همنواز

خداحافظی آکیو ایوکو از تیم مانگا دراگون بال

به تازگی خداحافظی آکیو ایوکو از تیم مانگا دراگون بال تایید شد. در ادامه این مطلب به جزئیات این خبر و دلیل خداحافظی او می‌پردازیم.

فرنچایز Dragon Ball در حال حاضر با کنار رفتن Akio Iyoku، یک چهره کلیدی در توسعه این مجموعه، تحول مهمی را تجربه می کند. آیوکو، که ویراستار قدیمی و دست راست آکیرا توریاما، خالق افسانه‌ای مانگا بوده، رئیس بخش دراگون بال در بزرگترین شرکت انتشاراتی ژاپن، Shueisha بود. و او نقش خود را رها کرده است و هدفش این است که جهان اژدها را در مسیری جدید ببرد.

خداحافظی آکیو ایوکو از تیم مانگا دراگون بال

Iyoku با شروع یک سفر مستقل، شرکت Capsule Corporation Tokyo را تأسیس کرده است که در حال حاضر در صنعت انیمه و بازی سر و صدا ایجاد کرده است. این حرکت جامعه طرفداران را نگران کرده است، زیرا آیوکو برای یک دوره قابل توجه بخش مهمی از تیم توریاما بوده و در جنبه‌های مختلف فرنچایز، از ارتباط با استودیوی انیمیشن فرنچایز، Toei، تا نوشتن فیلمنامه برای فیلم‌های اخیر مشارکت داشته است.

یکی از جنبه‌های اصلی جدایی آیوکو، درخواست او برای سوق دادن امتیاز دراگون بال با تنوع بخشیدن به پروژه‌های آن است. در حالی که Shueisha حقوق انتشار مانگای Dragon Ball را حفظ می کند، طبق گزارش ها، Iyoku به دنبال مجوز بازی های Dragon Ball، اقتباس های انیمیشن و موارد دیگر تحت پرچم جدید خود است.

خداحافظی آکیو ایوکو از تیم مانگا دراگون بال
خداحافظی آکیو ایوکو از تیم مانگا Dragon Ball

خداحافظی آکیو ایوکو از تیم مانگا Dragon Ball

بر اساس گزارشی از Bunshun Online، یک منبع ناشناس در Shueisha اشاره کرده است که Iyoku قصد دارد همکاران خود را در اتاق Dragon Ball به عنوان نمایندگان رئیس دفتر و معاون رئیس دفتر به شرکت جدید بیاورد. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که کارکنان ناشناس Shueisha از آیوکو به دلیل داشتن نگرش مالکانه نسبت به فرنچایز Dragon Ball و اینکه ناامیدی او از مدیریت Toei Animation از سریال می‌توانست باعث خروج او شود، فریاد زده‌اند.

همچنین در ژوئن 2022 صحبت هایی مبنی بر انتقال او به یک موقعیت غیر مرتبط با دراگون بال وجود داشت، اما ایوکو نپذیرفت. کمبود محتوای جدید انیمه، خلایی را ایجاد کرده است که ایوکو امیدوار است از طریق شرکت تازه تاسیس خود پر کند و امیدوار است خواسته هایش را برآورده کند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *