دلیل محبوبیت سریال شهرزاد در ترکیه چیست؟

سریال شهرزاد که در سال 1394 در ایران محبوب شد، اکنون پس از گذشت یک سال، میان ترک‌ زبانان خارج از کشور نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

مجموعه تلویزیونی شهرزاد که پس از شروع در سال 1394 به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های نمایش خانگی ایران تبدیل شد و طی یک سال اخیر به محبوبیتی گسترده در بین ترک‌زبانان خارج از کشور دست یافته است. این سریال نه تنها توجه بینندگان ترک را به خود جلب کرده، بلکه باعث علاقه‌مندی برخی از آن‌ها به یادگیری زبان فارسی و موسیقی ایرانی شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


دلیل محبوبیت سریال شهرزاد در ترکیه چیست؟

شرکت ترکیه‌ای «OGM Pictures» نیز اخیراً حق کپی‌رایت این سریال را خریداری کرده و قصد دارد با اقتباس از فیلمنامه آن، سریالی جدید بسازد. به نظر می‌رسد محبوبیت این سریال در ترکیه در تصمیم این شرکت تأثیرگذار بوده است.

برخی از کاربران ترکیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی تحت تأثیر داستان و بازی بازیگران سریال، به خصوص «شهاب حسینی»، قرار گرفت و از موسیقی «محسن چاوشی» نیز تمجید کرده‌اند. این سریال حتی باعث شده تا برخی افراد به یادگیری زبان فارسی و سفر به ایران علاقه‌مند شوند.

موفقیت شهرزاد در ترکیه، یادآور موفقیت‌های گذشته سریال‌های ایرانی همچون ستایش، یوسف پیامبر و مختارنامه در کشورهای دیگر است که نشان از توانایی سریال‌های ایرانی در جلب توجه مخاطبان بین‌المللی دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سریال شهرزاد چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *