تصویر هوش مصنوعی تیلور سوئیفت در صفحه اجتماعی دونالد ترامپ جنجال ایجاد کرد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اخیراً در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی تروث سوشال تصاویری از تیلور سوئیفت هنرمند مشهور، منتشر کرد.

این تصاویر توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌اند و واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشتند. در این تصاویر، «تیلور سوئیفت» در لباس «عمو سام» ظاهر شده و زیر آن نوشته شده: «تیلور» از شما می‌خواهد به «دونالد ترامپ» رأی دهید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


تصویر هوش مصنوعی تیلور سوئیفت و ترامپ

«ترامپ» با اضافه کردن توضیحی در بالای این تصویر اعلام کرد که از حمایت «سوئیفت» در کارزار انتخاباتی خود استقبال می‌کند. این اقدام در حالی صورت گرفته که «سوئیفت» در انتخابات ریاست جمهوری 2020 از «جو بایدن» و «کامالا هریس» حمایت کرده بود و هنوز در مورد انتخابات 2024 اظهار نظری نکرده است.

همچنین، «ترامپ» تصویر دیگری را منتشر کرده که در آن گروهی از دختران جوان هوادار «سوئیفت» با پیراهن‌هایی که روی آن نوشته شده “سوئیفتی‌های هوادار ترامپ” دیده می‌شوند. هرچند این تصویر دارای برچسب طنز بود، اما «ترامپ» مشخص نکرده که آیا هدفش شوخی بوده است یا نه.

این تصاویر جعلی نمونه‌های دیگری از استفاده «دونالد ترامپ» از ابزارهای هوش مصنوعی برای ترویج کارزار انتخاباتی خود و حمله به مخالفانش به شمار می‌آیند. پیش از این نیز، «ترامپ» تصاویری جعلی از «کامالا هریس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در حال سخنرانی در یک تجمع کمونیستی منتشر کرده بود.

عکس‌های منتشر شده توسط «ترامپ» را مشاهده کنید:

تیلور سوئیفت

استفاده فزاینده از تولیدات هوش مصنوعی در تبلیغات سیاسی نگرانی‌هایی را در بین کارشناسان ایجاد کرده است. «لیزا گیلبرت»، رئیس گروه حامی حقوق مصرف‌کننده پابلیک سیتیزن، نسبت به استفاده از تصاویر جعلی هوش مصنوعی در انتخابات هشدار داده و تاکید کرده که این امر می‌تواند باعث گمراهی رأی‌دهندگان شود.

در همین حال، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا از تبلیغ‌کنندگان سیاسی خواسته تا در تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، استفاده از هوش مصنوعی را به‌طور شفاف قید کنند. این مقررات شامل پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نمی‌شود و برخی از شرکت‌ها نیز قوانین مربوط به برچسب‌گذاری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را اعمال کرده‌اند، اما این قوانین همیشه رعایت نمی‌شوند.

در همین راستا، برخی از اعضای کنگره آمریکا تلاش کرده‌اند تا قانونی جامع برای نظارت بر تصاویر سیاسی تولید شده توسط هوش مصنوعی تصویب کنند، اما تاکنون موفق به تصویب چنین قانونی نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این اقدام دونالد ترامپ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *