مقایسه سلاحهای بازی فری فایر با پابجی موبایل

بازی های پابجی موبایل و فری فایر به عنوان بهترین های بتل رویال در جهان شناخته می شوند که از نظر طراحی تا حدود زیادی المان های مشابهی دارند. اما در این بازی ها به منظور ایجاد شخصی سازی های مختلف، تلاش شده است تا سلاح ها و آیتم های بازی به شکلی کاملا متفاوت عرضه شوند به همین دلیل سبک بازیکنان در این دو بازی کاملا متفاوت است. به عنوان مثال در بازی فری فایر حرکت های سریع یا مبارزات کوتاه بسیار موثر هستند، این در حالی است که بازی پابجی کمی واقع گرایانه تر به شمار می رود و شما با باید به المان های بیشتی در مبارزه توجه کنید. به همین دلیل در این مقاله به سراغ معرفی بهترین سلاح های این دو بازی خواهیم رفت و آنها یک مقایسه کوتاهی بین سلاح های فری فایر و پابجی خواهیم داشت.

مقایسه سلاح های بازی فری فایر با پابجی موبایل

به طور کلی سلاح های موجود در بازی پابجی در یک دسته قرار می گیرند. اما در بازی فری فایر دو مدل سلاح کلاسیک و سلاح EVO وجود دارد که بازیکنان می توانند با استفاده از آنها به دشمنان دمیج بسیار بیشتری وارد کنند. این در حالی است که این سلاح ها را باید از طریق فروشگاه بازی فری فایر بخرید و سپس دشمنان خود را به واسطه آنها نابود کنید. اما در پابجی موبایل این ویژگی وجود ندارد و تنها در بخش فروشگاه امکان خرید اسکین ها یا پوسته های شخصی سازی برای سلاح ها وجود دارد. به همین دلیل فری فایر لیست به مراتب بیشتری از سلاح های جنگی را در اختیار شما قرار می دهد.

استفاده از سلاح های رایفل در پابجی موبایل

یکی از تفاوت های مهم سلاح ها در این دو بازی، مربوط به میزان محبوبیت سلاح ها می باشد. در بازی پابجی موبایل سلاح های رایفل اهمیت زیادی دارند و همیشه بازیکنان به دلیل دمیج بسیار زیاد از این نوع سلاح ها در درگیری های خود استفاده می کنند. این در حالی است که در فری فایر سلاح های SMG از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. استفاده بیشتر از سلاح های با دمیج بیشتر سبب شده است تا پابجی موبایل کمی حالت واقع گرایانه تری داشته باشد. این در حالی است که قدرت کاراکترها و ویژگی های اختصاصی مربوط به هرکدام نیز به شیوه کاملا درست و اصولی ساخته شده است و شما از آنها به خوبی استفاده کنید.

اما فری فایر کمی المان های تخیلی را نیز چاشنی کار خود کرده است. به همین منظور پیدا کردن یک سلاح مناسب می تواند نیازمند زمان زیادی باشد. این در حالی است که در پابجی موبایل بسیاری از بازیکنان از سلاح های پیشفرض خود بازی استفاده می کنند.

مقایسه سلاحهای بازی فری فایر با پابجی موبایل

نوع قدرت کاراکترها در بازی فری فایر و پابجی

برای مقایسه بهتر این دو بازی کافی است تا سری به تفاوت قدرت کاراکترهای آن بزنیم. برای انجام این کار کافی است تا شما در فری فایر کمی جست و جو کنید. این در حالی است که فری فایر به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تجربه بسیار بهتری را در بازی داشته باشید. به همین دلیل می تواند برای شما بسیار جذاب باشد. فری فایر دارای کاراکترها و شخصیت های مختلفی است. هرکدام از این کاراکترها قدرت های مخصوص به خود را دارند.

اما این موضوع در پابجی موبایل وجود ندارد و شما می توانید از بین ویژگی های مختلف یکی را برای کاراکتر خود انتخاب کنید و سپس آن را شخصی سازی کنید. به همین منظور شما در فری فایر مجبور هستید تا برای هر کدام از قدرت ها یک شخصیت خاص داشته باشید. اما در پابجی کافی است تا همان قابلیت را از فروشگاه خریداری کنید و سپس به واسطه آن کاراکتر خود را کاملا شخصی سازی کنید.

تفاوت بین سلاح های مهم فری فایر و پابجی موبایل

در این بخش به سراغ بررسی برخی از سلاح های مشابه در این دو بازی خواهیم رفت. این سلاح ها را از نظر طراحی، میزان دمیج و دقت سلاح مورد بررسی قرار خواهیم داد و شما می توانید در این بازی تفاوت تیراندازی با آنها را مشاهده کنید.

مقایسه سلاحهای بازی فری فایر با پابجی موبایل

سلاح های SMG

این سلاح ها در بازی فری فایر به مراتب بیشتر استفاده می شوند. زیرا تنوع بیشتری دارند. اما در بازی پابجی موبایل تنها دو مدل اس ام جی در بازی وجود دارد که از نظر کاربرد و دمیج بسیار بهم شباهت دارند. این در حالی است که تنوع سلاح های کوتاه برد در فری فایر بسیار زیاد است و این موضوع یکی از تفاوت های اصلی میان سلاح های پابجی موبایل و فری فایر است.

سلاح های Rifle/DMR

در اصل در بازی فری فایر سلاح های DMR را در دسته بندی خود جای نداده است و تنها یک سلاح از این بازی را می توان در دسته سلاح های سنگین قرار داد. اما فری فایر در نمایش رایفل ها عملکرد بسیار بهتری به نسبت پابجی موبایل دارد و دلیل آن نیز محبوبیت اسلحه های سری EVO می باشد که می تواند برای بازیکنان بسیار جذاب باشد. به طور کلی سلاح ها در بازی پابجی بسیار ماهرانه طراحی شده است. رافیل ها در پابجی موبایل به نسبت فری فایر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، به همین دلیل اسکین ها، طرح ها و برنامه های بیشتری برای آنها در نظر گرفته شده است. اما این در حالی است که در فری فایر بیشتر بر روی سلاح های کوتاه برد تمرکز شده است.

سلاح کدام یک از بازی ها بهتر است؟

بخش رنک در بازی های فری فایر و پابجی موبایل بر روی بالانس سلاح ها بسیار سخت گیرانه عمل می کند، به همین منظور بازیکنان باید تلاش زیادی در آن بکنند تا بتوانند سلاح مورد نظر خود را پیدا کنند. به همین دلیل سازندگان این دو ازی همیشه در تلاش هستند تا طراحی منحصر به فرد و درستی را در بین دمیج و دقت سلاح ها اعمال کنند تا بازیکنان بتوانند بدون در نظر گرفتن مزیت های مختلف از تمام سلاح ها به یک صورت استفاده کنند. اما به طور کلی سلاح ها در بازی فری فایر تنوع بسیار بیشتری دارند. این در حالی است که اسکین های موجود در بازی پابجی موبایل نیز توانسته اند طراحی موفقی داشته باشند و کاربران خود را راضی نگه دارند.

/

پایان رپورتاژ


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *