سینماروهای تیزچشم یک خطای تاریخی در اوپنهایمر رؤیت کردند [+جزئیات]

جدیدا خبری با موضوع سینماروهای تیزچشم یک خطای تاریخی در اوپنهایمر رؤیت کردند منتشر شده که بازتاب گسترده ای از فضای مجازی را به خود اختصاص داده است.

کریستفر نولان به عنوان فیلمسازی کمال‌گرا میان مردم معروف است منتها این به معنای بی‌‌عیب بودن فیلم‌های او نیست. این اصل شامل فیلم اوپنهایمر او با بازی کیلین مورفی در نقش پدر بمب اتم نیز می‌شود.

پیدا کردن یک خطای تاریخی در اوپنهایمر

فیلم Oppenheimer

برخی از سینماروهای تیز چشم خطایی تاریخی در این فیلم که از جمعه پیش اکران شد پیدا کرده‌اند و در توییتر به اشتراک گذاشته‌اند. در صحنه‌ای که شخصیت اوپنهایمر به صورت ایستاده در حال تشویق شدن است نسخه‌ای از پرچم آمریکا استفاده شده که یک دهه بعد از داستان فیلم طراحی شده است.

یکی از کاربران توییتر می‌نویسد: فیلم خیلی خوبی بود، ولی من همانم که ایراد می‌گیرد و می‌گوید پرچم‌های پنجاه ستاره‌ای در صحنه‌ای از سال 1945 استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

گفتگوی کریستوفر نولان و کیلین مورفی درمورد ساخت فیلم اوپنهایمر

سوتی های فیلم اوپنهایمر کریستوفر نولان

پیدا کردن یک خطای تاریخی در اوپنهایمر
فیلم Oppenheimer

خطای تاریخی در فیلم اوپنهایمر

در این صحنه جمعیت پرچم‌هایی را در دست دارند که در سال 1959 و در دوران ریاست جمهوری دوایت آیزنهاور طراحی شده بودند. در سال 1945 هنگامی که نخستین بمب اتم تاریخ آفریده می‌شود، هری ترومن رئیس جمهور آمریکاست و روی پرچم این کشور 48 ستاره نقش بسته و ایالت‌های هاوایی و آلاسکا نادیده گرفته است.

کاربر دیگری می‌گوید سازندگان فیلم مخصوصا از این پرچم‌ها استفاده کرده‌اند چرا که این صحنه به صورت رنگی نشان داده می‌شود که به معنای نگاه اوپنهایمر به زمان حال است. یونیورسال تاکنون به این خطا واکنش رسمی نشان نداده است.

گروه دیگری از کاربران از روال نمایش شخصیت اوپنهایمر به عنوان یک قهرمان انتقاد کرده‌اند. در شبکه اجتماعی ردیت لیستی گردآوری شده از افرادی چون منتقد نیویورک تایمز که ادعا می‌کنند این دانشمند آمریکایی زندگی بسیاری را از بین برده است.

پیدا کردن یک خطای تاریخی در اوپنهایمر
خطای تاریخی در فیلم اوپنهایمر

یکی از کاربران توییتر نوشته: در ابتدای فیلم این مرد تلاش کرد پروفسوری را مسموم کند. نه او یک بی‌شرف به تمام معنا است. بیننده بعدی می‌نویسد: این فیلم شاید جلوه‌ای قهرمانانه از این مرد نمایش نداده باشد اما اگر فکر می‌کنید اوپنهایمر به هیچ صورتی تکریم نشده خودتان را مسخره کرده‌اید.

سینماروهای دیگری می‌گویند فیلم نولان به جای اینکه بیننده را از بمب اتم هراسان کند او را شگفت‌زده می‌کند.

کارول ترنر رئیس شاخه لندن کمپین خلع سلاح هسته‌ای می‌نویسد: اثر کلی فیلم ناهماهنگ است مردم با این تفکر از سینما خارج می‌شوند که چه پروسه مهیجی بوده، نه اینکه فکر کنند: خدای من، این یک سلاح کشتار جمعی ترسناک است و ببین امروز پیامدش چه بوده.

ترنر می‌گوید:

با این حال ساخته شدن چنین فیلمی برای نشان دادن خطر واقعی و حاضر بمب اتم پس از جنگ نظامی روسیه و اوکراین اتفاق مثبتی است.

فیلم Oppenheimer

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *