همنواز

دونالد ترامپ: فیلم جدید علی عباسی تهوع آور است

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، برای نخستین‌بار در شبکه اجتماعی تروث سوشال به فیلم جدید علی عباسی واکنش نشان داد.

دونالد ترامپ این فیلم را بی‌کیفیت، افتراآمیز و یک سیاه‌نمایی سیاسی تهوع‌آور توصیف کرد. ترامپ در ماه مه و همزمان با اکران فیلم در جشنواره کن، سازندگان آن را تهدید به شکایت کرده بود. این تهدید موجب شد تا هیچ‌یک از استودیوهای پخش‌کننده و پلتفرم‌های استریم تمایلی به خریداری حق پخش فیلم نشان ندهند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


دونالد ترامپ به فیلم جدید علی عباسی واکنش نشان داد

«ترامپ» در اظهاراتش درباره فیلم The Apprentice نوشت:

فیلمی قلابی و بی‌کلاس درباره من با عنوان کارآموز ساخته شده که امیدوارم به فروش نرسد. این فیلم، بی‌کیفیت و افتراآمیز است و درست قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 منتشر شده تا به بزرگترین جنبش سیاسی تاریخ این کشور، یعنی “آمریکا را دوباره عالی کنید!” لطمه بزند. همسر سابق من «ایوانا» انسانی مهربان و ارجمند بود و من تا روزی که از دنیا رفت با او رابطه خوبی داشتم.

او همچنین نویسنده فیلم، «گابریل شرمن» را «قلم‌به‌مزدی بدبخت و بی‌استعداد» خواند و افزود:

ناراحت‌کننده است که این انسان بی‌مصرف، مانند دیگر افرادی که در این فیلم مشارکت کرده‌اند، اجازه دارند هرچه می‌خواهند بگویند و بکنند تا به جنبش سیاسی ما ضربه بزنند؛ جنبشی که از همه ما بزرگتر است.

فیلم کارآموز به تلاش‌های جوانی «دونالد ترامپ» با بازی «سباستین استن»، برای راه‌اندازی کسب‌وکار املاک در نیویورک در دهه‌های 70 و 80 و همچنین رابطه او با وکیلش، «روی کوهن»، می‌پردازد.

«جرمی استرانگ» در نقش «کوهن» و «ماریا باکالووا» در نقش «ایوانا»، همسر اول ترامپ به ایفای نقش می‌پردازند. نویسندگی فیلم بر عهده «گابریل شرمن»، نویسنده مینی‌سریال بلندترین صدا (The Loudest Voice) است.

فیلم جدید علی عباسی
فیلم جدید علی عباسی

یکی از صحنه‌های جنجالی فیلم، جایی است که «ترامپ» با بازی «استن» به همسر سابقش «ایوانا» تجاوز جنسی می‌کند. این صحنه بر اساس اسناد جدایی «ترامپ» و «ایوانا» ساخته شده و به دوره‌ای اشاره دارد که همسر سابق رئیس‌جمهور آن را «به‌شدت پرتنش» توصیف کرده بود. «راجر استون»، مشاور قدیمی «ترامپ»، پیش‌تر از این فیلم تمجید کرده بود.

عباسی در جشنواره تلیوراید گفته بود:

این یک فیلم سیاسی برای سیاه‌نمایی نیست. این یک آینه است… و مانند یک آینه برای نشان دادن تصویری از خودتان، نه به‌عنوان یک فرد، بلکه به‌عنوان یک جامعه است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این صحبت‌های «ترامپ» و فیلمسازی یک فرد ایرانی درباره این موضوع چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *