بهترین فیلم های اندرو گارفیلد تا سال 2024 که حتما باید ببینید

معرفی 11 مورد از بهترین فیلم های اندرو گارفیلد بازیگر مشهور هالیوود که در سال‌های اخیر، با اجرای فوق العاده‌اش مخاطبان را مجذوب خود کرده است.

«اندرو گارفیلد» (41 ساله) فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرده و بعدها با فیلم شاهکار شبکه اجتماعی (The Social Network 2010) به کارگردانی «دیوید فینچر»، در هالیوود به موفقیت و شهرت بزرگی دست یافت. در طول دوران حرفه‌ای خود، «گارفیلد» جوایز متعددی مانند یک جایزه تونی، یک گلدن گلوب، یک جایزه فیلم بفتا و چندین نامزدی اسکار، دریافت کرده و به دلیل تعهدی که نسبت به کارهایش دارد، مورد تحسین قرار گرفته است.

اگرچه «گارفیلد» بیشتر به خاطر نقش‌اش به عنوان «پیتر پارکر» در فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spiderman 2012) شناخته می‌شود، اما او یکی از بهترین بازیگران نسل خود به شمار می‌رود. در طول تقریباً بیست سال فعالیت حرفه‌ای، «گارفیلد» در چندین فیلم به عنوان بازیگر نقش اصلی و نقش مکمل ظاهر شده است. بسیاری از فیلم‌های «گارفیلد» در میان طرفداران در سایت IMDb امتیازهای بالایی دارند و او را به عنوان یک بازیگر محبوب و مورد تحسین منتقدان و تماشاگران تثبیت کرده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بهترین فیلم های اندرو گارفیلد

در ادامه لیست بهترین فیلم های اندرو گارفیلد از نگاه فیگار و سایت Collider را مشاهده خواهید کرد. (این اسامی از بیشتر امتیاز IMDB به کمترین نوشته شده است)

بهترین فیلم های اندرو گارفیلد

در این مقاله بهترین فیلم های اندرو گارفیلد از نظر امتیاز IMDB آنها پوشش دادیم. «گارفیلد» بازیگر بریتانیایی مشهور در فیلم‌ها و بلاک باسترهای زیادی بازی کرده که در ادامه 11 مورد منتخب از میان آنها که ارزش دیدن دارند را بررسی کردیم. اگر از طرفداران «گارفیلد» هستید، این مقاله را از دست ندهید.

ما در زمان زندگی می‌کنیم (We Live in Time)

بهترین فیلم های اندرو گارفیلد
فیلم های برتر اندرو گارفیلد
  • کارگردان: جان کراولی
  • بازیگران: اندرو گارفیلد، فلورنس پیو، گریس مولونی، ماراما کورلت
  • سال انتشار: 2024
  • امتیاز: 8.8
  • ژانر: عاشقانه، درام

ما در زمان زندگی می‌کنیم یک فیلم عاشقانه بر اساس فیلمنامه‌ای از «نیک پین» و به کارگردانی «جان کراولی» است. این فیلم داستان زندگی یک سرآشپز تازه‌کار به نام «آلموت» (فلورنس پیو) و «توبیاس» (اندرو گارفیلد) که به تازگی طلاق گرفته را در چند دهه روایت می‌کند. این دو پس از یک برخورد غیرمنتظره عاشق یکدیگر شده و در زندگی مشترکشان با چالش‌هایی مواجه می‌شوند.

«گارفیلد» و «پیو» در مراسم اسکار سال 2023 باهم میزبانی کردند و پس از آن شایعات ساخت یک فیلم عاشقانه با حضور این دو بوجود آمد که با استقبال گسترده‌ی طرفدارانشان مواجه شد. استعداد فوق العاده این دو بازیگر در ژانر درام و خط داستانی جذاب، باعث شد که این فیلم مورد تحسین منتقدان و تماشاگران و جزو بهترین فیلم های اندرو گارفیلد در سال 2024 قرار بگیرد.

مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spiderman: No Way Home)

بهترین فیلم های اندرو گارفیلد

  • کارگردان: جان واتس
  • بازیگران: تام هالند، اندرو گارفیلد، توبی مگوایر، زندایا کلمن
  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز: 8.2
  • ژانر: ابرقهرمانی

سومین فیلم از مجموعه مرد عنکبوتی با بازی «تام هالند» به عنوان «پیتر پارکر» با افشای بزرگ حضور بازیگران قبلی مردعنکبوتی، از جمله «توبی مگوایر» و «اندرو گارفیلد»، جهان را شگفت‌زده کرد.  به طور خاصی «گارفیلد» در مرکز این افشاها قرار داشت، بخاطر اینکه او به طور مداوم بازگشتش به عنوان مردعنکبوتی را تکذیب می‌کرد.

وقتی که فیلم در روز 17 دسامبر 2021 منتشر شد، بازگشت او به یکی از برجسته‌ترین نقش‌هایش را فاش کرد و طرفداران و منتقدان استقبال بسیار گسترده‌ای از این موضوع کردند. به طوری که ویدئوهایی از سالن‌های سینما با واکنش‌های مخاطبان به صحنه ورود او در فضای مجازی معروف شد.

موفقیت مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست باعث شد تا بازبینی‌ای در مورد اندرو گارفیلد مرد عنکبوتی صورت گیرد، تا جایی که بسیاری خواستار تبدیل او به مرد عنکبوتی اصلی در دنیای سینمایی «سونی» شدند.

ستیغ هکسا (Hacksaw Ridge)

بهترین فیلم های اندرو گارفیلد
بهترین فیلم های اندرو گارفیلد
  • کارگردان: مل گیبسون
  • بازیگران: اندرو گارفیلد، لوک بریسی، وینس وان، تزرا پالمر
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 8.1
  • ژانر: اکشن، درام

فیلم جنگی ستیغ اره‌ای به کارگردانی «مل گیبسون» در سال 2016، «اندرو گارفیلد» را در نقش «دس‌موند داس»، قهرمان واقعی جنگ، به تصویر می‌کشد. هکسا ریج از محبوب‌ترین و بهترین فیلم های اندرو گارفیلد است که به موفقیت بزرگی در باکس آفیس رسید.

این فیلم سفر او در جنگ جهانی دوم را به عنوان یک پزشک صلح‌طلب دنبال می‌کند که از گرفتن سلاح دوری می‌کند. «داس» در نهایت به عنوان اولین فرد معترض و خدمت در نبرد اوکیناوا، مدال افتخار دریافت کرد.

این فیلم و بازی «گارفیلد» به قدری مورد تحسین قرار گرفت که نامزد دریافت شش جایزه اسکار، از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر شد. اندرو گارفیلد هکسا ریج را یکی از بهترین نقش‌هایش می‌داند، زیرا او در مصاحبه‌ای با سایت «Collider» درباره داستان فیلم گفت:

این فیلم یک داستان شگفت‌انگیز درباره یک درمانگر است، درمانگری که به چیزی الهی و روحی متصل بود. این داستان زیبایی خاصی دارد.

شبکه اجتماعی (The Social Network)

بهترین فیلم های اندرو گارفیلد

  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: اندرو گارفیلد، جسی آیزنبرگ، جاستین تیمبرلیک، داکوتا جانسون
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز: 7.8
  • ژانر: درام

فیلم شبکه اجتماعی به کارگردانی «دیوید فینچر» به عنوان بهترین فیلم دهه 2010 شناخته شده و اولین اثر مهم اندرو گارفیلد در سینما محسوب می‌شود. این فیلم بیوگرافی درباره ایجاد فیس‌بوک، افزایش شدید محبوبیت آن و مشکلات قانونی‌ای که «مارک زاکربرگ» (جسی آیزنبرگ) با آن مواجه شد را پوشش می‌دهد. «گارفیلد» به عنوان «ادواردو ساورین»، یکی از بنیان‌گذاران فیس‌بوک، بازی می‌کند.

اجرای اندرو گارفیلد شبکه اجتماعی یکی از برجسته‌ترین نقاط فیلم به شمار می‌رود و صحنه مواجهه او با «جسی آیزنبرگ» و دیالوگ‌های پرتنش‌اش به یکی از محبوب‌ترین صحنه‌های سینمای آن دهه (به خصوص در تیک‌تاک) تبدیل شده است.

«گارفیلد» برای این نقش نامزد جوایز گلدن گلوب و بفتا شد. بازی در فیلم شبکه اجتماعی، «گارفیلد» را به سمت بازی در نقش مردعنکبوتی هدایت کرد و همچنان یکی از به‌یادماندنی‌ترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های او محسوب می‌شود.

پسر شماره یک (Boy A)

بهترین فیلم های اندرو گارفیلد
بهترین فیلم های اندرو گارفیلد
  • کارگردان: جان کراولی
  • بازیگران: اندرو گارفیلد، پیتر مولان، جوزف آلتین، کیتی لیونز
  • سال انتشار: 2007
  • امتیاز: 7.6
  • ژانر: درام

فیلم پسر شماره یک که اولین حضور اندرو گارفیلد در سینما بود، او را در نقش یک جوان که قبلا مجرم بوده، نشان می‌دهد. داستان این فیلم درباره شخصیتی به نام «جک بوریج» است که پس از گذراندن دوران زندان به دلیل جرمی که 14 سال پیش در کودکی مرتکب شده بود، تلاش می‌کند تا زندگی جدیدی را در شهر منچستر آغاز کند.

پسر A نخستین قدم «گارفیلد» به دنیای سینما بود، زیرا او پیش از این تنها در تلویزیون و فیلم‌های کوتاه دیده می‌شد. این نقش شروع قدرتمندی برای «گارفیلد» جوان در حرفه بازیگری سینما بود و نقدهای درخشانی نیز دریافت کرد. پسر A در سال 2008 جایزه فیلم بفتا را برای «گارفیلد» به ارمغان آورد و باعث بوجود آمدن کارهای بزرگی در آینده‌اش شد و به همین دلیل جزو بهترین فیلم های اندرو گارفیلد قرار می‌گیرد.

تیک تیک بوم (Tick, Tick… Boom)

بهترین فیلم های اندرو گارفیلد

  • کارگردان: لین-مانوئل میراندا
  • بازیگران:اندرو گارفیلد، ونسا هاجنز، بردلی ویتفورد، الکساندرا شیپ
  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز: 7.5
  • ژانر: درام، موزیکال

فیلم تیک تیک بوم! به کارگردانی «لین-مانوئل میراندا»، زندگی نمایشنامه‌نویس «جاناتان لارسون» را به تصویر می‌کشد که در حال نوشتن یک نمایش موزیکال است که بتواند زندگی‌اش را در نیویورک سال 1992 تغییر دهد. این فیلم به حس اضطراب بزرگ‌شدن و ناکافی بودن دستاوردها می‌پردازد و نمایش درخشانی از توانایی‌های موزیکال «گارفیلد» را به تصویر می‌کشد.

تیک تیک بوم نقدهای بسیار خوبی دریافت کرده و جزو برترین آثار اندرو گارفیلد قرار گرفت. او برای این نقش نامزدی جایزه اسکار را برای دومین بار دریافت کرد و اولین جایزه گلدن گلوب خود را به دست آورد.

این فیلم باری دیگر به «گارفیلد» فرصت داد تا تعهد و اشتیاق خود به بازیگری را نشان دهد، زیرا او یک سال کامل با «لیز کاپلان» برای آموزش‌های آوازی گذراند و همزمان نواختن پیانو را نیز آموخت. «گارفیلد» که تجربه بازی در تئاتر نیز دارد، کاملاً در این نقش غرق شد و بهترین اجرای خود را نمایش داد.

سکوت (Silence)

بهترین فیلم های اندرو گارفیلد
فیلم های موفق اندرو گارفیلد
  • کارگردان:مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران:اندرو گارفیلد، لیام نیسون، آدام درایور، کیاران هیندز،
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 7.2
  • ژانر: حماسی، درام

سکوت یکی از بهترین فیلم های اندرو گارفیلد به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» در سال 2016، «گارفیلد» را در نقش «سباستیائو رودریگز»، یک کشیش نشان می‌دهد که برای یافتن راهنمای سابق خود به ژاپن سفر می‌کند؛ راهنمایی که گفته شده ایمان خود را ترک کرده و به جامعه ژاپنی پیوسته است.

این دو کشیش در سفری خطرناک تلاش می‌کنند تا دین مسیحیت را گسترش دهند، در حالی که از اربابان فئودال (کسانی که تسلط کامل بر اموال مردم داشتند) و سامورایی‌های حاکم فرار می‌کنند.

«گارفیلد» در برنامه دی لیـت شو با «استیون کلبر» درباره آماده‌سازی شدید خود برای این نقش صحبت کرد. او گفت که به طور گسترده تحت آموزش پدر «جیمز مارتین» قرار گرفته، 40 پوند (18 کیلوگرم) وزن کم کرده و یک هفته کامل به همراه هم‌بازی‌اش «آدام درایور» در سکوت گذرانده تا کاملاً در نقش‌های خود غرق شوند. بسیاری از مخاطبان سکوت را یکی از فیلم های برتر اندرو گارفیلد می‌دانند.

نفس بکش (Breath)

بهترین فیلم های اندرو گارفیلد

  • کارگردان:اندی سرکیس
  • بازیگران:اندرو گارفیلد، کلر فوی، اد اسپیلیرز، تام هالندر
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز: 7.1
  • ژانر: درام، رمانتیک، بیوگرافی

اولین تجربه کارگردانی «اندی سرکیس»، فیلم نفس بکش که از فیلم های معروف اندرو گارفیلد محسوب می‌شود، یک اثر بیوگرافی درباره «رابین کاوندیش» است؛ مردی که در سال 1958 به بیماری فلج اطفال مبتلا شده و 90 درصد از بدنش فلج می‌شود.

با اینکه تنها سه ماه فرصت زندگی برایش پیش‌بینی شده بود، «کاوندیش» برخلاف انتظارات عمل جراحی کرد و تبدیل به یکی از طولانی‌ترین بازماندگان بیماری فلج اطفال در بریتانیا شده و تبدیل به یکی از مدافعان حقوق افراد دارای معلولیت می‌شود.

نفس بکش یکی از فیلم‌های برتر بیوگرافی قرن بیست و یکم و از بهترین فیلم های اندرو گارفیلد است. اگرچه برخی از مخاطبان نارضایتی داشتند که فیلم بیشتر روی عشق متمرکز است تا وضعیت جسمی «کاوندیش»، اما بازی محشر «اندرو گارفیلد» به ویژه مورد تحسین قرار گرفت. «مارک کرمود»، منتقد روزنامه گاردین، در مورد بازی «گارفیلد» نوشت:

ترسی واقعی در چشمان «گارفیلد» دیده می‌شود، وقتی که «رابین» به ورطه نگاه کرده و به چهره کشیش بیمارستانی که می‌گوید رنج او بخشی از نقشه خداوند است، تف می‌کند.

هرگز رهایم نکن (Never Let Me Go)

بهترین فیلم های اندرو گارفیلد
بهترین فیلم های اندرو گارفیلد
  • کارگردان: مارک رومانک
  • بازیگران:کری مولیگان، کیرا نایتلی، سالی هاوکینز، اندرو گارفیلد
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز: 7.1
  • ژانر: رمانتیک، درام، علمی تخیلی

فیلم هرگز رهایم نکن، به عنوان یکی از فیلم های موفق اندرو گارفیلد شناخته شده و به عنوان یک تراژدی رمانتیک بریتانیایی توصیف می‌شود. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده و در نسخه‌ای متفاوت از انگلستان روایت می‌شود. داستان درمورد «کتی»، «روث» و «تامی»، سه دوست که زندگی‌شان با یک مثلث عشقی و واقعیت تلخ نقش آن‌ها روی زمین به یکدیگر گره خورده، روایت می‌شود.

این فیلم در آمریکا عملکرد متوسطی داشت، اما در بریتانیا بسیار موفق بود و جایگاه نهم را در باکس آفیس به خود اختصاص داد. هرگز رهایم نکن نقدهای مثبتی دریافت کرد و بخش عمده‌ای از تحسین‌ها به بازی «کیرا نایتلی»، «کری مولیگان» و «اندرو گارفیلد» تعلق گرفت.

امروزه این فیلم به عنوان یکی از آثار کلاسیک علمی تخیلی شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد که حتی در میان ایده‌های پرمفهوم و داستا‌های جذاب، استعداد بازیگری «گارفیلد» همچنان می‌درخشد.

99 خانه (99 Homes)

بهترین فیلم های اندرو گارفیلد

  • کارگردان:رامین بحرانی
  • بازیگران:اندرو گارفیلد، مایکل شنون، لورا درن، کلنسی براون
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 7.1
  • ژانر: درام

در میان دیگر فیلم های معروف اندرو گارفیلد ، 99 خانه یکی از معدود آثاری است که به نظر می‌رسد کمتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. این فیلم مستقل به کارگردانی «رامین بحرانی»، داستان پدری مجرد به نام «دنیس نش» (اندرو گارفیلد) را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد به «ریک کارور» (مایکل شنون) کمک کند تا خانواده‌ها را از خانه‌هایشان بیرون کند و خانه خود را نجات دهد. «لورا درن»، برنده جایزه اسکار، در این فیلم به عنوان مادر «دنیس» نقش‌آفرینی می‌کند.

به دلیل داستان سنگین و تا حدودی غم‌انگیز، 99 خانه در باکس‌آفیس و سینماها کمتر مورد استقبال قرار گرفت. در هر صورت، این فیلم در بسیاری از جشنواره‌های فیلم تحسین شده و جوایز متعددی به دست آورد. نقدهای بسیار مثبتی در مورد بازی «گارفیلد» و «شنون» نوشته شد. 99 خانه یکی دیگر از نقش‌های ارزشمند در کارنامه هنری «گارفیلد» به شمار می‌آید و جایگاه او به عنوان بازیگری چند‌وجهی و متفاوت را تثبیت کرد.

مردعنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-Man)

بهترین فیلم های اندرو گارفیلد
اندرو گارفیلد مرد عنکبوتی
  • کارگردان: مارک وب
  • بازیگران: اندرو گارفیلد، اما استون، ریس ایفانر، استن لی
  • سال انتشار: 2012
  • امتیاز: 6.9
  • ژانر: ابرقهرمانی

پس از پایان سه‌گانه مرد عنکبوتی (توبی مگوایر) به کارگردانی «سم ریمی»، کمپانی «سونی» تصمیم گرفت شخصیت مرد عنکبوتی را در یک فرنچایز جدید بازسازی کند. «مارک وب»، کارگردان فیلم 500 Days of Summer، بر صندلی کارگردانی نشست و با او ستاره‌ی جدید دنیای مرد عنکبوتی یعنی «اندرو گارفیلد» به این پروژه پیوست.

داستان فیلم یک روایت کلاسیک از منشأ شخصیت را به تصویر می‌کشد و در حالی که ممکن است کمی تکراری به نظر برسد، اما هماهنگی بین اندرو گارفیلد و اما استون آن‌قدر زیاد است که به تنهایی فیلم را ارتقا می‌دهد.

این فیلم تنها پنج سال پس از پایان فرنچایز قبلی منتشر شد و در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت. مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ممکن است نظرات متفاوتی دریافت کرده باشد، اما «اندرو» این فرصت را به دست آورد تا جایگاه خود را به عنوان بازیگری توانمند در هالیوود تثبیت کند.

بیشتر نقدها به عملکرد «اندرو» در این فیلم پرداخته‌اند، حتی با وجود عناصر داستانی نه چندان جذاب برخی ادعا می‌کنند که او بهترین بازیگر نقش مرد عنکبوتی تاکنون است. شهرتی که با اجرای چشمگیر او در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست بیشتر شد.

سوالات متداول

آیا قرار است فیلم مرد عنکبوتی 4 اندرو گارفیلد ساخته شود؟

شایعاتی از این موضوع در رسانه‌ها وچود دارد، اما اطلاعاتی رسمی درمورد ساخت قسمت سوم یا مرد عنکبوتی 4 اندرو گارفیلد منتشر نشده است.

آیا اندرو گارفیلد و اما استون در واقعیت نیز باهم رابطه دارند؟

این دو بازیگر در سال 2012 که باهم در فیلم مردعنکبوتی شگفت‌انگیز هم‌بازی بودند، به صورت مخفیانه رابطه داشتند، اما در سال 2015 از یکدیگر جدا شدند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی لیست بهترین فیلم های اندرو گارفیلد چیست؟ آیا شما از طرفداران این بازیگر هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *