تبلیغات در فیگار

تغییر غافلگیرکننده در شیوه روایت‌گری کارگردان Resident Evil

زک کرگر اعلام کرد فیلم Resident Evil برخلاف آثار قبلی‌اش بدون پیچش‌های روایی ساخته می‌شود و تجربه‌ای خطی، ساده و وفادار به حال‌وهوای بازی ارائه می‌دهد.

او در گفت‌وگویی با پادکست Crew Call از پراگ – جایی که مراحل تولید فیلم در جریان است – توضیح داد که این بار از پیچیدگی‌های ساختاری و غافلگیری‌های معمول آثار خود فاصله می‌گیرد.

کرگر گفت این فیلم «بدون پیچش‌های بزرگ و بدون ساختار چندلایه» پیش می‌رود و تنها مسیر یک شخصیت را از نقطه آغاز تا پایان دنبال می‌کند. او این رویکرد تازه را «تجربه‌ای تازه و رهاکننده» توصیف کرد که به او اجازه داده است «بازتنظیم کند و دوباره صرفاً از ساختن لذت ببرد».

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که دو فیلم پیشین او با روایت‌های غیرخطی و چرخش‌های ناگهانی شناخته می‌شوند، اما به گفته کرگر، دنیای Resident Evil اصولاً چنین ساختاری نمی‌طلبید. او همچنین اشاره کرد که پروژه بعد از این فیلم احتمالاً دوباره عناصر بازیگوشانه‌تری در روایت خواهد داشت، اما نه به شیوه ناآشنا و تکان‌دهنده آثار قبلی‌اش.

در بخشی دیگر از گفتگو، کرگر به ریشه‌های علاقه‌اش به ساخت این فیلم پرداخت و گفت سال‌هاست بازی‌های Resident Evil را «به‌طور جدی و پیوسته» دنبال می‌کند و ساختار و ریتم آن‌ها را به‌طور طبیعی «سینمایی» می‌داند. او تأکید کرد که هنوز فیلمی ندیده که به‌طور کامل به ساختمان روایی و تنش خزنده این بازی‌ها وفادار باشد، و همین موضوع انگیزه اصلی او برای ورود به این پروژه بوده است.

به گفته او، فرصت ساخت فیلمی که از منطق و ریتم نسخه‌های بازی پیروی کند، اتفاقی «دیرهنگام اما ضروری» است و او از اینکه بالاخره می‌تواند چنین تجربه‌ای را به سینما بیاورد، هیجان‌زده است.

بیشتر بخوانید:

به‌نظر شما این کارگردان می‌تواند فیلم Resident Evil را به بهترین شکل ممکن بسازد؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: The Playlist


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *