همنواز

نقد فیلم ونوم: آخرین رقص (Venom: The Last Dance) ؛ اشتباهی که همواره تکرار می‌شود

بیایید تا با نقد فیلم ونوم: آخرین رقص (Venom: The Last Dance)، جدیدترین اثر ابرقهرمانی از دنیای سونی، ببینیم که آیا این فیلم ارزش دیدن دارد یا خیر.

فیلم ونوم: آخرین رقص ادامه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز در دنیای سینمایی ونوم است که به کارگردانی «کلی مارسل» و با بازی «تام هاردی» در نقش ابرشرور محبوب، «ادی براک»، به نمایش درآمده است.

قسمت سوم فیلم ونوم به‌عنوان دنباله‌ای بر ونوم (2018) و ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (2021) به بررسی روابط پیچیده و جنجالی بین «ادی» و «ونوم» می‌پردازد. در آخرین رقص، داستان حول محور تلاش‌های ادی برای به دست آوردن کنترل بیشتری بر زندگی‌اش می‌چرخد و در همین حین، او و «ونوم» متوجه می‌شوند که «نول» یا همان ارباب تاریکی به دنبال آن‌هاست.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


نقد فیلم ونوم: آخرین رقص

در ادامه لیست مطالب مرتبط به نقد فیلم ونوم: آخرین رقص را مشاهده خواهید کرد:

نقد فیلم ونوم: آخرین رقص
نقد فیلم ونوم: آخرین رقص

با توجه به استقبال مخاطبان از دو فیلم قبلی، فیلم سینمایی Venom: The Last Dance به عنوان آخرین اثر این فرانچایز شناخته می‌شود و در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به نکات مثبت و منفی آن داشته باشیم. قبل از شروع به نقد فیلم ونوم 3 توسط منتقدان می‌پردازیم تا ببینیم که سایت‌های معتبر جهانی به این فیلم چه نمره‌ای داده‌اند.

نقد فیلم Venom: The Last Dance توسط منتقدان

نقد فیلم ونوم: آخرین رقص
نقد فیلم ونوم: آخرین رقص

فیلم سینمایی Venom: The Last Dance با نظرات و نمرات بسیار منفی از وب‌سایت‌های مختلف همراه بود. این فیلم تاکنون در وب‌سایت IMDB نمره 6.2 از 10، در وب‌سایت Metacritic نمره 41 از 100 و از وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 36 از 100 را به دست آورد. در ادامه نظرات منتقدان در مورد این فیلم را مشاهده خواهید کرد:

جیک کول از Slant Magazine: امتیاز 75

همان‌طور که فیلم پیش می‌رود، به‌طور مداوم خطرات و مقیاس صحنه‌های اکشن را افزایش می‌دهد؛ اما این به تصاویری آشفته و غیرقابل درک از جلوه‌های کامپیوتری تبدیل نمی‌شود، بلکه به سمت اوج داستان حرکت می‌کند.

اوون گلیبرمن از Variety: امتیاز 60

در حین تماشای The Last Dance، فیلم تمام مرزها را از بین می‌برد، به حدی که انگار به سراغ تجربه‌ای غیرمنتظره و سرگیجه‌آور رفته و می‌گوید: هرچی شد شد، بزن بریم!

تیم گریرسون از Screen Daily: امتیاز 50

بهترین بخش فیلم، جذابیت خاص و کودکانه‌ای است که از همراهی «هاردی» با هم‌پیمان‌اش حاصل می‌شود. رابطه‌ی تند و تیز آن‌ها تقریباً می‌تواند ایرادهای فیلمنامه‌ی شلخته و کلیشه‌های قابل‌پیش‌بینی ژانر را جبران کند.

برای مطالعه بیشتر نظرات منتقدان مطلب نقد و بررسی فیلم ونوم: آخرین رقص 2024 توسط منتقدان را مطالعه کنید.

بررسی فیلم ونوم: آخرین رقص توسط فیگار

نقد فیلم ونوم: آخرین رقص
نقد فیلم ونوم: آخرین رقص

«ادی» و «ونوم» بازگشته‌اند تا یک ماجراجویی سیمبیوتی دیگر به تصویر بکشند و با چالش‌های جدیدی دست و پنجه نرم کنند. «سونی» بالاخره سه‌گانه ونوم را تکمیل کرد و پایانی برای آن در نظر گرفت. هرچند که مشخص نیست این پایان ماجرا باشد و احتمال دارد که شاهد بازگشت مجدد شخصیت‌های داستان باشیم.

داستان قسمت سوم ونوم دقیقاً از همانجایی شروع می‌شود که در صحنه پس از تیتراژ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست شاهد بودیم. شروع تقریباً هیجان انگیزی است، اما تمام مشکلات فیلم از همان ابتدا شروع می‌شوند و تا انتها رو به بدتر شدن می‌روند.

فیلم بیشتر سعی می‌کند تا از دو قسمت قبلی بهتر باشد، اما هر چه جلوتر می‌رود، متوجه می‌شویم که چند قدم از ونوم 2018 و ونوم: بگذارید کارنیج بیاید 2021 عقب‌تر است. هرچند دو قسمت قبلی هم آثار خوبی نبودند و مشکلات زیادی داشتند، اما ونوم 3 تا حدودی از آن‌ها عملکرد بدتری دارد.

ظاهراً «سونی» متوجه شده که مخاطب این فرانچایز همواره برای دیدن مکالمه‌های جالب «تام هاردی» و «ونوم» پول می‌دهند و به همین دلیل دیگر توجهی به کیفیت داستان و نویسندگی فیلمنامه ندارد. قطعاً اگر «تام هادی» در این فرانچایز حضور نداشت، ساخت آن مدت‌ها قبل پس از اولین فیلم متوقف می‌شد.

در این فیلم با شخصیت‌های جدیدی آشنا می‌شویم و دیگر خبری از عاشقانه‌های غم انگیز «ادی» با همسر سابق‌اش نیست. این شاید یکی از نکات مثبت ماجرا باشد، زیرا برای آن موضوع دو فیلم قبلی هم زیاد بود و ادامه دادن معنایی نداشت.

شخصیت‌های جدید یک سرهنگ از نیروهای ویژه و چند دکتر که همگی در منطقه 51 روی سیمبیوت‌ها فعالیت می‌کنند، هستند. مانند دو فیلم قبلی، شخصیت پردازی به شدت ضعیف است، تا حدی که ما حتی بعد از فیلم اسم آن‌ها را هم به یاد نمیاوریم. با توجه به اینکه آن‌ها نقش زیادی در داستان دارند، اما هیچگونه ارتباطی نمی‌توان با آن‌ها برقرار کرد و کاراکتری از آن‌ها ساخته نمی‌شود.

از نکاتی که بسیار جالب بود، این است که «ادی» به هر جایی که پا می‌گذارد یک دوربین چهره او را شناسایی می‌کند و به سرعت توسط نیروهای ویژه ردیابی می‌شود، اما هیچکس یک موجود غول پیکر که در اطراف شهر پرسه می‌زند و به دنبال «ونوم» می‌گردد را نمی‌بیند.

داستان پردازی به شدت حفره دارد و این برای یک فیلم ابرقهرمانی امروزی که یکی از بهترین بازیگران دنیا را در خود دارد، قابل قبول نیست. هر چه داستان جلوتر می‌رود، شعور مخاطب بیشتر به سخره گرفته می‌شود و ظاهراً «سونی» فقط به کارگردان گفته که بساز تا زودتر به سینما برود. به وضوح مشخص است که با یک فیملنامه آبکی طرف هستیم و هیچ توجهی به جزئیات داستانی نمی‌شود.

در اوایل فیلم شاهد یک خانواده هستیم که تمام پس انداز خود را صرف سفر به جاده منطقه 51 کرده‌اند تا شاید موجودات فضایی را از نزدیک ببینند؛ درست فهمیدید، مسخره‌تر از این نمی‌شود! این خانواده به طور اتفاقی با «ادی» برخورد کرده و استقبال عجیبی از او می‌کنند. به او غذا، پول و خوراکی می‌دهد که بسیار جای تعجب است.

از نکات مثبت و هیجان انگیز فیلم می‌توان به حضور یکی از بزرگ‌ترین شرورهای کمیک، یعنی «نول» اشاره کرد. «اندی سرکیس»، کارگردان قسمت قبلی ونوم، صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته و به جرئت می‌توان گفت که به طور کامل بزرگی این نقش را به دوش می‌کشد و کیفیت فوق‌العاده‌ای از صداپیشگی را ارائه می‌کند.

هر چند که «نول» حضور خاصی در این فیلم ندارد و تقریبا چند صحنه او را می‌بینیم، تمام ماجرا به خاطر خواسته او برای آزاد شدن از زندانی که سیمبیوت‌های دیگر برایش ساخته‌اند، هیجان انگیز می‌شود. اگر این شخصیت را نمی‌شناسید، مطلب نول (Knull) کیست؟ آیا خدای سیمبیوت‌های مارول را می‌شناسید؟ را مطالعه کنید.

ایده فیلم بسیار هیجان انگیز و جالب است ، اما با بی توجهی کارگردان به جزئیات داستان همه چیز خراب می‌شود؛ «نول» می‌خواهد از زندان آزاد شود و به یک کلید نیاز دارد که «ونوم» و «ادی» آن را حمل می‌کنند. موضوع داستانی که می‌توانست بسیار خوب باشد و یک پایان فوق‌العاده برای ماجراجویی این سه گانه را رقم بزند.

لازم است که بگوییم تمام فیلم به دلیل بازی فوق‌العاده «تام هاردی» در دو نقش «ادی براک» و «ونوم» قابل دیدن می‌شود. از حق نگذریم، دیدن مکالمه این زوج که همواره یکدیگر را رفیق صدا می‌کنند و گاهی بر سر موضوعاتی دعوا دارند خسته‌کننده نمی‌شود، اما تکراری است. کاملاً مشخص است که فیلم تمام بار محتوای خود را روی دوش «تام هاردی» انداخته تا مخاطب را به سینما بکشد و فروش داشته باشد.

یکی دیگر از نکات مثبت فیلم که باز هم توسط کارگردانی بد خراب می‌شود، خداحافظی احساسی «ونوم» و «ادی» از یکدیگر است که واقعا احساسات مخاطب را به بازی می‌گیرد. درست است که دو فیلم قبلی ونوم و حتی قسمت سوم آثار خوبی نیستند، اما انگار «تام هاردی» موفق شده تا دو شخصیت اصلی را طوری به تصویر بکشد که دلبستکی خاصی به رفاقت آن‌ها پیدا کنیم.

«ونوم» به عنوان یک موجود فضایی که ارتباط عمیقی با «ادی» برقرار می‌کند، بسیار قابل درک است. او توجه می‌خواهد و از رفاقت خود با «ادی» لذت می‌برد، خوشی‌های کوچکی دارد و از یک رقص ساده با خانم «چن» راضی است. «ونوم» مانند بچه‌ای می‌ماند که وابستگی احساسی به میزبانش دارد و حتی حاضر است که جان خود را برای او فدا کند.

به همین دلایل است که می‌توان گفت اگر «تام هاردی» در این فرانچایز حضور نداشت، به هیچ عنوان نمی‌شد حتی یک سکانس از آن را تحمل کرد.

جمع‌بندی

نقد فیلم ونوم: آخرین رقص
نقد فیلم ونوم: آخرین رقص

اگر به دنبال یک فیلم اکشن ابرقهرمانی هستید و به دنیای سیمبیوت‌های مارول علاقه دارید، تماشای قسمت سوم ونوم می‌تواند شما را سرگرم کند. البته توجه کنید که این فیلم را تنها به عنوان یک اثر اکشن کمدی تماشا کنید و از جزئیات داستان و… انتظاری نداشته باشید.

نمره وب‌سایت فیگار به فیلم ونوم: آخرین رقص 5 از 10 است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نقد فیلم ونوم: آخرین رقص چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *