاما»، با طراحی انیماتوری منحصر به فرد و فضای دلهره‌آور خود، تصویری وحشتناک از ترس‌های ذهنی و تغییرات جسمانی را ارائه می‌دهد. قسمت اول این انیمه در 28 سپتامبر (7 مهر 1403) پخش شد و مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


معرفی انیمه اوزوماکی

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی انیمه اوزوماکی

در این مقاله داستان انیمه اوزوماکی، صداپیشگان و نمرات آن را پوشش دادیم. تاریخ انتشار انیمه اوزوماکی روزهای یکشنبه از پلتفرم‌های خارجی است که در 28 سپتامبر قسمت اول آن اکران شد. داستان جذاب و ترسناک و طراحی فوق العاده این انیمه باعث شد که اوزوماکی مورد توجه بینندگان و طرفداران انیمه قرار بگیرد.

داستان انیمه Uzumaki: Spiral Into Horror

معرفی انیمه اوزوماکی
معرفی انیمه اوزوماکی

انیمه سریالی Uzumaki: Spiral Into Horror داستان یک شهر خیالی به نام کوروزو-چو است که شهروندان آن گرفتار یک جنون و وسواس عجیبی نسبت به اشکال مارپیجی می‌شوند. این اشکال در اطراف آن‌ها و طبیعت به طور فراوان وجود دارد مانند الگوی ابرها، موها و… که دیدن آن‌ها به تدریج تاثیر مخربی روی روح و روان ساکنین این شهر می‌گذارد و گسترش هرچه بیشتر این جنون (معروف به وسواس‌های جنون‌آمیز پدر شوئیچی) آن‌ها را گرفتار گردابی بی‌پایان می‌کند.

تریلر انیمه Uzumaki: Spiral Into Horror

در ادامه تریلر معرفی انیمه اوزوماکی را مشاهده خواهید کرد.

صداپیشگان انیمه Uzumaki: Spiral Into Horror

معرفی انیمه اوزوماکی

مجموعه مانگای اوزوماکی توسط «جونجو ایتو» نوشته شده و قرار بود داستان آن درمورد افرادی باشد که برای مدت طولانی در خانه‌های سازمانی زندگی می‌کنند. استفاده از علامت مارپیچ به وی الهام می‌گردد و تصمیم می‌گیرد اشکالی که در رسانه ژاپن به طور مثبتی از آن استفاده می‌شود را برانداز کند و این را دلیل ترسناک بودن اوزوماکی می‌داند.

اوکی ساتاکه در نقش کیریه گوشیما

معرفی انیمه اوزوماکی
معرفی انیمه اوزوماکی

«اوکی ساتاکه» بازیگر، صداپیشه، خواننده و مدل ژاپنی 32 ساله است که به عنوان دختر نقش اصلی داستان صداپیشگی می‌کند. وی از سال 2005 تا به الان در عرصه هنر فعالیت داشته و از انیمه‌ها و فیلم‌های مشهور او می‌توان به انیمه Beatless (2018) ،The Reflection (2017) و فیلم Re: play girls (2010) اشاره کرد.

شین ایچیرو میکی در نقش شوئیچی شایتو

معرفی انیمه اوزوماکی

«شین ایچیرو میکی» صداپیشه ژاپنی 56 ساله است که در نقش پدر «شوئیچی» صداپیشگی می‌کند. او از سال 1989 تاکنون در عرصه گویندگی فعالیت دارد. از آثار مشهور او می‌توان به انیمه های متعدد پوکمن از سال‌ 1998 تا 2020 و انیمه سینمایی حماسه تانیای شیطانی (The Saga of Tanya the Evil: The Movie 2019) و بسیاری دیگر اشاره کرد.

کریستینا وی در نقش آزامی کوروتانی

معرفی انیمه اوزوماکی
معرفی انیمه اوزوماکی

«کریستینا والنزوئلا» یا «کریستینا وی» بازیگر و صداپیشه مشهور آمریکایی 37 ساله است که در نقش «آزامی کوروتانی» صداگذاری می‌کند. «وی» که بیشتر بخاطر صداگذاری شخصیت «لیدی باگ» در نسخه انگلیسی میراکلس: افسانه های لیدی باگ و کت نوآر (2015 Miraculous: Tales of Ladybug & Cat Noir) شناخته می‌شود، در انیمه‌هایی مثل هفت گناه کبیره (The Seven Deadly sins 2014) و گودزیلا: سیاره هیولاها (Godzilla: Planet of the monsters 2017) نیز حضور داشته است.

مکس میتلمن در نقش کاتایاما

معرفی انیمه اوزوماکی

«مکس میتلمن» صداپیشه 34 ساله آمریکایی، در نقش «کاتایاما» صداپیشگی می‌کند. «میتلمن» در انیمه و انیمیشن‌های زیادی مانند انیمیشن نسخه انگلیسی میراکلس (2015 Miraculous: Tales of Ladybug & Cat Noir)، ماجراهای من با سوپرمن (My Adventures with Superman 2023) و انیمه‌‌هایی مانند صدای خاموش (A Silent Voice 2016)، یک مشت مرد (One Punch Man 2015) و بسیاری دیگر، حضور داشته است.

نقدها و نمرات انیمه اوزوماکی

معرفی انیمه اوزوماکی
معرفی انیمه اوزوماکی

با وجود اینکه تنها یک قسمت از انیمه سریالی Uzumaki: Spiral Into Horror پخش شده، اما بازهم توانسته مخاطبان را مجذوب دنیای ترسناک خود کرده است؛ به طوری که در سایت IMDB امتیاز 8.9 از 10 را دریافت کرد.

تمام نقدهای ثبت شده در این سایت برای انیمه اوزوماکی، امتیاز بالایی به همراه داشته و از جذابیت فوق العاده ترسناک و طراحی زیبای این انیمه به وجد آمدند. در سایت Rotten Tomatoes نیز چندین نقد ثبت شده که اغلب آنها امتیاز کامل را به این انیمه می‌دهند.

از نگاه بسیاری از مخاطبان انیمه Uzumaki: Spiral Into Horror، اقتباسی بی‎‌نقص و جذاب از مجموعه مانگای آن است و تا به اینجا نسبت به دیگر فیلم‌های اقتباسی دنیای اوزوماکی، این مینی سریال نمرات بالاتری دریافت کرده است. در اینجا چند مورد از نقدها و نمرات انیمه اوزوماکی را مشاهده خواهید کرد.

ایسایا کولبرت (Isaiah colbert) : 5/5

عوامل سازنده استودیو «Adult Swim» در تولید انیمه اوزوماکی با ایده‌ی خلاقانه‌ی نمایش کامل آن به صورت سیاه و سفید (الهام گرفته شده از مانگای اصلی آن)، استفاده هیپنوتیزم‌کننده از تکنولوژی موشن کپچر و ترکیب انیمیشن‌های سه‌بعدی و دوبعدی باهم، کاری الهام‌بخش انجام داده‌اند.

سایت (IMDB): 8/10

این اقتباس تا به حال، با توجه به یک قسمت، عالی است. داستان حدود 4 یا 5 فصل از مانگا را در بر می‌گیرد و تلاش می‌کند تا آن‌ها را به‌گونه‌ای کنار هم قرار دهد که انگار همه این اتفاقات به طور همزمان رخ می‌دهند. جالب است که انیمه برخلاف مانگا، داستان‌ها را در کنار هم روایت می‌کند، نه به طوری که تمرکز روی یک داستان در هر فصل باشد. فکر می‌کنم آن‌ها خوب از پس آن برآمده‌اند. منطقی‌تر است که این اتفاقات با هم پیش بروند، اما این باعث می‌شود که سریال کمی عجولانه به نظر برسد و با توجه به اینکه فقط 4 قسمت دارد، می‌دانیم که برخی محتواهای مانگا حذف خواهد شد.

گرچه، انیمیشن، صداگذاری و طراحی همگی در بالاترین سطح قرار دارند، بنابراین با وجود احساسی که از عجله در سریال دارم، مشتاقم ببینم چطور همه چیز را در ادامه به هم پیوند می‌دهند.

سایت (Metacritic): 9.5/10

من قسمت اول را تماشا کردم و فوق‌العاده بود، اما یک مشکل کوچک دارم. اقتباس‌های قبلی از آثار «جونجی ایتو» نتوانستند زیبایی و وحشت نقاشی‌های این مانگا را به درستی به تصویر بکشند؛ اما این اقتباس جدید کاملاً دیوانه‌کننده است و احتمالاً یکی از بهترین انیمه‌های امسال خواهد بود. طراحی آن کاملاً از مانگای اصلی کپی شده و با ترکیب انیمیشن‌های دوبعدی و سه‌بعدی، روان و بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

با این حال، ریتم آن بیش از حد سریع است و این موضوع باعث شده تا داستان در برخی قسمت‌ها خیلی جذاب نباشد. حس می‌شود که همه چیز بسیار سریع رخ می‌دهد و به توسعه شخصیت‌ها پرداخته نمی‌شود، اما بازهم این انیمه را به شدت پیشنهاد می‌کنم.

جمع بندی

معرفی انیمه اوزوماکی

اگر به دنبال جدیدترین انیمه‌های ترسناک و رازآلود هستید، Uzumaki: Spiral Into Horror و انیمه سریالی میروکو- چان (Mieruko-chan 2021) را از دست ندهید. نظرتان در مورد مقاله معرفی انیمه اوزوماکی را با ما درمیان بگذارید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *