جورج آر آر مارتین مخالفت خود را با برخی از قسمت‌های سریال خاندان اژدها اعلام کرد + پاسخ شبکه به انتقادات

جورج آر آر مارتین نویسنده‌ی مشهور سری کتاب‌های نغمه آتش و یخ و آتش و خون، به‌تازگی مخالفت خود را با برخی از تغییراتی که «رایان کندال»، ایجاد کرده بود، اعلام کرد.

«مارتین»، روز گذشته در وبلاگ خود، از خالق سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)، در رابطه با داستان خون و پنیر در فصل دوم این سریال نسبت به کتاب آتش و خون اعمال کرده، ابراز کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


انتقادات جورج آر آر مارتین از فصل دوم سریال خاندان اژدها

توجه داشته باشید که متن‌های «مارتین»، فصل دوم خاندان اژدها را اسپویل می‌کنند.

وی در صحبت‌های اخیر خود گفت که در ابتدا با این تغییرات مخالف بوده و آن‌ها را منجر به تضعیف وقایع داستانی می‌دانسته است. «مارتین» در این رابطه گفت:

هنگامی که «رایان کندال» اولین‌بار در سال 2022 درباره تغییراتی که در نظر داشت با من صحبت کرد، به دلایل متعددی با او مخالفت کردم. احساس داشتم این تغییرات می‌تواند به کاهش تأثیر و قوت داستان منجر شود؛ اما «رایان» دلایل عملی برای این تغییرات داشت؛ آن‌ها نمی‌خواستند با چالش انتخاب بازیگر برای یک کودک دو ساله مواجه شوند. کودکان به این کوچکی اغلب فرایند تولید را کند می‌کنند و همچنین بودجه را تحت فشار قرار می‌دهند. بودجه سریال House of the Dragon از پیش مسأله‌ای بود و صرفه‌جویی در این زمینه منطقی به نظر می‌رسید.

او همچنین افزود:

«رایان» به من اطمینان داد که ما «پرنس میلور» را از دست نخواهیم داد، بلکه تنها ظهور او به تأخیر خواهد افتاد. ملکه «هلینا» می‌تواند او را در فصل سوم به دنیا بیاورد. احتمالاً پس از باردار شدن در پایان فصل دوم. این توضیحات برایم قابل قبول بود و به همین دلیل اعتراضاتم را کنار گذاشتم و با این تغییرات موافقت کردم.

جورج آر آر مارتین

در واکنش به این اظهارات، شبکه HBO بیانیه‌ای منتشر کرد و به انتقادات «مارتین» پاسخ داد. در این بیانیه آمده است:

هیچ‌کس بزرگ‌تر از «جورج آر. آر. مارتین» و کتاب آتش و خون برای تیم خالقان فصل دوم سریال خاندان اژدها ، چه در بخش تولید و چه در HBO، وجود ندارد؛ اما معمولاً هنگام اقتباس یک اثر ادبی برای تلویزیون یا سینما، محدودیت‌ها و چالش‌هایی وجود دارد که سازندگان مجبور به گرفتن تصمیمات دشواری در مورد شخصیت‌ها و داستان‌ها می‌شوند. ما معتقدیم «رایان کندال» و تیمش کار فوق‌العاده‌ای در این زمینه انجام داده‌اند و مطمئن هستیم میلیون‌ها بیننده‌ای که تاکنون همراه ما بوده‌اند، همچنان از تماشای سریال لذت خواهند برد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی نظراتی که «جورج آر آر مارتین در رابطه با فصل دوم سریال خاندان اژدها داد، چیست؟ آیا به‌نظر شما این تغییرات در سریال، جذاب بوده‌اند؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *