همنواز

فیلم کلوزآپ عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران خواهد شد

فیلم کلوزآپ ساخته عباس کیارستمی در بخش 10 فیلم برتر سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) به نمایش درمی‌آید.

این فیلم که در سال 1990 ساخته شده، بر اساس یک ماجرای واقعی درباره «حسین سبزیان»، مردی که خود را به جای کارگردان معروف «محسن مخملباف» جا می‌زند، ساخته شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


فیلم کلوزآپ در جشنواره ایدفا

کیارستمی پس از خواندن این ماجرا در مقاله‌ای در مجله سروش به کارگردانی این اثر علاقه‌مند شد و با نگاه خاص خود آن را به تصویر کشید. کلوزآپ یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است و اغلب در رتبه‌بندی‌های برترین آثار سینمایی قرار دارد.

فیلم کلوزآپ

همچنین فیلم‌های خونه به کارگردانی «الهه اسماعیلی»، سیاره دزدیده شده من از «فرحناز شیریفی» و قصه خواهران به کارگردانی «لیلا امینی» نیز در بخش بهترین‌های جشنواره ایدفا حضور خواهند داشت. جشنواره ایدفا از 14 تا 24 نوامبر 2024 در هلند برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (IDFA) یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین جشنواره‌های مستند جهان است که هر سال در شهر آمستردام، هلند برگزار می‌شود. این جشنواره که در سال 1988 تأسیس شده، به نمایش و حمایت از فیلم‌های مستند در موضوعات متنوع از سراسر جهان می‌پردازد و بستری مهم برای فیلم‌سازان، علاقه‌مندان و حرفه‌ای‌های صنعت سینما فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی فیلم کلوزآپ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *