هایائو میازاکی جایزه نوبل آسیا را دریافت کرد

هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki)، کارگردان معروف انیمه، به خاطر دستاوردهایش در سینما برنده جایزه نوبل آسیا (Ramon Magsaysay Award) شد.

«هایائو میازاکی» موفق به دریافت جایزه نوبل آسیا برای دستاوردهایش در عرصه انیمیشن شد. تعداد کمی از فیلمسازان به سطح و شهرت «هایائو میازاکی» رسیده‌اند، کسی که آثار بی‌نظیرش، از جمله انیمه‌های Spirited Away و The Boy and the Heron، به عنوان برخی از بهترین کارهای تاریخ سینما شناخته می‌شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


هایائو میازاکی جایزه نوبل آسیا را دریافت کرد

دستاوردهای «میازاکی» و تأثیر شگرف او بر صنعت انیمیشن موجب شهرت جهانی استودیو جیبلی شده است. به همین دلیل، او به عنوان برنده جایزه امسال Ramon Magsaysay Award معرفی شده است. جایزه نوبل آسیا به افرادی اهدا می‌شود که در زمینه‌های مختلف از جمله خدمات عمومی، هنرهای زیبا، رهبری و خدمات دولتی دستاوردهای چشمگیری داشته‌اند.

مراسم Ramon Magsaysay Award از سال 1957 میلادی برگزار می‌شود و به خاطر اهمیت و ارزش بالای آن به جایزه نوبل آسیا معروف شده است.

البته این جایزه اولین افتخار بزرگ نیست که نصیب «میازاکی» شده است. او جوایز بسیاری از جمله جوایز آکادمی فیلم ژاپن، جوایز آنی، افتخارات مجله تایم و غیره را در کارنامه خود دارد. اخیراً، «میازاکی» موفق به کسب دومین جایزه آکادمی خود شد؛ فیلم «The Boy and the Heron» جایزه بهترین فیلم انیمیشن را برد. نخستین بار او در سال 2003 با فیلم Spirited Away برنده جایزه آکادمی شده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی اهدای جایزه نوبل آسیا به هایائو میازاکی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: Comicbook


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *