تبلیغات در فیگار

رقابت نتفلیکس، دیزنی و آمازون برای خرید حق پخش جهانی بازی های لیگ قهرمانان اروپا

سه غول استریم جهان شامل نتفلیکس، دیزنی و آمازون برای خرید امتیاز پخش جهانی بازی های لیگ قهرمانان اروپا از سال ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۳ وارد رقابت شده‌اند.

این قرارداد که بازه زمانی ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۳ را شامل می‌شود، می‌تواند سودی حدود پنج میلیارد یورو در هر فصل برای یوفا و باشگاه‌های اروپایی به همراه داشته باشد.

با ورود این پلتفرم‌ها به رقابت، احتمال افزایش قیمت اشتراک‌ها و پراکندگی بیشتر در نحوه تماشای بازی‌ها وجود دارد. در حال حاضر در بریتانیا، امتیاز پخش این مسابقات در اختیار TNT Sports و آمازون است و بی‌بی‌سی اسپورت حق پخش خلاصه بازی‌ها را در اینترنت و شبکه بی‌بی‌سی وان دارد. در ایالات متحده نیز شبکه CBS تا سال ۲۰۳۰ این رقابت‌ها را پخش خواهد کرد.

براساس تقسیم درآمد کنونی، ۷۵ درصد از عواید فروش امتیاز پخش به باشگاه‌های لیگ قهرمانان اختصاص می‌یابد، ۱۷ درصد به لیگ اروپا و ۸ درصد به لیگ کنفرانس تعلق دارد. این رقم پیش‌تر در مجموع حدود ۳.۵ میلیارد یورو برآورد می‌شد.

بازی های لیگ قهرمانان اروپا از سال گذشته با فرمتی جدید برگزار می‌شود و در آخرین فصل، پاری‌سن‌ژرمن با پیروزی ۵ بر صفر مقابل اینتر میلان، قهرمان اروپا شد.

نظر شما درباره‌ی رقابت بین این سه غول برای تصاحب حق پخش این مسابقات چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *