چند فیلم ایرانی به سی و هفتمین جشنواره فیلم توکیو راه یافتند

سی و هفتمین جشنواره فیلم توکیو به نمایش چند اثر برجسته از سینمای ایران، از جمله فیلم‌های سردباد و تا بهار صبر کن می‌پردازد.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو فهرست آثار خود را اعلام کرد و در این میان، چند فیلم از سینمای ایران نیز حضور دارند. فیلم سینمایی سردباد به کارگردانی «محمد اسماعیلی» که با نام جهانی The Bora شناخته می‌شود، در نخستین حضور جهانی خود به بخش رقابتی «آینده آسیا» راه یافته است. این فیلم داستان سه کوهنورد حرفه‌ای را روایت می‌کند که در حین صعود زمستانی مفقود می‌شوند و پلیس به احتمال وقوع قتل مشکوک است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


چند فیلم ایرانی به سی و هفتمین جشنواره فیلم توکیو راه یافتند

دیگر نماینده سینمای ایران در این جشنواره، فیلم تا بهار صبر کن به کارگردانی «اشکان اشکانی» است. این فیلم درباره «صنم» است که نمی‌تواند خودکشی شوهرش را بپذیرد و به نوعی با او به صورت خیالی تعامل می‌کند. بازیگران این اثر شامل «سحر ستوده»، «مهین صدری» و «سامرند معروفی» هستند.

همچنین فیلم‌های میدگل به کارگردانی «سروناز علم بیگی» و کیک محبوب من به کارگردانی «مریم مقدم» و «بهتاش صناعی‌ها» نیز در بخش ویژه «توانمندسازی زنان» به نمایش درمی‌آیند.

سی و هفتمین جشنواره توکیو که یکی از رویدادهای مهم جهانی سینما محسوب می‌شود، از تاریخ 7 تا 16 آبان (28 اکتبر تا 6 نوامبر) در ژاپن برگزار خواهد شد. این رویداد فرصتی مناسب برای سینماگران ایرانی است تا آثار خود را به جهانیان معرفی کنند و از توانمندی‌های سینمای ایران پرده بردارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سی و هفتمین جشنواره فیلم توکیو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *