نقد فیلم آدم کش 2024 (The Killer) ؛ با دیدن این فیلم دو ساعت زجر بکشید

با مطالعه نقد فیلم آدم کش 2024 (The Killer)، اقتباسی از یک فیلم هنگ کنگ به همین نام، متوجه خواهید شد که آیا این فیلم ارزش دیدن دارد یا خیر.

فیلم سینمایی آدم کش 2024 یک اثر اکشن و هیجان‌انگیز است که به کارگردانی «جان وو» ساخته شد. این فیلم بازسازی فیلم هنگ‌کنگی به همین نام است که در سال 1989 توسط «وو» ساخته شده بود. در این فیلم، «ناتالی امانوئل»، «عمر سی»، «سم ورتینگتون»، «دایانا سیلورز»، «اریک کانتونا» و «سعید تغماوی» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

توسعه یک بازسازی از فیلم «وو» در اوایل دهه 1990 آغاز شد، زمانی که فیلم‌سازان آمریکایی «والتر هیل» و «دیوید گیلر» فیلمنامه‌ای نوشتند که قرار بود توسط «هیل» کارگردانی شود. پس از چندین بازنویسی، پروژه تا سال 2007 به حالت تعلیق درآمد، تا اینکه «وو» اعلام کرد که تهیه‌کنندگی یک بازسازی به کارگردانی «جان اچ. لی» را بر عهده خواهد داشت، اما در انتها خودش به عنوان کارگردان این فیلم انتخاب شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


نقد فیلم آدم کش 2024

در ادامه لیست نقد فیلم آدم کش 2024 را مشاهده خواهید کرد:

نقد فیلم آدم کش 2024
نقد فیلم آدم کش 2024

این فیلم توسط ایالات متحده ساخته شده و دو زبان انگلیسی و فرانسوی دارد. قبل از نقد فیلم The Killer 2024 می‌خواهیم نگاهی به نظرات و امتیازات منتقدان و بینندگان داشته باشیم.

نقد The Killer 2024 توسط منتقدان و بینندگان

نقد فیلم آدم کش 2024

نقد و بررسی فیلم آدم کش 2024 توسط منتقدان با نمرات پایینی همراه بود. این فیلم از وب‌سایت Metacritic نمره 60 از 100، از وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 54 از 100 و از وب‌سایت Imdb نمره 5.7 از 10 را دریافت کرد. در ادامه نظر برخی از منتقدان در مورد این فیلم را مشاهده خواهید کرد:

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 88

به لطف یک کارگردان افسانه‌ای که در اوج کار خود است، این فیلم به راحتی یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال است.

Screen Rant / بن گیبونز: 70

خوشبختانه، بازیگری، اکشن و ریتم داستان، بر مشکلات فیلم غلبه می‌کند و قاتل را به یک فیلم هیجان‌انگیز و جذاب درباره یک قاتل تبدیل می‌کند.

ScreenCrush / مت سینگر: 70

انگار بازسازی یک فیلم از «جان وو»، در نهایت به او اجازه داده که دوباره یک فیلم واقعی بسازد.

The Guardian / جسی هاسنگر: 60

این فیلم به سادگی اما دلپذیر، تماشای دوباره لذت بردن «جان وو» از فیلم‌سازی را به نمایش می‌گذارد.

بررسی و نقد آدم کش 2024

نقد فیلم آدم کش 2024
نقد فیلم آدم کش 2024

هالیوود مدت زیادی است که سعی در بازسازی فیلم The Killer، اثر کلاسیک اکشن «جان وو» در سال 1989 است که در آن یک آدمکش اصول‌گرا در برابر یک کارآگاه قرار می‌گیرد. پس از 30 سال تلاش‌های ناموفق با کارگردانانی مانند «والتر هیل» و «جان جی. لی» و ستارگانی مانند «ریچارد گیر» و «دنزل واشنگتن»، معلوم شد تنها کارگردانی که توانست این کار را انجام دهد خود وو بود.

شاید در ابتدا بگویید که این تصمیم خوبی بوده است، اما دقیقا اثر برعکس دارد و این فیلم افول سینمایی این کارگردان هنگ‌کنگی را نشان می‌دهد. بازسازی این فیلم از اثر اصلی بسیار ناموفق است و روح و هیجانی در خود ندارد و به سرعت یک ناامیدی به تمام معنا را به تصویر می‌کشد.

فیلم سینمایی آدم کش 2024 رویارویی یک قاتل (زی) با خط قرمزهای مخصوص خود و کارآگاهی (سی) با وجدان کاری را نشان می‌دهد. «ناتالی امانوئل» نقش اصلی و «عمر سی» نقش مکمل این فیلم را ایفا می‌کنند.

این فیلم در خطوط داستانی کلی با نسخه اصلی مشترکاتی دارد، مانند این که هر دو قاتل به طور تصادفی یک خواننده کلاب را در حین مأموریت نابینا می‌کنند. جنی با بازی «سالی یه» در فیلم اول و «جن» با بازی «دایانا سیلورز» در اینجا، اما شباهت‌های آنها به همین موضوع ختم می‌شود.

نقد فیلم آدم کش 2024

در فیلمنامه اصلی «وو»، شخصیت قاتل «چو» با حس گناه و عشق به جنی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، در حالی که پلیس «لی» از پیچیدگی‌های اخلاقی او تحت تاثیر قرار می‌گیرد، اما این بازسازی بدون برنامه‌ریزی مسیر دیگری را طی می‌کند.

«زی» به «جن» رحم کرده و ادعا می‌کند که خود جوان‌ترش را در این هنرمند نابینا می‌بیند، اما او زمان بیشتری را با مدیر ایرلندی خود، «فین» (با بازی سم ورتینگتون) می‌گذراند؛ حتی با این که آنها مانند سایر شخصیت‌های فیلم، طوری رفتار می‌کنند که گویی هیچ گذشته واقعی با یکدیگر ندارند.

در این فرایند، دوراهی‌های «زی» هرگز به درستی احساس نمی‌شوند. او در هر مأموریت می‌پرسد: “آیا آنها شایسته مرگ هستند؟” اما وقتی که تصمیم به شلیک می‌گیرد، کلمات بلندپروازانه‌اش به ندرت با وزن دراماتیک لازم همراه است.

خیلی باید راحت بگوییم که این فیلم از هر نظر افتضاح است. از سکانس‌های اکشن گرفته تا داستان‌پردازی و فضاسازی، فیلم هیچ موفقیتی ندارد که بتوان از آن به عنوان یک اثر خوب یاد کرد.

از ابتدا شاهد لحظات اکشن و مبارزات تن به تن هستیم که مشخصا هیچگونه منطقی ندارند و بی‌پروا «زی» را در حال کشتن افراد مختلف نشان می‌دهند. برخی از مبارزات خوب هستند و برخی دیگر به قدری بد ساخته شده‌اند که نه تنها هیجان انگیز نیستند، بلکه شاید دلتان بخواهد فیلم را جلو بزنید که فقط تمام شود.

نقد فیلم آدم کش 2024
نقد فیلم آدم کش 2024

هوسرانی نهفته بین شخصیت‌های «چو» و «لی» در نسخه اصلی به‌وضوح در بازسازی حذف شده است، اما به «امانوئل» و «سی» فرصت ایجاد یک رابطه جالب یا معنادار داده نمی‌شود. بین «زی» و «سی» نه تنش جنسی وجود دارد و نه حتی احترام حرفه‌ای و هر احساسی که یکی از آنها کد اخلاقی دیگری را درک می‌کند.

یکی از مشکلات بسیار بزرگ فیلم همین است که نتوانسته ارتباط بین افراد را حتی در کم‌ترین حالت ممکن تاثیرگذار کند و تمامی دیالوگ‌هایی که رد و بدل می‌‎شوند، فاقد هرگونه باورپذیری هستند. این باعث شده تا بیننده نتواند با هیچکدام از شخصیت‌ها ارتباط بگیرد و صرفا دو ساعت از اکشن بی‌منطق و فضایی بی‌روح را تماشا کند.

نتیجه بازسازی «جان وو» از فیلم کلاسیک هنگ‌کنگی 1989 خود، نه تنها از نظر ملودرام و هیجان‌های اسلوموشن به نسخه اصلی نمی‌رسد، بلکه در منظره‌ی مدرن فیلم‌های اکشن که اکنون تحت تأثیر جان ویک است، ناکام می‌ماند. این فیلم هیچ روح یا استایلی ندارد و هیچ حس شیمی بین بازیگران اصلی یعنی «عمر سی» و «ناتالی امانوئل» ایجاد نمی‌کند.

به طور کلی این فیلم دروغی است که سعی می‌کند با گفتن دروغ‌های جدید، دروغ‌های قبلی را بپوشاند، اما وضعیت بهتر که نمی‌شود هیچ، حتی به مرور برای بیینده زجر آور خواهد بود.

جمع‌بندی

نقد فیلم آدم کش 2024

در انتها باید بگوییم که اگر قصد دارید به تماشای یک فیلم اکشن بپردازید، به هیچ عنوان The Killer 2024 انتخاب خوبی نیست و می‌توانید زمان خود را برای فیلم‌های بهتری بگذارید. این اثر ارزش دیدن ندارد و به جای آن پیشنهاد می‌کنیم نسخه کلاسیک آن را تماشا کنید.

نمره وب‌سایت فیگار به فیلم آدم کش، 3 از 10 است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نقد فیلم آدم کش 2024 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *