استندینگ سیم ؛ انتخابی هوشمندانه برای ویلاهای لوکس

طراحی و مهندسی بام و نما در ساختمان، نقش بسیار مهمی دارد، چرا که پوسته خارجی ساختمان اولین عنصری است که در تعامل با فضای شهری قرار می‌گیرد و نقش مهمی در تعریف هویت و کاراکتر یک بنا دارد. همچنین این پوسته ها در پایداری و کارایی انرژی ساختمان نیز بسیار اثرگذار هستند. در واقع بام و نمای ساختمان به عنوان رابط بین محیط داخلی و خارجی بنا عمل کرده و در ارتقا معیارهای زیبایی ساختمان، افزایش طول عمر و پایداری آن بسیار تاثیرگذار است.

با توجه به اهمیت موضوع فوق، قابل ذکر است که از بین سیستم های مختلف موجود در مجموعه آرک متال، پوشش بام و نمای استندینگ سیم، یکی از گزینه‌های مناسب و لوکس در حوزه سقف شیبدار فلزی در ایران است. این محصول ویژگی‌های منحصر بفرد و مزایای چشم‌گیری دارد، که آنرا نسبت به سایر پوشش‌های بام و نما متمایز می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا بررسی کنیم، که چرا پوشش استندینگ‌ سیم آرک‌ متال یک راه حل مناسب و بادوام برای پوشش بام و نماست و چه ویژگی هایی آن را از سایر انواع سقف‌ شیبدار فلزی متمایز می‌کند؟

استندینگ سیم چیست؟

سیستم استندینگ سیم یکی از محبوب و پیشرفته‌ترین سیستم‌ها برای پوشش سقف‌های فلزی است، برای اجرای سقف‌های شیبدار بکار می‌روند. سقف استندینگ‌ سیم بیش از دویست سال است که در اروپا و آمریکا کاربرد داشته و در دسته سقف‌های به اصطلاح لوکس قرار می‌گیرد.

قبل از هر چیزی لازم است تا تعریف دقیقی از بام و نمای آرک‌ متال داشته باشیم. در واقع بام و نما در مجموعه آرک‌ متال یک اصطلاح است که به پوسته خارجی ساختمان اطلاق می‌شود و طیف وسیعی از انواع سسیتم‌ها، محصولات و اکسسوری‌های بام و نما را در بر می‌گیرد. اما معمولا وقتی صحبت از سقف فلزی می‌شود، ممکن است تصویر سقف‌های شیروانی و شیبداری در ذهن مخاطب شکل ببندد، که معمولا در مناطق شمالی و پر باران کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما سیستم استندینگ سیم آرک متال با طراحی منحصربفرد و مزایای فراوان، فراتر از مرزهای خلاقیت و نوآوری بوده و به دلیل طول عمر زیاد، ظاهر مدرن و مقاومت بالا، نسبت به سایر سیستم های پوشش بام و نما متفاوت هستند.

پوشش بام و نمای استندینگ سیم آرک متال یک پوشش مناسب برای پوسته‌های خشک است؛ که به صورت یکپارچه و بدون محدودیت طولی، از طریق اتصالات مکانیکی (به صورت دوخت فلزی) اجرا میشود. برخلاف سیستم‌های سنتی سقف شیروانی که پنل‌ها با همپوشانی به یکدیگر اتصال دارند و به درستی عایق نمی‌شوند، سیستم استندینگ سیم، از طریق اتصالات پنهان و محکم، به صورت مکانیکی به یکدیگر متصل می‌شوند. این سیستم به صورت تخصصی توسط معماران مجرب مجموعه طراحی و سپس توسط نصابان متخصص اجرا می‌شود.

استندینگ سیم ؛ انتخابی هوشمندانه برای ویلاهای لوکس

مزایای استفاده از استندینگ‌ سیم در ویلاهای لوکس

استندینگ‌ سیم آرک‌ متال مزایای متعددی، نسبت به سایر سیستم های بام و نما دارد، که آن‌ را به انتخاب مناسب برای معماران و کارفرمایان، تبدیل می‌کند. انتخاب سیستم استندینگ‌ سیم برای پوشش سقف و نما به دلیل مزایای فراوانی که ارائه می‌دهد، می‌تواند تصمیمی هوشمندانه باشد.

در این سیستم پنل ها بصورت عمودی و افقی در طول گسترش پیدا کرده و توسط اتصالات مکانیکی به یکدیگر متصل می‌شوند. نصب این سیستم با سقف‌های شیروانی سنتی متفاوت بوده و پوششی خوب و مستحکم را بوجود می‌آورد که تحت تغییرات دمایی، انبساط و انقباض پنل‌های فلزی تغییری در عملکرد سیستم بوجود نخواهد آورد.

این سقف‌ شیبدار فلزی، در صورتیکه مطابق استانداردهای آرک‌ متال نصب شوند، قابلیت‌های ویژه‌ای را ارائه خواهند کرد؛ که ویلای شما را از یک ویلای معمولی به ویلایی لوکس تبدیل می‌کند. ورق‌های فلزی که در این سیستم مورد استفاده قرار میگیرد طیف وسیعی از انواع رنگ و متریال را شامل می‌شود، بنابراین می توان اطمینان داشت که قیمت استندینگ سیم آرک‌متال، با هر بودجه و سلیقه ای متناسب است. این سیستم سال‌هاست که توسط تیم آرک‌ متال در سقف ویلاهای لوکس ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

●   دوام و پایداری طولانی

یکی از ویژگی‌های جذاب پوشش بام و نمای استندینگ سیم، طول عمر آن است. سقف‌های شیروانی، معمولاً هر 10 تا 15 سال نیاز به تعویض دارند. در مقابل، استندینگ سیم با حداقل نیاز به نگهداری، بیش از 50 سال طول عمر دارد. این موضوع نه تنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است بلکه از نظر زیست محیطی نیز مفید واقع می‌شود.

●   نصب و اجرای سریع و آسان

یکی از مزایای سیستم استندینگ سیم روش نصب و اجرای آن است. پنل‌های این سیستم، به صورت پیش تولید شده به محل پروژه منتقل می‌شود. این ویژگی امکان مونتاژ سریع و مؤثر پنل‌ها را فراهم می‌آورد و زمان کلی نصب را کاهش می‌دهد.

●   عدم نیاز به تعمیر و نگهداری

یکی از مزایای ویژه و خاص سیستم استندینگ سیم، نیاز بسیار کم به تعمیر و نگهداری آن است. این سیستم از متریال‌های فلزی متنوع از قبیل آلومینیوم، گالوانیزه یا مس ساخته شده که به طور طبیعی در برابر زنگ‌زدگی، پوسیدگی و تخریب ناشی از عوامل محیطی مقاوم هستند.

●   مقاوم در برابر انتقال آتش و حرارت

سیستم‌ استندینگ سیم به دلیل استفاده از متریال فلزی در ساختار خود، مقاومت بالایی در برابر انتقال آتش و حرارت دارند. فلزات به طور ذاتی خصوصیات غیرقابل اشتعالی دارند و در صورت وقوع آتش‌سوزی، به عنوان سدی در برابر پیشروی آتش عمل می‌کنند. این ویژگی سبب می‌شود که در صورت بروز حادثه، زمان بیشتری برای تخلیه ساختمان و اقدامات ایمنی فراهم می‌آورد.

●   مقاوت در برابر باران و نزولات جوی

از دیگر مزایای سیستم استندینگ سیم، قابلیت و کارایی بالای آن در برابر شرایط آب و هوایی مختلف است. استندینگ سیم با طیف وسیعی از انواع اکسسوری‌ها، مقاومت بالایی در برابر باران و نزولات جوی فراهم کرده و از نفوذ آب و رطوبت به داخل بنا جلوگیری می‌کند. پنل‌های این سیستم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند به خوبی در برابر بادهای شدید، باران‌های سنگین و سایر عوامل محیطی مقاومت کنند.

استندینگ سیم ؛ انتخابی هوشمندانه برای ویلاهای لوکس

●   تنوع و انعطاف‌پذیری در انتخاب متریال و رنگ فلزات

یکی از جذابیت‌هایی که سیستم‌ استندینگ سیم را نسبت به سایر سیستم‌های موجود در بازار متمایز می‌کند، تنوع در انتخاب فلز و طیف وسیع رنگ‌ها است. بنا بر ویژگی های ذاتی و خصوصیات منحصربفرد هر فلز، خواص و رفتار فلزات متفاوت است. مجموعه آرک متال طیف وسیعی از انواع فلزات با بافت و رنگ های گوناگون را ارائه می‌دهد که بنا بر طرح معمار، سلیقه کارفرما، نیازهای خاص پروژه و شرایط آب و هوایی منطقه، انتخاب صورت می‌گیرد.

●   قابلیت نصب انواع تاسیسات و اکسسوری

اکسسوری بام استندینگ سیم تنوع زیادی داشته و هر کدام عمکلرد و کاریی مخصوص به خود را دارند. این اکسسوری ها توسط مجموعه آرک متال، جهت دسترسی به تاسیسات بام طراحی شده‌اند. هدف از نصب و اجرای این اکسسوری‌ها انجام نظافت، برف روبی، نصب آنتن، نصب تاسیسات؛ ونت، هواکش و غیره است که به این الحاقات ضروری در سقف احتیاج داریم. به طور کلی این قطعات و اکسسوری‌های بام در سیستم استندینگ سیم، بسیار کاربردی است.

●   مقرون بصرفه

استندینگ سیم به دلیل دوام بالا و عدم نیاز به نگهداری‌ در طول زمان، یکی از مقرون‌ به ‌صرفه‌ترین گزینه‌ها برای پوشش بام و نما است. این سیستم از متریال های فلزی با کیفیت ساخته شده که مقاومت زیادی در برابر عوامل محیطی دارند. به این ترتیب، نیاز به تعمیرات دوره‌ای و جایگزینی‌های مکرر که معمولاً در سقف‌های ساخته شده از مواد دیگر مشاهده می‌شود، به شدت کاهش می‌یابد. این امر هزینه‌های بلندمدت نگهداری و تعمیر سقف را کاهش داده و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های کلی می‌شود.

استندینگ سیم ؛ انتخابی هوشمندانه برای ویلاهای لوکس

مهندسی بام و نمای پروژه خود را به آرک متال بسپارید.

پوشش استندینگ سیم تنها یک پوشش فلزی نیست؛ در حقیقت این سیستم یک سرمایه‌گذاری اقتصادی برای کسانی است که به دنبال راه‌حلی بادوام، کارآمد و مقرون به صرفه برای پوشش بام و نمای ساختمان خود هستند. از آنجایی که ساختمان‌ها به مرور زمان تحت تاثیر عوامل مختلف جوی قرار می‌گیرند، استندینگ‌ سیم آرک‌ متال، یکی از گزینه های ایده‌آل برای حفاظت و آب‌بندی ساختمان می‌باشد، چرا که این پوشش فلزی با ظاهری مدرن، نیاز به حداقل نگهداری و تعمیر را دارد. مجموعه آرک متال مجری تخصصی انواع بام و نمای فلزی، طیف وسیعی از انواع پوشش های فلزی بام و نما را، متناسب با نیازهای خاص شما ارائه می دهد. این مجموعه با حضور طراحان و نصابان ماهر و با تجربه، از طراحی تا تکنیک های نصب و اجرا، همراه شما خواهد بود. با آرک متال، می توانید سقف ساختمان خودتان را بیمه کنید.

جهت سفارش محصول استندینگ‌ سیم آرک‌ متال و یا سایر محصولات فلزی این مجموعه، میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی ذیل با شرکت آرک متال تماس بگیرید.
  • تلفن: 02188310430
  • وبسایت: archmetal.ir
  • اینستاگرام: @archmetal.ir
  • آدرس: تهران خ تخت طاووس، خ سنایی، کوچه 21 پ 4 واحد 2

/

پایان رپورتاژ


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *